W kolejnym zestawieniu "Reklamy kobiecym okiem" (część 1) swoje ulubione Kampanie/reklamy/akcje marketingowe wskazały Aleksandra Jurkiewicz z DDB Warszawa, Ewelina Kitlińska z MarketingKobiet.pl, Lucyna Koba z PanMedia Western, Marta Ożóg-Orzegowska z SiNSAY, Anna Sakowicz z Mindshare Polska, Barbara Stawarz z InnovaWeb, Hanna Zaborska z JOJO Mobile Polska i Katarzyna Zadworny z K2.
Aleksandra Jurkiewicz, Strategy Director DDB Warszawa
1) Czy Twoja przyjaciółka, Twój przyjaciel zrobiłby to dla Ciebie?
2) Kto powiedział, że nie możemy zmieniać świata na lepszy?
3) Gentelmeni w akcji. Pardon me.
4) Kuchenne sprzęty w męskim towarzystwie.
5) Żeby wygrać, trzeba walczyć.
Ewelina Kitlińska, MarketingKobiet.pl
fot. Piotr Lewandowski
1) kampania PKO BP upamiętniająca Kobiety w Powstaniu Warszawskim. Po pierwsze dlatego, że w historii wojen czy powstań pamięta się o roli mężczyzn: walczyli, ginęli, cierpieli na pierwszym froncie. O bohaterach "drugiego frontu", a właściwie bohaterkach, bo mowa tu głównie o kobietach, które zostawały w domach, wychowywały dzieci, dawały schronienie i jedzenie walczącym, opatrywały rany, mało kto pamięta. Cieszę się, że PKO w ten sposób przypomniało o walczących kobietach i że oddało im hołd. Szkoda, że tak rzadko pamięta się, jaką kobiety odgrywały rolę w historii kraju.
Oczywiście nie były to tylko filmy, ale też cała wystawa na Rotundzie w Warszawie.
2) Nie będę zapewne oryginalna, jeśli wymienię działania dla wody Contrex - to świetne działania do kobiet, które nie wykluczają mężczyzn. W czasie eventu wszyscy się świetnie bawią - i zaproszone do aktywności uczestniczki, i widzowie.
3. Kampania zrealizowana przez Every Mother Counts pod hasłem "No mothers' day", w celu podniesienia świadomości dot. umieralności matek (ciężarnych) na świecie.
Chciałabym zobaczyć w Polsce taką inicjatywę, w którą włączają się nie tylko zwykłe kobiety, ale i celebrytki. Aby kobiety "znikły" tego dnia: nie były obecne publicznie, nie odbierały telefonów, nie pisały maili. Wszystko po to, aby pokazać co się stanie, gdy znikną - dla bliskich osób i dla reszty świata.