Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Reklamy kobiecym okiem cz.2

Reklamy kobiecym okiem cz.2
Z okazji pierwszego dnia astronomicznej wiosny i Międzynarodowego Dnia Szczęścia przygotowaliśmy kolejne zestawienie ulubionych działań marketingowych, które najmocniej zapadły w pamięć kobiet z branży marketingowo-reklamowej?
O autorze
4 min czytania 2013-03-20

W kolejnym zestawieniu „Reklamy kobiecym okiem” (część 1) swoje ulubione Kampanie/reklamy/akcje marketingowe wskazały Aleksandra Jurkiewicz z DDB Warszawa, Ewelina Kitlińska z MarketingKobiet.pl, Lucyna Koba z PanMedia Western, Marta Ożóg-Orzegowska z SiNSAY, Anna Sakowicz z Mindshare Polska, Barbara Stawarz z InnovaWeb, Hanna Zaborska z JOJO Mobile Polska i Katarzyna Zadworny z K2.

Aleksandra Jurkiewicz, Strategy Director DDB Warszawa

 1) Czy Twoja przyjaciółka, Twój przyjaciel zrobiłby to dla Ciebie? 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2) Kto powiedział, że nie możemy zmieniać świata na lepszy? 

3) Gentelmeni w akcji. Pardon me. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4) Kuchenne sprzęty w męskim towarzystwie

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

5) Żeby wygrać, trzeba walczyć

Ewelina Kitlińska, MarketingKobiet.pl

 

fot. Piotr Lewandowski

1) kampania PKO BP upamiętniająca Kobiety w Powstaniu Warszawskim. Po pierwsze dlatego, że w historii wojen czy powstań pamięta się o roli mężczyzn: walczyli, ginęli, cierpieli na pierwszym froncie. O bohaterach „drugiego frontu”, a właściwie bohaterkach, bo mowa tu głównie o kobietach, które zostawały w domach, wychowywały dzieci, dawały schronienie i jedzenie walczącym, opatrywały rany, mało kto pamięta. Cieszę się, że PKO w ten sposób przypomniało o walczących kobietach i że oddało im hołd. Szkoda, że tak rzadko pamięta się, jaką kobiety odgrywały rolę w historii kraju.

Oczywiście nie były to tylko filmy, ale też cała wystawa na Rotundzie w Warszawie.

2) Nie będę zapewne oryginalna, jeśli wymienię działania dla wody Contrex – to świetne działania do kobiet, które nie wykluczają mężczyzn. W czasie eventu wszyscy się świetnie bawią – i zaproszone do aktywności uczestniczki, i widzowie.


3. Kampania zrealizowana przez Every Mother Counts pod hasłem „No mothers’ day”, w celu podniesienia świadomości dot. umieralności matek (ciężarnych) na świecie.

Chciałabym zobaczyć w Polsce taką inicjatywę, w którą włączają się nie tylko zwykłe kobiety, ale i celebrytki. Aby kobiety „znikły” tego dnia: nie były obecne publicznie, nie odbierały telefonów, nie pisały maili. Wszystko po to, aby pokazać co się stanie, gdy znikną – dla bliskich osób i dla reszty świata.


Lucyna Koba, Deputy Media Director domu mediowego PanMedia Western

1) Contrex – bo jestem kobietą:


2) Fun Theory Volksvagen – bo w pełni zgadzam się, że reklama też może zmieniać świat na lepsze

3) P&G – bo też jestem matką i bywam sentymentalna

4) The Guardian – bo uwielbiam inteligentne reklamy i kocham prasę

Marta Ożóg-Orzegowska, Brand Manager SiNSAY

Będzie filmowo i modowo:

1) Ostatnio odkryta reklama australijskiej marki dżinsowej – za przekrętkę i klimat:

2) Żywiołowo i świeżo – kampania jesień/zima 2012 marki DSQUARED²

3) Genialny mariaż FMCG z modą wysoką, czyli Marc Jacobs dla Diet Coke – świeże layouty!


Anna Sakowicz, Partner, Invention, Członek Zarządu Mindshare Polska, dom mediowy Mindshare Polska

1) Nike Women – Voices – Za ważne przesłanie. Nie tylko sportowe i nie tylko dla kobiet.

2) Procter&Gamble Olympics – Odrobinę ckliwe, ale do mnie, jako mamy dwójki dzieciaków, te emocje przemawiają.

3) Nespresso – Clooney – i wszystko jasne 😉

4) Dove – Pro-age – Choć pierwsza reklama Dove Evolution zrobiła na mnie bezsprzecznie największe wrażenie, doceniam konsekwencje w łamaniu tabu dot. wyglądu.

5) Outdoorowa kampania Nike „To jest mój czas” (wielkoformatowa reklama na Orco Tower) – łamiąca schematy, innowacyjna, pierwsza tak duża w historii marki w Polsce. Dla mnie majstersztyk.

Barbara Stawarz, Publishing & Marketing Director InnovaWeb

1) Kampania Dove sprzed lat, z przesłaniem i ciągle aktualna:

2) Jedna z wielu reklama Pepsi – jak zawsze z poczuciem humoru:

3) A na koniec reklama Donny Karan z Kate Moss w roli głównej (2011 rok), do której zdjęcia zostały wykonane na dworcu kolejowym w Los Angeles. Fotografowali Mert Alas i Marcus Piggott – mistrzowie aparatu. Intrygująca kobieta w drodze, piękna kolorystyka, klimat dawnych lat. Dla takich kampanii reklamowych warto kupować magazyny kobiece…


Hanna Zaborska, Marketing & PR Specialist JOJO Mobile Polska

1) Outdoor „We can explain” – kampanie reklamowe organizacji Science World są dobrze znane mieszkańcom Vancouver. Kreatywnie wykorzystują przestrzeń, by promować naukę w fascynujący sposób. Zaskakujące, angażujące, odkrywcze – dość tych przymiotników, zobaczcie kilka realizacji przykuwających kobiece oko. Realizacja: Science World i Rethink Canada

2) Viral „A crash course to shine” – jak zwiększyć świadomość zagrożenia wynikającego z malowania się za kółkiem? Same statystyki – to nie przemówi do wyobraźni. Koncepcja jest prosta: zaangażować gwiazdę YouTube i stworzyć najbardziej szokujący makijażowy tutorial, jaki widziałaś. Spokojnie – obyło się bez zbędnego dramatyzmu i epatowania brutalnością. Emocje, by oddziaływać nie muszą odwoływać się do scen mrożących krew w żyłach. Realizacja: Volkswagen i DDB Tribal.

3) Koleston Naturals: Change – farby do włosów z naturalnych składników. Wykorzystanie fazy dnia i nocy. Trafniej się nie da! Realizacja: Leo Burnett, Beirut, Libanon

4) Kampania “Sometimes it’s all you need to wear” – budżet to nie wszystko, liczy się pomysł i realizacja. 150 000 wieszaków z próbką perfum Christiny Aguilery rozmieszczono w przestrzeni publicznej Izraela. W ciągu niecałego tygodnia wyprzedano wszystkie… Realizacja: Mizbala

5. Viralowy “Best Bus Stop Ever” – czekanie na autobus jest wyjątkowo nużące nawet z drugą połówką przy boku. Qualcomm wie, jak obrócić rutynę w niesamowite doświadczenie. Are you Born Mobile? Realizacja: Qualcomm, Denizen Company

Katarzyna Zadworny, Social Media Director K2

1) Jak na Zieloną Smoczycę przystało, zacznę od smoczej smacznej kampanii. Czyli nowy sezon Gry o Tron. Nie dość, że bardzo atrakcyjna estetycznie, to jeszcze niezwykle prosta. Dokumentacja kampanii była chętnie udostępniana w mediach społecznościowych. I nic dziwnego. Jej główną zaletą oprócz tych wspomnianych jest to, że stawia odbiorcę od razu w pewnej intrygującej sytuacji, dzięki temu może mu się zdawać, że nie jest już tylko widzem 😉

2) Muzeum to nudne miejsce? Tylko wtedy, gdy go nie odwiedzasz. Osobiście rozbawiła mnie ta kampania i ucieszył fakt, że Muzeum nabrało dystansu do eksponowanych dzieł.

 

3) Bardzo kobieca kampania, bardzo kobiece case study…no i bardzo kobiecy produkt 😉 Co prawda, nie jest najnowsza, ale zawsze do niej wracam i podaję za przykład, gdy ktoś mnie pyta o możliwości Pinteresta. Zresztą, nie tylko o Pinteresta tutaj chodzi, bo akcja ta przypomina o magii i sile mediów społecznościowych, składających się z jednostek, a nie masy.

4) Reklama, która mnie wzruszyła i… no i tyle 😉

5) A na koniec przyjemna aktywacja, w której doszło do zaangażowania użytkowników w Cover Photo na Facebooku. Warto o tyle o niej pamiętać, że zazwyczaj w nasze posty użytkownicy angażują się z poziomu News Feedu i rzadko (chociaż od momentu pojawienia się Timeline’u częściej) wchodzą na nasz profil. A tutaj wręcz byli do tego zmuszeni.

Redakcję NowegoMarketingu ostatnio najbardziej urzekły pomidory, hipster i zepsuta pralka:

Słonecznej wiosny!