Zygmunt Miłoszewski i HTC piszą opowiadanie wspólnie z internautami

Zygmunt Miłoszewski – znany polski pisarz młodego pokolenia, autor „Uwikłania” i „Domofonu” napisze swoje najnowsze opowiadanie razem z internautami. Akcję wspiera Blomedia i HTC.
O autorze
2 min czytania 2013-07-29

Na blogu gadzetomania.pl Zygmunt Miłoszewski rozpoczął projekt Nieskończona Opowieść – twórz z najlepszymi. Pisarz zaczął tworzyć opowiadanie, którego kolejne części dopisują internauci. Miłoszewski, co tydzień wybiera, jego zdaniem, najciekawsze kierunki rozwoju historii sugerowane przez użytkowników. W ten sposób, w ciągu kilku miesięcy, powstanie szkielet opowiadania moderowany przez profesjonalnego pisarza, ale stworzony przez samych internautów.

Chciałbym, żeby to się działo współcześnie, bo rzeczywistość za oknem zawsze wydaje mi się najbardziej interesująca. Bez smoków i heroin w skórzanym bikini, także bez pojazdów kosmicznych, wchodzących w nadświetlną między strzałami blasterów. Gdzieś majaczy mi się bohater lub bohaterka, który z jakichś powodów jest samotny, może odcięty od świata, może pozbawiony możliwości kontaktu z innymi – mówi Zygmunt Miłoszewski 

Autor jest w stałym kontakcie z internautami. Sam wybiera propozycje, sam je komentuje i dzieli się swoimi uwagami. Zwieńczeniem ma być stworzenie szkieletu opowiadania i powstanie na jego bazie, w drugiej połowie 2013 roku, zupełnie nowego opowiadania pióra samego Miłoszewskiego. W trakcie trwania akcji najbardziej kreatywni współautorzy wskazani przez pisarza otrzymają smartphony HTC.

Opracowując koncepcję akcji zdecydowaliśmy, że chcemy pracować z twórcami znanymi, zależało nam jednak, żeby byli to autorzy młodzi i potrafiący zrozumieć i wykorzystać specyfikę akcji. Fakt, że całość akcji jest przeprowadzona w Internecie i zakłada uczestnictwo użytkowników w tworzeniu dzieła może się wydawać ograniczeniem, daje jednak niepowtarzalną okazję do współpracy i bezpośredniego kontaktu z czytelnikami. Kiedy zestawiliśmy te czynniki z biografią literacką Zygmunta okazał się być naturalnym, pierwszym wyborem. Szczęśliwie on również szybko zainteresował się akcją – mówi Piotr Gnyp – redaktor naczelny w Blomedia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szkielet opowiadania zaczyna się zdaniem zaproponowanym przez pisarza: Zaczęło się niewinnie. Własne myśli przestały mi wystarczać. Dalszy rozwój historii zaproponowało już ponad stu użytkowników sieci. Do czasu zakończenia akcji liczba ta zwiększy się wielokrotnie.

Część propozycji rozwoju opowiadania była tak nieprzyzwoicie poważna, że postanowiłem przyznawać specjalną nagrodę jury za rozśmieszenie autora – mówi Miłoszewski. „W końcu to był przecież piątek, co się dziwisz, spytała mnie niewinnie jedna z moich myśli. W każdy piątek ci nie wystarczamy, dodała druga.” – cytuje jedną z propozycji internautów Miłoszewski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kontakt pisarza z czytelnikami i potencjalnymi współautorami wspólnego opowiadani ma wyjątkowy charakter.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To przeniesienie tradycyjnej, prasowej powieści w odcinkach w świat wirtualny gdzie wszystko dzieje się tu i teraz, użytkownik partycypuje w tworzeniu treści a kontakt między twórcą a odbiorcą jest bardzo bezpośredni i bliski. Jaki będzie los ukończonego dzieła po zakończeniu akcji zobaczymy, ale mamy pewne plany – podsumowuje Piotr Gnyp.