Rozumiejąc wyzwania związane z opakowaniami, Żywiec Zdrój bierze pełną odpowiedzialność, nie tylko za swoje produkty, ale również opakowania w których są one dostarczane konsumentom. Dlatego firma wspierając ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, będzie stopniowo zwiększać udział przetworzonego plastiku w swoich butelkach, jednocześnie pracując nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.
Już teraz, wszystkie opakowania Żywiec Zdrój, łącznie z zakrętkami i etykietami w 100% nadają się do recyklingu.
Zobacz również
Wspólnie z partnerami Żywiec Zdrój będzie pracować nad rozwiązaniami, które usprawnią proces zbiórki butelek PET i ich recyklingu w Polsce, i tym samym pozwolą na ponowne wykorzystanie plastiku jako surowca. W celu testowania i weryfikacji skuteczności Żywiec Zdrój będzie wdrażać pilotażowe programy dla lokalnych społeczności.
Żywiec Zdrój będzie również kontynuować swoje działania na rzecz edukacji oraz inspirowania konsumentów do troski o naturę i zmiany postaw na bardziej ekologiczne, a w szczególności do większego zaangażowania w segregowanie odpadów.
Działania te, prowadzone wspólnie z partnerami, mają pomóc w realizacji wspólnego celu, jakim jest osiągniecie powyżej 90% recyklingu butelek PET w Polsce już w 2025 roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Woda to najzdrowszy wybór w kontekście nawodnienia organizmu człowieka. Naszą misją jest, aby Polacy pili zdrowiej, dlatego też kluczowy obszar odpowiedzialności Żywiec Zdrój dotyczy kreowania właściwych nawyków właśnie w obszarze nawodnienia. Jednocześnie, bierzemy pełną odpowiedzialność nie tylko za nasze produkty, ale również za wszystko, co jest z nimi związane. W tym także za opakowania, które pozwalają dostarczać wysokiej jakości wodę, po którą mogą sięgać konsumenci w każdym miejscu i czasie. Mamy jednak świadomość wyzwania jakim są obecnie opakowania – mówi Frédéric Guichard, prezes Żywiec Zdrój.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS2
Brytyjski oddział Lidla rezygnuje z używania opakowań z czarnego plastiku w całym asortymencie owoców i warzyw, co pozwoli zaoszczędzić około 50 ton odpadów z czarnego tworzywa sztucznego rocznie.
PS3
E.Leclerc zadeklarował wycofanie ze sprzedaży do 2020 roku jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej.
PS4
Coraz więcej firm angażuje się w ochronę środowiska i decyduje na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyclingu. Największe światowe marki dążą do ograniczenia wytwarzania plastiku i poliestru poprzez szereg podejmowanych działań. O ciekawych przykładach takich działań możecie przeczytać w materiale 5 światowych marek, które rozpoczęły ekologiczną rewolucję.