Za co cenimy marki? Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Za co cenimy marki? Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Marki cenimy przede wszystkim za jakość produktów i usług, wiarygodność, a także zrozumienie potrzeb klienta – tak wynika z 13. edycji badania European Trusted Brands. Na poziom naszego zaufania wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki.

Spośród kryteriów decydujących o tym, czy darzymy daną markę zaufaniem, najważniejsza dla Europejczyków okazała się wiarygodność. Aż 82% ankietowanych jest zdania, że dzięki niej marka może zyskać zaufanie konsumentów. Pogląd ten podziela 88% Polaków. Dla polskich ankietowanych istotniejsza jest jedynie jakość oferowanych produktów i usług (89%). W opinii Polaków na zaufanie do marki wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki (87%), dbałość o klienta (86%) oraz zrozumienie jego potrzeb (85%). Najmniejszą wagę przykładamy zaś do tego, czy produkty lub usługi są lokalne (54%).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

− Podobnie jak z ogólnie niższym poziomem zaufania do ludzi, instytucji i rynku, Polacy są też bardziej wymagający w stosunku do marek niż inni Europejczycy. Marki muszą spełniać wiele kryteriów, by zasłużyć na nasze zaufanie. Producenci i usługodawcy powinni w naszym kraju zwracać większą uwagę niż gdzie indziej na takie elementy jak innowacyjność, wizerunek, atrakcyjne ceny, a także konsekwentnie utrwalać znajomość marki wśród konsumentów oraz dbać o przejrzystą politykę firmy. – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

Europejczycy zapytani o to, czym kierują się przy zakupie produktów lub usług, najczęściej wskazywali rekomendację znajomego lub członka rodziny – aż 74% ankietowanych uważa ten element za istotny w procesie decyzyjnym. Wybór Polaków odzwierciedla średnią europejską – 82% z nich jest zdania, że taka rekomendacja ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dla 77% Polaków ważnym wyznacznikiem jest to, czy marka wygrała w głosowaniu konsumentów. Aż 72% polskich ankietowanych rozważyłoby zakup marki, o której słyszeli wcześniej, ale nie mieli okazji spróbować, podczas gdy średnio w Europie zdecydowałaby się na to jedynie połowa ankietowanych.

− Jeśli chodzi o decyzje dotyczące zakupu, zasadnicze znaczenie w Polsce ma reklama szeptana i modelowanie – naśladowanie tego, co robią inni, zwłaszcza znajomi i członkowie rodziny. Liczy się również opinia wiarygodnych podmiotów, takich jak inni konsumenci czy eksperci. − komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest miesięcznik Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród – Złotego i Kryształowego Godła – zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij