Jak zorganizować imprezę, którą pokocha Instagram? 4 kroki do InstaEventu

Jak zorganizować imprezę, którą pokocha Instagram? 4 kroki do InstaEventu

700 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie* – tą imponującą statystyką Instagram powitał kwiecień 2017. Rozwijająca się w zawrotnym tempie aplikacja – której pozyskanie 100 milionów nowych monthly users zajmuje już tylko cztery miesiące – jest naturalnie łakomym kąskiem dla...

... specjalistów od komunikacji. Nie dziwi więc fakt, że 87%** marketerów wskazało Instagram jako najważniejszą platformę social mediową w ich strategii influencer marketingowej oraz że 59% badanych w 2017 roku planuje przeznaczyć co najmniej 50 tysięcy dolarów na realizację planu influencerskiego. Co jednak zrobić w sytuacji, w której zwyczajnie nie dysponujemy takim budżetem? Warto spojrzeć wtedy na Instagram, jako kanał możliwy do zagospodarowania w formie earned media.

Każda firma, częściej lub rzadziej, decyduje się na organizację imprezy dla szeroko rozumianych liderów opinii. Chcąc efektywnie prowadzić komunikację na Instagramie, wszystkie konferencje, kameralne spotkania czy warsztaty powinniśmy postrzegać jako szansę zaistnienia na Instagramowych profilach zaproszonych gości. Aby tak się jednak stało, musimy przygotować dla nich coś naprawdę ciekawego. Coś, co będzie atrakcyjne w równej mierze dla influencerów, jak i ich followersów.

#1 Opracuj „listę marzeń” gości

Kluczem do sukcesu eventu na Instagramie, jest przede wszystkim odpowiednio przygotowana lista gości. Tworzenie „listy marzeń” influencerów warto rozpocząć od szczerego odpowiedzenia sobie na pytanie „Kogo tak naprawdę interesuje tematyka organizowanej przeze mnie imprezy?”. Wysyłanie zaproszenia do Instagramera o dużym zasięgu, ale specjalizującego się w zupełnie innym obszarze, nie tylko nie przełoży się na frekwencję, ale, co gorsza, obnaży nasz brak wiedzy i ignorancję wobec jego twórczości. Co więcej, najbardziej zasięgowi influencerzy, dla których prowadzenie Instagrama to już pełnoetatowy zawód, mają swój grafik wypełniony w dużej mierze zobowiązaniami dla marek, z którymi współpracują na stałe i trudniej będzie im udać się na kolejną imprezę. Mając to na uwadze, warto skupić się więc przede wszystkim na zapraszaniu średniozasięgowych Instagramerów i mikroinfluencerów. Tym bardziej że z badań*** przeprowadzonych na grupie ponad 2 milionów social mediowych influencerów wynika, że współczynnik zaangażowania followersów przez mikroinfluencerów jest dwukrotnie wyższy od generowanego przez influencerów ze statystykami od 10 tys. do 100 tys. followersów oraz czterokrotnie wyższy od tych gromadzących ponad 100 tys. followersów. Finalizując naszą listę gości, miejmy też z tyłu głowy, że influencerzy prywatnie są często znajomymi, wymieniającymi się informacjami, dlatego nie możemy dopuścić do sytuacji, w której ktoś dowiaduje się o interesującym go evencie z drugiej ręki.

#2 Stwórz scenografię, którą pokocha Instagram

Najważniejszą rzeczą, o której trzeba pamiętać, tworząc atrakcje na InstaEvent, jest ich fotogeniczność. Instagram to aplikacja, którą rządzi obraz, dlatego piękna scenografia, którą aż chce się fotografować, to absolutne must have. Akceptując przestrzeń, catering, czy gifty patrzmy więc na nie przez pryzmat obiektywu w aparacie. Jeśli jesteśmy w stanie wyobrazić sobie z ich udziałem zdjęcie, które sami polubilibyśmy na Instagramowym profilu, efekt powinien zadowolić również naszych gości. Na ostatnim evencie dla branży beauty, organizowanym przez Havas PR, najchętniej zamieszczanym na zdjęciach elementem scenografii był właśnie catering. W jego przygotowywaniu został zastosowany bardzo prosty zabieg – catering podzieliliśmy na 5 stref kolorystycznych, odzwierciedlających wiodące barwy z kolekcji lakierów hybrydowych Semilac, prezentowanych podczas eventu. Wizualną klamrę stanowiły bukiety kwiatów w tych samych barwach, które na koniec konferencji otrzymywali zaproszeni goście. W kontekście fotorelacji ze spotkania pamiętajmy też, że nie wszyscy uczestnicy imprezy będą chcieli pozować na ściance przed fotoreporterami, dlatego warto przygotować dla nich alternatywny fotogeniczny punkt, który posłuży im za tło do zdjęć.

#3 Zapewnij influencerom niezbędne narzędzia

Skupiając się na dopracowywaniu wizualnych szczegółów, nie zapominajmy jednak o podstawach. Zagwarantowanie gościom dostępu do szybkiego wifi oraz do punktu umożliwiającego podładowanie telefonu pozwoli uniknąć problemów technicznych w przygotowywaniu relacji z eventu. Pamiętajmy, że nawet najpiękniej przygotowana impreza nie znajdzie się na Instagramie, jeśli na drodze influencera pojawi się tak trywialny problem, jak rozładowany telefon.

#4 Nie zapomnij o dobrym hashtagu

Last but not least – hashtag. Pomysłowy, ale jednocześnie prosty do zapamiętania i zapisania hashtag, zawierający w sobie nazwę firmy lub konkretnego produktu, nie tylko pomoże nam w dodatkowy sposób zaistnieć na kanałach influencerów, ale również zmierzyć skuteczność naszego działania po evencie.

 

*Digital Marketing Ramblings Raport, Kwiecień 2017
**The State of Influencer Marketing 2017
***Influencer Marketing on a Budget: New Tactics for 2017

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij