Kreatywne skargi konsumentów

Kreatywne skargi konsumentów
Na pewno nie raz zdarzyło Ci się zgłaszać reklamacje. Niektórzy konsumenci klasycznie, narzekają i żądają odpowiedniego zadośćuczynienia od firmy, podczas gdy inni wysyłają obraźliwe e-maile.
O autorze
2 min czytania 2016-12-02

Jeszcze inni wykorzystują swoje oburzenie i poczucie niesprawiedliwości, aby ich soki twórcze mogły płynąć. Ci drudzy podnoszą swoje skargi do poziomu sztuki w celu jednoczesnego zawstydzania firmy. Zobacz najlepsze reklamacje konsumenckie.

Teledyski, epika, publicznie „kablowanie” mamie Prezesa Zarządu — to tylko niektóre z niezwykłych, zabawnych przykładów skarg konsumenci, które szukają sprawiedliwości. Nie wszystkim pomogą, ale wywołują uśmiech na twarzach.

Zadzwoń do mamy Prezesa Zarządu

Swojego czasu głośno było o parze, która przeprowadziła się niedawno do Filadelfii i próbowała bezskutecznie, przez miesiąc, prosić o podłączenie Internetu w swoim mieszkaniu. Niezliczone próby rozmów z pracownikami infolinii Comcast nie przynosiły efektów. Jak się później okazało, pracownicy infolinii nie wiedzieli nawet, że Comcast podłącza Internet po kablach…

Na reklamację nie trzeba było długo czekać, Philadelphia Daily News postanowił wezwać matkę CEO Briana Robertsa i donieść jej o strasznych rzeczach, jakie robi jego firma… Rekcja? Natychmiastowa? Widać, że „kablowaniem” do czyjejś mamie wciąż może być skutecznym sposobem na rozwiązanie konfliktu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rick Wilking – Reuters/Newscom/Comcast CEO Brian Roberts

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zrób teledysk

Ponad 16 milionów razy wyświetlany na YouTube, wiralowy teledysk Dave’a Carola „United Breaks Guitars” okrzyknięty najbardziej twórczą reklamacją wszech czasów. Piosenka i towarzyszące wideo zostały stworzone w 2009 r. kiedy to gitara artysty została złamana podczas lotu United Airlines. W teledysku Carroll śpiewa o przerażeniu, jakie czuł oglądając pracowników lotniska wyrzucających jego instrumenty muzyczne na asfalt płyty. Zwraca również uwagę na sposób, w jaki pracownicy się do niego odnosili „wykazali całkowitą obojętność”. Dzięki temu Dave dorobił się wpisu w książce „One Voice in Age of Social media”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Stwórz ogólnodostępną stronę

Ten sposób skarg konsumenckich jest bardziej szokująca niż zabawny. Witryna DontThrowMyPackage.com składa się głównie z filmów klientów, którzy pokazują jak pracownicy firm tj.: UPS, FedEx, USPS obsługują nasze przesyłki. Twórca strony zainspirowany został, kiedy jego paczka przyszła kompletnie zniszczona. Największe oburzenie wywołało wideo: „FedEx Guy Throwing My Computer Monitor.”

Zrób teledysk #2

Kolejnym teledysk reklamacyjny zrobił Teg z Australii. Jak sam mówi, nagrał tę piosenkę i poczynił klip z frustracji, ponieważ kiedy w 2013 r. kupił nowego Jeepa Grand Cherokee, myślał, że będzie mógł bezpieczne przewozić w nim swoją rodzinę przez długi czas. Niestety. Samochód wiele razy był holowany, naprawiany, a dealer Fiata Chryslera w Australii kazał się Tegowi, mówiąc brzydko, pocałować gdzieś. Sprawdźcie, jak wyszedł jego teledysk:

Tweetnij, kiedy jesteś sławny

Walczył z siłami zła, badał przestrzeń w Star Trek, ale przerosła go konfiguracja konta. Sir Patrick Stewart nie podołał kontaktowi z lokalną firmą kablową. Brytyjski aktor spędził wstrząsające 36 godzin oczekiwania na imperium Time Warner Cable, by ci przyszli do jego domu wartego 2 milliony $, by rozwiązać problem. 13 września aktor ćwierknął: „Wszystko, co chciałem zrobić, to założyć nowe konto, ale 36h później straciłem chęć do życia”. Na odpowiedź Time Warner nie musiał długo czekać, ale czy został usatysfakcjonowany?

Stwórz poemat

Innym, twórcze podejście do wyrażenia swojego niezadowolenia z usług dostawcy Internetowego, podpowiada napisać odę. Wściekły, na Comcast, klient Joel Walden stworzył 20-zwrotkowy wiersz „an odę to Comcast”. Opowiada w nim o swojej frustrujących doświadczeniach z dostawcą Internetu, o zawarciu z nim umowy i rezygnacji z niej z racji nieefektywności:

„So let us not dwell endlessly

On how much Comcast sucks…

Their neglect and lazy service,

And their non-arriving trucks.

Their apathy’s intentional,

So don’t get mad or nervous.

Just go on and grab those ankles,

It’s all part of that Comcast service!”

Zrób Video #3

Aby zawstydzić Bank of America, który wyjątkowo długo zwlekał z udzieleniem kredytu hipotecznego, nawet gdy dokumenty do pożyczki były gotowe, Ken i Meredith Williams popełnił śmieszny teledysk o wdzięcznej nazwie „Close this loan!” czyli „Zamknij ten kredyt”!

A jak z Waszymi doświadczeniami, ktoś porwał się na reklamowanie wierszem swetra z H&M? 

Możecie też zobaczyć → tutaj, jak Play poradziło sobie z reklamacją i jednoczesnym kryzysem w Social Media.