Metody targetowania w AdWords [infografika]

Metody targetowania w AdWords [infografika]
Skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych w dużym stopniu uzależniona jest od precyzyjnego doboru grupy docelowej, a wręcz wyłuskania jej spośród wszystkich obecnych na rynku odbiorców. Jak nie pogubić się w długiej liście opcji targetowania w AdWords? Mieć je wszystkie na widoku...
O autorze
1 min czytania 2017-04-13

…w czym okaże się pomocna infografika.

Zbierane przez platformy reklamowe dane dotyczące użytkowników składają się na szeroki wachlarz oferowanych opcji targetowania. Pozwalają one na kierowanie reklam do odbiorców zainteresowanych oferowanymi przez daną firmę usługami, co z kolei zwiększa szansę sprzedaży. Google AdWords pozwala na targetowanie na podstawie takich zmiennych jak:

  • demografia – docieranie do odbiorców na podstawie ich danych demograficznych
  • zainteresowania i remarketing
    – zainteresowania – docieranie do odbiorców na podstawie ich konkretnych zainteresowań
    – odbiorcy na rynku – docieranie do odbiorców na podstawie ich chęci zakupowych (odbiorców, którzy poszukują konkretnych usług czy produktów)
    – niestandardowi odbiorcy na rynku – docieranie do odbiorców, którzy używają określonych słów kluczowych lub odwiedzają konkretne strony
    – remarketing – docieranie do odbiorców, którzy mieli styczność z Twoją firmą
  • tematy – docieranie do odbiorców odwiedzających witryny o określonej tematyce
  • miejsca docelowe – docieranie do odbiorców odwiedzających poszczególne strony internetowe
  • słowa kluczowe – docieranie do odbiorców, którzy wykorzystują określone słowa kluczowe lub kierowanie reklam na witryny, które są powiązane z tymi słowami kluczowymi
  • urządzenia – docieranie do odbiorców ze względu na urządzenia, z których korzystają

Każda grupa otwiera przed marketerem ogromne możliwości kierowania reklam, warto więc dokładnie przyjrzeć się wszystkim zmiennym, zanim wybierze się jedną z nich. Zorientowanie w dostępnych opcjach targetowania umożliwi również jeszcze lepsze dopasowanie treści samej reklamy do grupy docelowej i pozwoli zaoszczędzić czas przy finalnym ustawianiu reklamy w interfejsie narzędzia. Zamieszczona niżej infografika stanowi zbiór wszystkich dostępnych w Google AdWords grup targetowania.


Zobacz grafikę w większym rozmiarze

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Autor:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Alicja Markiewicz
Marketing Manager OSOM STUDIO

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się