Jak pokazują dane, świadomość ekologiczna Polaków z roku na rok rośnie. Blisko 60% Polaków* stara się wybierać produkty przyjazne naturze. W odpowiedzi na to marka Żywiec Zdrój już od jakiegoś czasu podejmuje działania mające na celu minimalizowanie wpływu swojej działalności na środowisko naturalne.
Niedawno firma nawiązała współpracę z Grupą Żywiec, w ramach której powołana została koalicja na rzecz retencji, by poprzez edukację i współpracę z podmiotami prywatnymi i publicznymi aktywizować do działania na rzecz ochrony zasobów wodnych Żywiecczyzny. Natomiast w 2019 roku marka wprowadziła na rynek pierwszą w swojej ofercie butelkę pochodzącą z recyklingu.
Zobacz również
Teraz Żywiec Zdrój postanowił pójść o krok dalej i zaprezentowała nowe opakowanie wody – w 100% przezroczystą, wykonaną z plastiku z recyklingu butelkę bez etykiety. Kluczowe informacje na temat produktu zostały wytłoczone na samym opakowaniu, co dodatkowo pozwoliło ograniczyć ilość zużytego w produkcji plastiku.
Wszystkie wprowadzone przez markę na rynek opakowania w 100% nadają się do recyklingu. Ponadto, Żywiec Zdrój sukcesywnie rozwija ofertę produktów w całości z recyklingu, zapewnia zbiórkę i przetworzenie równowartości 100% plastiku, który wprowadza na rynek, aktywnie działa na rzecz wprowadzenia w Polsce systemu depozytowego, jak również prowadzi działania edukacyjne w zakresie segregacji odpadów i recyklingu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Działania komunikacyjne promujące nową butelkę opierają się przede wszystkim na budowaniu jakościowych, pogłębionych materiałów kontentowych we współpracy z wybranymi redakcjami oraz influence marketingu. Kampania obejmie także promocje w kanałach własnych marki. Za kreację odpowiada VMLY&R, zakup mediów jest po stronie MediaCom, natomiast działania PR oraz współpracę z influencerami prowadzi Tailor Made PR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
– Działamy na wielu polach, wszędzie tam, gdzie widzimy potencjał do zmiany na lepsze – na temat proekologicznych inicjatyw realizowanych przez markę Żywiec Zdrój rozmawiamy z Dawidem Borowcem, dyrektorem marketingu Żywiec Zdrój S.A.
PS2
Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – automatów do recyklingu plastikowych butelek.