Plastik nigdy nie powinien trafić do środowiska naturalnego, a jednym ze sposobów zapobiegania temu, może być selektywna zbiórka i recykling – rozwiązanie wpisujące się w ideę obiegu zamkniętego. Proces recyklingu umożliwia wielokrotne wykorzystanie surowca, co niesie ze sobą znaczące korzyści: pozwala zmniejszyć zużycie zasobów naturalnych, takich jak: ropa naftowa, energia, woda oraz ograniczyć emisję gazów cieplarnianych (tzw. „ślad węglowy”).
Mając świadomość korzyści płynących z recyklingu, Żywiec Zdrój podejmuje liczne działania na rzecz efektywnego systemu zbiórki i recyklingu butelek PET w Polsce, co wpisuje się również w zobowiązanie ogłoszone przez firmę na ostatnim szczycie klimatycznym ONZ.
Zobacz również
– Żywiec Zdrój chce swoimi działaniami dać przykład odpowiedzialnego podejścia do zagospodarowania i wykorzystania opakowań z tworzyw sztucznych. Wprowadzenie na rynek butelek wykonanych z tworzywa pochodzącego w 100% z recyklingu to dowód na to, że PET jest wartościowym surowcem: z jednej butelki po napoju można tworzyć kolejną, znacząco ograniczając przy tym wprowadzanie na rynek pierwotnego plastiku. Zastosowanie w 100% przetworzonego surowca PET w naszej nowej butelce, pozwoliło na zredukowanie zużycia ropy naftowej do zera oraz na ograniczenie emisji CO2 aż o 45% – mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk. dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Żywiec Zdrój.
Recykling odpowiada na współczesne wyzwania środowiskowe
Żywiec Zdrój, biorąc odpowiedzialność nie tylko za swoje produkty, ale również za wszystko, co jest z nimi związane – w tym także za opakowania – od lat prowadzi działania wpisujące się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym. Wszystkie butelki wprowadzane na rynek przez Żywiec Zdrój w 100% nadają się do recyklingu, a ich kwadratowy kształt i zmniejszona masa pozwalają na optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej w procesach dystrybucji, a co za tym idzie – na znaczące zmniejszenie ich wpływu na środowisko. Wprowadzenie na rynek butelki 100% rPET to kolejne działanie firmy, będące kontynuacją od lat realizowanej strategii, a zarazem jedno z działań wpisujących się w jej zobowiązanie środowiskowe.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Dbałość o środowisko naturalne to obowiązek i odpowiedzialność każdego z nas. Jedną z najbardziej skutecznych form tej dbałości jest odpowiednia zbiórka i segregacja odpadów, a następnie recykling. Jak wykazują oceny cyklu życia, przeprowadzane w Instytucie w latach 2011-2018, wykorzystanie rPET do produkcji butelek zmniejsza obciążenia środowiskowe związane z wytwarzaniem opakowań – np. butelka o pojemności 1,5 litra i masie 31,6 g do napojów niegazowanych z 50-procentowym udziałem rPET ogranicza negatywny wpływ na środowisko już o około 30% – mówi profesor Hanna Żakowska, dyrektor COBRO – Instytutu Badawczego Opakowań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Marka Budweiser była globalnym sponsorem zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji. W związku z tym, brand postanowił zrobić porządek z plastikowymi kubkami, z których kibice pili piwo i wykorzystał je do stworzenia plastikowego boiska.
PS2
Marka The North Face wpadła na świetny pomysł recyklingowania swoich starych, żółtych namiotów – stworzyła z nich torby oraz plecaki.
PS3
W ramach otwarcia nowego lokalu IKEA w Greenwich w Londynie, marka zaprosiła do współpracy kilku lokalnych artystów, którzy wykorzystując stare meble brandu, stworzyli niepowtarzalne domki dla ptaków.
PS4
Pod koniec stycznia br. ruszyła akcja Asics Reborn Wear Project, w ramach której marka wykorzysta używane ubrania sportowe do stworzenia strojów dla reprezentacji Japonii na przyszłoroczną olimpiadę i paraolimpiadę.