Optymalizacja budżetu marketingowego i zwiększenie sprzedaży

eCommerce

partnerem merytorycznym działu jest EDRONE ECRM FOR ECOMMERCE

Optymalizacja budżetu marketingowego i zwiększenie sprzedaży

Korzystając z narzędzi call trackingu, możesz weryfikować, skąd pochodzi ruch telefoniczny i w jaki sposób potencjalni użytkownicy dowiadują się o twojej firmie. Dzięki temu zoptymalizujesz budżet marketingowy i zwiększysz sprzedaż.

Analiza ruchu telefonicznego

Na rynku istnieje co najmniej kilka narzędzi do optymalizacji budżetu marketingowego i zwiększania sprzedaży. Większość z nich jest ściśle związana z systemami służącymi do automatyzacji procesów pozyskiwania klientów, generowania leadów oraz monitorowania konwersji i ogółem zarządzania kampaniami marketingowymi. Przykładem rozwiązania tego typu jest Calltracker, który służy do analizy źródeł ruchu telefonicznego.

Zanim jednak przejdziemy do opisu tego narzędzia i opowiemy w jaki sposób pomoże ci w pozyskiwaniu klientów, musisz wiedzieć, że generowanie leadów sprzedażowych jest trudniejsze niż mógłbyś przypuszczać. To długotrwały i mozolny proces, wymagający zaangażowania i współpracy ze strony działu marketingu i sprzedaży. Jednak nie niemożliwy do zrealizowania, skoro tak wielu firmom to się udaje.

Jak generować leady sprzedażowe?

Pierwszym krokiem jest wybór narzędzia, dzięki któremu potencjalni klienci nawiążą kontakt z twoją firmą i tym samym pozostawią swoje dane osobowe, między innymi demograficzne i behawioralne. Kolejnym natomiast jest poddanie zgromadzonych danych procesowi tzw. lead nurturingu, który polega na opiece i pielęgnacji potencjalnych klientów, aby w efekcie przekonwertować ich w płacących i wracających użytkowników

Załóżmy, że preferowanym przez ciebie i twoich klientów kanałem komunikacji są połączenia telefoniczne – i dobrze, bo gdy klient samodzielnie chwyta za słuchawkę i wykręca numer, to znaczy, że jest zainteresowany usługą. Przychodzące połączenia telefoniczne to także doskonała okazja, aby odpowiedzieć na pytania rozmówcy i przejść do ofensywy, która w tym przypadku oznacza złożenie propozycji zakupu.

Call tracking i optymalizacja kampanii reklamowych

Okazuje się również, że ta forma komunikacji znacznie częściej kończy się finalizacją sprzedaży niż podczas kontaktu mailowego z przedstawicielem firmy lub za pośrednictwem chata dostępnego na firmowej stronie. Jednak, aby skutecznie wykorzystać potencjał przychodzących połączeń głosowych, trzeba zaprzyjaźnić się z pojęciem call tracking, które zakłada mierzenie źródeł i mediów generujących telefoniczne leady.

Podstawowym zadaniem call trackingu jest dostarczanie firmie wymiernych danych na temat efektywności reklamy i marketingu. Dzięki tym informacjom możesz wprowadzać zmiany, poprawiać rezultaty oraz optymalizować budżet marketingowy i zwiększać sprzedaż. Do tego ta metoda umożliwia monitorowanie podjętych działań marketingowych i zbadanie skąd klienci dowiedzieli się o twojej ofercie.

Google Analytics dla ruchu telefonicznego

Źródeł ruchu jest sporo. Użytkownicy mogą do ciebie trafić między innymi po wpisaniu odpowiedniej frazy w wyszukiwarce Google albo znaleźć informację na Facebooku lub dotrzeć po otrzymaniu newslettera. Calltracking pozwoli ci to sprawdzić. Dowiesz się jak na telefony przekładają się oferty zamieszczone w sieci lub na standardowych nośnikach, a także czy mają na nie wpływ wizytówki internetowe i marketing szeptany.

Gdy to jest już jasne, możemy wrócić do konkretnego, wspomnianego na początku artykułu narzędzia jakim jest Calltracker. Najprościej rzecz ujmując, jest to odpowiednik Google Analytics dla ruchu telefonicznego. Jego głównym zadaniem jest mierzenie skuteczności działań marketingowych w generowaniu telefonów przychodzących do firmy. Na podstawie określonych najskuteczniejszych mediów możesz optymalizować efektywność kampanii marketingowej oraz zarządzać kosztami z nią związanymi.

Dzięki mediom www zmierzysz rozmowy telefoniczne wygenerowane przez:

  • performance marketing

  • działania SEO pozycjonujące stronę firmy w wyszukiwarkach

  • kampanie reklamowe AdWords w sieci wyszukiwania

  • kampanie reklamowe display

  • kampanie remarketingowe

  • e-mailing marketing

  • kampanie landing page

  • YouTube marketing

  • content marketing

  • marketing szeptany

  • marketing mobilny

  • marketing wirusowy

  • marketing partyzancki

Jak wdrożyć Calltracker?

Wdrożenie tego rozwiązania składa się w praktyce z czterech punktów. Po pierwsze: każdemu źródłu marketingowemu przypisywany jest specjalny numer telefonu do call trackingu. Następnie skrypt call tracker automatycznie mierzy ile połączeń wygenerowało każde źródło marketingowe, żeby w trzecim kroku wygenerować statystyki określające efektywność poszczególnych kanałów. No i wreszcie, po czwarte: angażujesz tylko sprawdzone źródła, dzięki czemu osiągasz większą sprzedaż.

Obecnie z rozwiązania korzystają agencje marketingowe, domy mediowe oraz firmy z wielu innych branż. Pomysłodawcy narzędzia sugerują, że jest ono przeznaczone głównie dla firm, których kanał telefoniczny i połączenia przychodzące generują co najmniej 20% sprzedaży. Dobrym przykładem są spółki usługowe, przedsiębiorstwa zajmujące się finansami oraz hotele, deweloperzy, agencje nieruchomości i salony samochodowe.

Zoptymalizuj budżet marketingowy i zwiększ sprzedaż z Calltracker.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij