„Jeśli pudło to takie, z którego mogę wypadać… Jeśli szuflady to takie, w których nie dam się zamknąć” – tak brzmi motto współczesnych ludzi, którzy nie godzą się na podążanie utartym szlakiem i zmieniają kierunek na własny. Wielu z nich obawia się jednak zerwania ze schematem. Młode osoby czują się przytłoczone natłokiem decyzji i wizją odpowiedzialności oraz zobowiązania do końca życia. Z kolei ci dojrzali po wielu latach zapominają, że można żyć inaczej – po swojemu, realizować marzenia z dawnych lat oraz definiować się więcej niż raz. Odkrywanie nowych możliwości i układanie życia w inny sposób nieodłącznie wiążą się także z tym, jak organizujemy przestrzeń dookoła siebie, swój dom.
Wystarczy odrobina odwagi, by – tak jak Bracia Kacperczyk obecni w video kampanii, do której użyczyli swojego utworu „Niebieskie ptaki” – nie zamykać się na pozornie przeciwne gatunki i grać jednocześnie muzykę alternatywną/rap/pop oraz wiele innych. Jednak to tylko przykład, który można traktować jako inspirację różnorodności w szerszej perspektywie.
Zobacz również
Kolejna bohaterka spotu – Emilia (@wlasnyspokoj) pracę w sferze finansów łączy z feminizmem, ale oprócz tego zajmuje się aktywizmem na rzecz osób nieheteronormatywnych. Jest także tłumaczką z duńskiego i osobą ciałopozytywną. Zdecydowanie nie daje się zaszufladkować! Podobnie jak Tomasz Zaraś sławny astronom – amator, jeden z liderów projektu Ciemne Niebo i społecznik, inspirujący swoją niecodzienną pasją innych, który jest jednocześnie bajkopisarzem, a także miłośnikiem historii swojego regionu. Wszystko to łączy ze swoją pracą zarobkową.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
A może tak jak różowowłosa Agata Szybilska–Czech – chcemy tańczyć w zespole ludowym, a na próby jeździć motocyklem? A do tego prowadzić jeszcze popularną kawiarnię dla rowerzystów? To się przecież nie wyklucza i również pokazuje, że bycie niezaszufladkowanym to prawdziwy atut.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tą kampanią chcemy pokazać, że nikt nie musi się określać raz na zawsze, że wciąż jest dobry czas na realizację marzeń i zmianę ścieżki życiowej. Natomiast rozwiązania oraz produkty IKEA ułatwiają kwestie związane z urządzaniem domu, żeby jak najlepiej wspierał nasze wybory i pasje. Nie dajmy się zaszufladkować, wszak życie układa się całe życie. Również my jako IKEA chcemy być „niezaszufladkowani”, łamać stereotypy oraz poszukiwać innych, nowych dróg w formach docierania do konsumentów – tym samym zachęcam do śledzenia naszych działań. Mam nadzieję, że zaskoczymy was w 2022 niejednokrotnie – mówi Karolina Szabłowska, marketing communications manager w IKEA Retail Polska.
Tytułowa kampania IKEA jest właśnie o tym, że każdy z nas jest inny i nie musi mieścić się w sztywnych ramach. Życie układa się całe życie, a ludzie wciąż się zmieniają wraz z otaczającym światem. Marka chce wspierać swoich klientów w byciu sobą, proponując sprytne, funkcjonalne rozwiązania dla domu, ułatwiające realizację pasji i odkrywanie różnych życiowych dróg. Produkty IKEA mogą pomóc łatwo zmienić aranżację wnętrza tak, żeby pasowała do kolejnej, obranej ścieżki. W materiałach wideo, pan Tomasz dba o swój teleskop, przechowując go bezpiecznie w pojemniku na półce, a Emilia całą papierologię mieści w zgrabnych segregatorach. W przeciwieństwie do naszych charakterów i barwnych osobowości, przedmioty możemy włożyć do szuflady i zorganizować, aby można było po nie sięgnąć, kiedy będą potrzebne.
Kampania ruszyła 7 lutego br. Akcja wspierana będzie poprzez szeroko pojęte działania w ramach kampanii display i komunikacji w mediach społecznościowych, a w kolejnych miesiącach zostaną do niej dodane następne aktywacje, o czym marka informować będzie na bieżąco. Obejmuje także 30-sekundowe spoty telewizyjne oraz filmy w internecie (60”, 30”, 15” i 6”). Reżyserii podjął się Kuba Michalczuk, reżyser kinowego hitu „Teściowie”. Podkład do spotu stworzyli utalentowani Bracia Kacperczyk. Za produkcję odpowiada Papaya, a zakup mediów – Wavemaker. Agencją reklamową, odpowiedzialną za koncept jest VLMY&R, natomiast za komunikację PR – Garden of Words.