Jak można budować wizerunek e-commerce przy pomocy plików produktowych

eCommerce

partnerem merytorycznym działu jest EDRONE ECRM FOR ECOMMERCE

Jak można budować wizerunek e-commerce przy pomocy plików produktowych

Aspektów, które należy wziąć pod uwagę, budując lub rozwijając e-commerce, jest bardzo wiele. Nie ma jednej prostej drogi, która w bezpieczny i efektywny sposób poprowadzi nas do sukcesu.

fot. freepik.com

Konieczne jest dokładne przeanalizowanie szans i zagrożeń e-biznesu. Zaplanowanie szczegółowego planu podróży, która jest wyjątkowo trudna i pełna wyzwań. To niezbędny element prowadzenia sklepu internetowego. Jedną z kluczowych ról w e-commerce odgrywa wizerunek. Ten też można budować na wiele sposobów. Między innymi poprzez dobrze zoptymalizowany plik produktowy.

Prezentacja produktu wpływa na wiarygodność e-sklepu

Dobry wizerunek żyje w zgodzie z wiarygodnością. Będąc godnym zaufania e-sklepem, możemy być pewni, że wyobrażenie o poziomie obsługi w naszym sklepie będzie odpowiednio wysokie. Jak w takim razie tę wiarygodność budować? Co zrobić by postrzegano nasz e-biznes jako ten godny zaufania?

Jedną z bardzo dobrych praktyk, dzięki której wykreujemy nasz wizerunek, jest promowanie oferty sklepu poprzez płatne źródła reklamy. Tylko koniecznie trzeba zadbać o detale, to właśnie one robią różnicę i wyróżniają sklep na tle konkurencji. Najłatwiej i najszybciej jest kontrolować jakość danych dotyczących produktów poprzez dobrze zoptymalizowany plik produktowy. Można wyróżnić parę elementarnych cech wzorcowego pliku produktowego. Będą to przede wszystkim: zawarcie w nim wiarygodnych informacji, ich częsta aktualizacja oraz szczegółowość cech fizycznych i chemicznych. Niezwykle ważna jest także trafna nazwa produktu. To bezpośrednio przełoży się na większy zasięg (piszmy, że sukienka jest czerwona, a nie karmazynowa). Musimy także pamiętać o właściwym zakwalifikowaniu produktu do odpowiedniej kategorii.

Wówczas możemy w pełni kontrolować ekspozycję produktów w różnych źródłach ruchu i monetyzować go z wysokim współczynnikiem konwersji. Prezentacja produktu jest zależna od miejsca, w którym będzie reklamowany. W każdym z tych miejsc (np. AdWords czy Facebook) panują nieco inne warunki, poruszają się w nim inni użytkownicy i przede wszystkim zwracają na co innego uwagę. W porównywarce będą szukać cen, w Google najlepiej dopasowanych wyników a na Facebooku angażującej treści. Jak w takim razie zadbać o to, by nasza oferta wyróżniała się w każdej reklamowej przestrzeni. Z dobrze z optymalizowanym plikiem xml będzie o wiele prościej:

AdWords – nie daje wiele miejsca na twórczy popis. By móc w pełni wykorzystać to źródło ruchu i sprzedaży trzeba być konkretnym i wykorzystać miejsce na absolutnie najważniejsze elementy produktu. Jeśli jest to wspominana już sukienka, to określmy jej kolor (ale bez zbędnej poezji), rodzaj, materiał, jeśli mamy wszystkie rozmiary to też uda zmieścić się tam tę informację. Cena produktu musi znaleźć się zawsze. Dla innych produktów niezbędne informacje to waga, objętość czy wysokość.

Google Shopping – Google Zakupy pozwalają umieścić w boksie cenę, nazwę produktu i zdjęcie. Obraz w tym przypadku będzie odgrywał kluczową rolę. Ma być dobrej jakości i dobrze prezentować produkt. Pojawienie się oferowanego produktu w wyszukiwarce zależne jest od automatycznego dopasowania na podstawie słów kluczowych. Istotną rolę odgrywa dobrze zoptymalizowany product feed z precyzyjnie dopasowanymi do produktu atrybutami.

Facebook – w tym kanale niemal ze snajperską precyzją można trafiać do odpowiedniej grupy docelowej. Warto zacząć od stworzenia dynamicznej reklamy produktów (DPA), która umożliwia kreowanie właściwych i dopasowanych czasowo reklam na Facebooku, opierając się o produkty, które użytkownicy oglądają na Twojej stronie lub aplikacji. Ta dotrze do realnych odbiorców, ze względu na to, że jej działanie połączone jest z ID użytkowników. Co więcej, dzięki DPA możliwe jest zaprezentowanie wszystkich swoich produktów.

Porównywarki cenowe – z technicznej strony można by rzec, że jest to swoisty kombajn łączący możliwości i zasady panujące w AdWordsach i Google Shopping. Ważne są tytuł, cena, zdjęcie i dłuższy opis, jeśli jest taka możliwość. Jeśli sprzedajemy tablety, produkt powinien zawierać wszelkie informacje odnoszące się do jego parametrów. W przypadku np. dywanu użytkownik będzie szukał informacji, z jakiego jest on materiału, jaką ma grubość, jak go prać, etc. Każdy produkt cechuje się czymś charakterystycznym dla danej grupy, informację, której użytkownik będzie poszukiwał. Pokaż się w porównywarkach z jak najbardziej profesjonalnej strony, przejrzyście prezentując produkty. Nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest konkurowanie ceną.

Sieci afiliacyjne – z sieciami warto współpracować, ponieważ są ogromnym wsparciem w wielu aspektach. Współpraca z nimi polega między innymi na przesłaniu poprawnie otagowanego pliku produktowego. Sieci mają wielu wydawców i duże zasięgi, dlatego koniecznie trzeba zadbać o jak najlepszej jakości plik produktowy.

Dobrze zoptymalizowany plik produktowy = dobry wizerunek + lepsze wyniki + oszczędność czasu

To trochę tak jak w sklepach stacjonarnych dbanie o porządek na półkach. Źle poukładane produkty nie zachęcają do kupowania w danym sklepie. To kojarzy się z brakiem dbania o swój własny interes, a to może się przełożyć np. na przeterminowane produkty. Tak kojarzymy i tyle. Plik xml jest niezwykle ważny, to dzięki niemu nasz wizerunek zyskuje, a dobry wizerunek w prostej linii przekłada się na osiągane wyniki.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij