Brytyjski oddział Lidla wycofuje czarny plastik z opakowań warzyw i owoców

Brytyjski oddział Lidla wycofuje czarny plastik z opakowań warzyw i owoców
Brytyjski oddział Lidla rezygnuje z używania opakowań z czarnego plastiku w całym asortymencie owoców i warzyw, co pozwoli zaoszczędzić około 50 ton odpadów z czarnego tworzywa sztucznego rocznie.
O autorze
1 min czytania 2018-09-24

źródło: depositphotos

Sieć Lidl w Wielkiej Brytanii planuje do końca września 2018 roku usunąć opakowania z czarnego plastiku z takich produktów jak: grzyby, kukurydza, szparagi, brokuły i kalafior. Natomiast do sierpnia 2019 roku dyskont zapowiedział, że wyeliminowany zostanie czarny plastik z opakowań na świeże mięso, ryby i drób.

Lidl będzie tym samym pierwszym marketem w Wielkiej Brytanii, który zaprzestanie używania czarnych plastikowych opakowań, nienadających się do recyklingu. 

Jak podaje dailybusinessgroup.co.uk, decyzja Lidla jest odpowiedzią na demonstrację Greenpeace’u w 60 supermarketach w Wielkiej Brytanii, która odbyła się w połowie września b.r. Zdaniem organizacji, brytyjskie markety rokrocznie generują ponad 800 tys. ton plastikowych odpadów opakowaniowych, z których wiele trafia do morza.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Banki Żywności zwracają uwagę na problem marnowania żywności, zwłaszcza tej samotnej czy nieidealnej. W sklepach Lidl można spotkać plakaty zachęcające do kupna „samotnych” bananów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brytyjski Lidl w 122 sklepach postawił specjalne kartony z „wadliwymi”, ale dobrymi do spożycia owocami i warzywami. Akcja „Too Good to Waste” ma na celu ograniczyć wyrzucanie niesprzedanych z całego dnia produktów. Zamiast w koszach na śmieci, wylądują w wyznaczonych skrzynkach, a ich zawartość będzie dostępna po bardzo promocyjnej cenie. Za pięciokilogramowy karton pełen darów ziemi, klient zapłaci zaledwie 1,5 funta, czyli ok 7 zł.

PS3

Kanadyjska agencja Rethink przygotowała dla organizacji Greenpeace kampanię społeczną „Don’t suck the life from our oceans”, mającą na celu zwrócenie uwagi na to, jak szkodliwy wpływ na nasze środowisko ma wykorzystywanie plastikowych słomek na masową skalę.

PS4

Na naszym rodzimym rynku pod koniec sierpnia b.r. wystartowała akcja ekologiczna, której celem jest wycofanie plastikowych rurek z pubów i restauracji w całej Polsce oraz popularyzacja zasady less waste.

PS5

W celu ochrony środowiska coraz więcej firm decyduje się na wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyclingu i podejmuje działania w celu ograniczenia wytwarzania plastiku. O tym, jak to robią McDonald’s, Adidas, Starbucks, IKEA oraz NIKE możecie przeczytać w materiale.

PS6

E.Leclerc zadeklarował wycofanie ze sprzedaży do 2020 roku jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej.