Konwersje wspomagane w AdWords

Konwersje wspomagane w AdWords

Wszystkim specjalistom pracującym z kampaniami PPC zdarza się sytuacja, kiedy niektóre spośród słów kluczowych w kampaniach na wyszukiwarkę nie konwertują. Zastanawiamy się wtedy czy obniżyć ich stawkę, wstrzymać czy może w ogóle usunąć. A gdybyśmy mieli jeszcze chociaż jedno wyjście?

Designed by Freepik

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Panel Google AdWords często ukrywa nawet przed doświadczonymi specjalistami, sekretne perełki, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas zapracowanemu ‘semicie’, ale także pomóc w podniesieniu współczynnika konwersji i uzyskać przewagę nad konkurencją.

Jedną z takich perełek jest możliwość ustawienia widoku kolumn konwersji wspomaganych. Czym właściwie są te metryki? Po co, dlaczego i jakie mają znaczenie dla nas i naszych klientów?

Zdarza się, że podczas optymalizacji kampanii, pierwszą reakcją na brak bezpośrednich konwersji (last-click) na słowie kluczowym jest jego pauzowanie, usunięcie lub obniżenie budżetu. Pociąga to za sobą ryzyko utraty kliknięć, które mogą być wartościowe pod kątem znajomości i promowania brandu. Pojawia się również możliwość utraty udziału w wyświetleniach, istotnego choćby z uwagi na przewagę nad konkurencją. Z pomocą przychodzi możliwość raportowania konwersji wspomaganych.

Kolumna konwersji wspomaganych umożliwia spojrzenie z szerszej perspektywy, jak faktycznie dane słowo wpływa na działanie kampanii w wyszukiwarce. Co to oznacza? Konwersje wspomagane każdorazowo raportują sytuację, w której dana fraza znajdowała się na ścieżce konwersji, ale nie była to ostatnia interakcja internauty przed dokonaniem konwersji. Jak to działa?

Przykładowo, jeśli internauta dwukrotnie kliknie reklamę wyświetlaną dla słowa ‘sklep’, zanim dokona konwersji, klikając w reklamę wyświetloną na frazę ‘obuwniczy’, uzyskamy informację o jednej konwersji wspomaganej dla frazy ‘sklep’.

Im wyższy udział tego typu konwersji, tym większe znaczenie ma dana fraza we wspomaganiu sprzedaży. Jest to bardzo istotne dla większości reklamodawców, jako że pokazuje, iż w rzeczywistości 15-60% konwersji wymaga więcej niż jednej interakcji. Wiedza o tego rodzaju atrybucji ułatwia kompleksowe spojrzenie na możliwości wyszukiwarki i poznanie wydłużonej ścieżki zakupu użytkowników.

Warto wspomnieć, że kolumny te są ogólnodostępne dla wszystkich użytkowników Google AdWords – nie wymagają żadnych dodatkowych integracji. Wystarczy się zalogować i dodać odpowiednią kolumnę. Znajdziemy je w sekcji ‘Atrybucja’ a ich nazwy to ‘Konwersje wspomagane kliknięciami’ oraz ‘Konwersje wspomagane wyświetleniami’. Jedyne co musimy zrobić, zanim będziemy mogli wykorzystać dane o konwersjach wspomaganych, to ustawienie na koncie śledzenia konwersji. Jeśli mamy już włączone śledzenie konwersji, ale kolumny są puste, powodem może być brak danych dla wybranego zakresu dat (te dane są dostępne od 1 maja 2011 r.).

Podsumowując, raportowanie konwersji wspomaganych ma niezaprzeczalnie duże znaczenie dla kampanii naszych klientów. Statystyki te umożliwiają skuteczną i całościową analizę słowa kluczowego, które na podstawie konwersji w modelu last-click wydaje się nieskuteczne, zanim zdecydujemy się na obniżenie stawki, wstrzymanie lub usunięcie frazy. Pozwalają także na świadomą zmianę dostosowania stawek i/lub budżetu na frazach, grupach reklam i kampaniach, wspomagających konwersję, co finalnie może przełożyć się na większy wolumen uzyskanych konwersji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij