Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Dowiedz się, jak Answear wykorzystał zjawisko social proof do osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu konwersji

Dowiedz się, jak Answear wykorzystał zjawisko social proof do osiągnięcia  dwucyfrowego wzrostu konwersji
Koncepcja społecznego dowodu słuszności (ang. social proof) sama w sobie nie jest nowa. Termin odnosi się do zjawiska kierowania się opiniami innych, przy dokonywaniu własnych wyborów. Mechanizm obecny jest również w branży e-commerce - przy podejmowaniu decyzji zakupowych...
O autorze
1 min czytania 2017-04-28

… i właśnie w tym kontekście z powodzeniem został wykorzystany, za pomocą narzędzi Insider, w firmie Answear.

Answear to jeden z najbardziej rozpoznawalnych internetowych sklepów multibrandowych. Firma prowadzi sprzedaż szerokiej gamy ubrań i akcesoriów wiodących, międzynarodowych marek. W swojej gamie posiada tysiące produktów, także tych znanych na całym świecie z sektora odzieży sportowej, casual’owej czy tzw. high-end design. 

Wchodząc na rynek w 2011 roku, był to unikalny koncept o niewielkiej skali. Dzisiaj, jako popularna marka, która osiągnęła ogromny sukces, firma prowadzi działalność także w Czechach, Słowacji, Rumunii oraz na Ukrainie i Węgrzech.

Ruch a zysk

Celem sklepu było wykorzystanie potencjału drzemiącego w dużej ilości odwiedzających, w szczególności tych, którzy dotarli już na strony produktowe, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Istnieje wiele sposobów i technik, których sprzedawcy internetowi mogą użyć do zwiększenia ilości sprzedaży. Insider oferuje szereg rozwiązań pozwalających skutecznie zmierzyć się z wyzwaniem optymalizacji konwersji na stronie, a social proof jest jednym z najbardziej efektywnych, bazujących na prostych mechanizmach. Wyniki pokazały, że konsumenci czują się pewniej widząc recenzje, opinie czy komentarze innych kupujących. Dzięki technologii social proof Insidera, answear.com odnotował dwucyfrowy wzrost konwersji. 

Jak to działa? Dzięki notyfikacji prezentującej w czasie rzeczywistym – autentyczne liczby, odwiedzający stronę widzą, czy inni użytkownicy oglądali, zakupili lub pozytywnie ocenili produkt, którym są zainteresowani. Dzięki temu, zaufanie potencjalnego nabywcy do produktu czy usługi wzrasta.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Komunikowanie popularności produktu

Używając Insidera, Answear był w stanie zaimplementować mechanizm social proof na stronach produktów.

Założeniem było wzbudzenie w użytkowniku poczucia niepewności dostępności produktu (w niedługim czasie), wynikającego z wysokiego nim zainteresowania, oraz jasny komunikat, że dany produkt jest modny. 

By mechanizm działał zgodnie z założeniem – i przyniósł oczekiwany efekt, powiadomienie wyświetlało się dopiero w momencie, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin produkt był oglądany X lub więcej razy.  Scenariusz ten był jednocześnie świetną okazją do przeprowadzenia testów A/B. Answear wyświetlał różne komunikaty w powiadomieniach, by zbadać, które sformułowania najskuteczniej przekonują użytkowników do dokonania zakupu.

Insider otworzył przed nami całkowicie nowy świat, pełen możliwości na jak najlepsze wykorzystanie naszej strony. Jesteśmy w stanie szybko przetestować hipotezy i zacząć obserwować zyski. Uwielbiamy fakt, że możemy uczyć się na bieżąco, na co najlepiej reagują nasi klienci i od razu dostosowywać sposób komunikowania tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Zespół Insidera to eksperci, jeśli chodzi o wyzwania związane ze sprzedażą online; byli z nami na każdym kroku i planujemy już zrobienie z nimi kolejnych.”