Kampania, która nie krzyczy “kup mnie!”

Kampania, która nie krzyczy “kup mnie!”

Wchodzisz do swojego osiedlowego sklepu, a tam za ladą wita Cię ktoś inny… Kampania, która nie krzyczy „KUP MNIE!”. Zamiast tego porusza bardzo często komentowany przez nas problem społeczny. Zobacz, że chory nie znaczy niezdolny.

Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Dzieci z Zespołem Downa Iskierka od dawna wspiera rozwój dzieci z aberracją chromosomową oraz realizuje działania, o charakterze edukacyjnym i kulturalnym, które mają pokazać nam dzieci z Zespołem Downa „trochę inaczej".

Zespół Downa

Zespół Downa to nie choroba, która powoduje niemoc. Przede wszystkim to odmienność biologiczna człowieka, którego natura wyposażyła w dodatkową informację genetyczną zawartą w chromosomie 21. To ona właśnie modyfikuje rozwój i kształtuje cechy wyróżniające daną osobę pośród innych ludzi. Mówi się, że dzieci, które go posiadają, są bardziej kochane, ponieważ mają o jeden chromosom więcej. Częstość występowania zespołu Downa wynosi przeciętnie 1:600 urodzeń.

Kampania Społeczna Stowarzyszenia

Jednym z elementów kampanii jest seria spotów „Moje historia — trochę inaczej”. Każdy z nich opowiada historię osoby z zespołem Downa i związaną z jego życiem codziennością. Poznajemy uczucia rodziców, jak i samych bohaterów. Przez całą serię możecie poznać: Tomasza, Zuzę, Anię i Nataszę. Kampania „głośno krzyczy”, że bez względu na dodatkową parę chromosomów ludzie Ci mogą pracować, biegać, jeździć na rowerze czy śpiewać.

 Akcja ta ma zachęcić do zapoznania się z problemem i czynnej pomocy.

 Spot, który 24 listopada pojawił się na Facebook’owym profilu Stowarzyszenia, zebrała ponad 4 tysiące reakcji i ponad 6 tysięcy udostępnień.

Zobacz, jak stali klienci osiedlowego „spożywczaka” zareagowali, gdy za ladą zobaczyli Anię, dziewczynę z zespołem Downa:

Świeżutki spot (bo z 30 listopada) „Popatrz na nas trochę inaczej”, porusza jeszcze bardziej, daje czas na refleksje i pokazuje, żeby być kimś trzeba tylko chcieć, sprawdźcie sami:

 

 Co myślicie? 

Inne ciekawe kampanie społeczne związane z tematyką Zespołu Downa, które przykuwają uwagę:

"How do You see me?" przygotowana na Światowy Dzień Zespołu Downa. W jej ramach powstał świetny spot z udziałem aktorki Olivii Wilde.

Naszą uwagę przyciągnęły również spoty Kanadyjskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa zrealizowanego wraz z agencją FCB o pięknej nazwie „Down Syndrome Answers”. Są to spoty odpowiadające na najczęściej wpisywane w Google pytania o dzieci z syndromem Downa.

O innych, poruszających akcjach społecznych przeczytacie → tutaj

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij