Jak zwiększyć liczbę rejestracji i frekwencję na webinarze?

Jak zwiększyć liczbę rejestracji i frekwencję na webinarze?
Zachęcenie ludzi do dołączenia do Twojego webinaru jest niezwykle istotne. Jeśli frekwencja na wydarzeniu jest daleka od Twoich oczekiwań, czas i wysiłek włożony w przygotowanie do spotkania online pójdzie na marne. Jak zwiększyć liczbę zapisów na webinar?
O autorze
4 min czytania 2020-02-21

Jakie czynniki mogą sprawić, że uczestnicy będą zadowoleni z udziału w webinarze i powrócą do jego treści? Przekonajmy się!

Ten format wideo marketingu działa niczym magnes dla firm cyfrowych. Z tego też powodu specjaliści od sprzedaży, marketingu, HR i nauczyciele wdrożyli webinary w swoje bieżące działania.

Istnieje jednak pewna wyjątkowo uciążliwa przeszkoda dla organizatorów regularnych wydarzeń, która odstrasza nowicjuszy. Przypadek dotyczy przede wszystkim zachęcenia publiczności do zarejestrowania się i dołączenia do Twoich webinarów.

Jak zwiększyć konwersję na webinarze?

Nie wszystkie osoby, które zaprosisz do wydarzenia, dołączą do pokoju webinarowego o wyznaczonej godzinie. Dzieje się tak z wielu powodów. Nawet jeśli uczestnicy względnie szybko klikają przycisk „zarejestruj się”, to mimo wszystko, im bliżej wydarzenia, tym większy ich procent nie pojawi się na nim w ogóle, aby obejrzeć i posłuchać Twojego wystąpienia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Należy tutaj wspomnieć również o konwersji. Cała trik polega na tym, aby osoby rejestrujące się na webinar stały się jego uczestnikami.

Chociaż brak czasu, zapominalstwo lub problemy osobiste mogą przeszkodzić w dołączeniu do wydarzenia, jest jeden kluczowy aspekt, nad którym możesz mieć kontrolę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mówimy oczywiście o technologii.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aplikacja webinarowa bez instalacji

Zasady „mobile first” nie można zignorować, gdy wkracza się w świat webinarów. Wczuj się w rolę uczestnika i pomyśl o najwygodniejszym sposobie dołączenia do wydarzenia, gdy podróżujesz.

Czy pobranie aplikacji na smartfon byłoby wygodne? To rozwiązanie wydaje się w porządku (jednak oznacza kolejną aplikację na Twoim telefonie), ale można je również nazwać uciążliwym. Istnieje ryzyko, że publiczność uzna je za zbyt duży kłopot i opuści wydarzenie, zanim zdążysz przywitać się z tymi, którzy do niego dołączyli.

Czy nie byłoby znacznie wygodniej, gdyby nie trzeba było niczego pobierać i instalować?

Cytując TechCrunch, aplikacje mobilne wciąż są na topie (w szczególności u millenialsów), ale coraz trudniej jest przekonać użytkowników do zainstalowania czegoś nowego.

„Większość użytkowników (51%) nie pobiera żadnych aplikacji w ciągu miesiąca”, komentuje comScore.

Mając na uwadze to, że wszyscy chcemy, aby narzędzia internetowe oraz mobilne były proste, wprowadziliśmy najnowszą wersję oprogramowania webinarowego ClickMeeting w technologii RWD (Responsive Web Design). Oznacza to, że osoby zarejestrowane na wydarzenie mogą dołączyć do niego bez żadnego problemu – wystarczy kliknąć link, a pokój webinarowy otworzy się w wersji mobilnej przeglądarki!

W ten sposób jako organizator wydarzenia możesz wyeliminować technologiczne przeszkody dla tych osób, które nie wyrażają chęci instalowania jakichkolwiek nowych aplikacji na swoich urządzeniach.

Ciekawostka:

W ciągu siedmiu dni więcej niż 150 000 uczestników (liczba nadal rośnie) dołączyło do wydarzeń za pomocą urządzeń mobilnych.

Co to oznacza dla Ciebie jako organizatora? Publiczność:

  • wybiera prostotę,
  • ogląda webinary w podróży,
  • uwielbia rozwiązania niewymagające instalacji!

Wybierz bezpieczeństwo dzięki platformie webinarowej osadzonej w przeglądarce

Konieczność pobierania oraz instalowania oprogramowania może być uciążliwa, nawet jeśli Twoja grupa docelowa preferuje oglądać webinary na własnych laptopach. Nie wynika to jednak tylko z powodu dodatkowego czasu, który musieliby poświęcić na te procesy – ludzie żyją w takim pośpiechu, że przewracają oczami na każde wyskakujące okienko lub przycisk do kliknięcia.

Największym problemem jest bezpieczeństwo. Żyjemy w świecie, w którym nasze wrażliwe dane są zagrożone, a my jesteśmy narażeni na potencjalne ataki szpiegowskie.

Problem z aplikacjami desktopowymi do prowadzenia wideokonferencji polega na tym, że otwierają one szeroko drzwi do Twojego komputera. Ty z kolei możesz nie być świadomy, że ktoś z zewnątrz właśnie Cię widzi i słyszy tylko dlatego, że zainstalowałeś konkretną aplikację na swoim komputerze.

Z drugiej strony, aplikacje internetowe działają w obrębie Twojej przeglądarki, więc wybierając tego typu oprogramowanie, możesz mieć pewność, że działania w obrębie webinaru przez Twoich uczestników są bezpieczne.

Pytanie:

Czy mój komputer może być zainfekowany wirusem lub złośliwym oprogramowaniem w wyniku korzystania z ClickMeeting?

Odpowiedź:

Nie, nie jest to możliwe. Aby korzystać z ClickMeeting, nie musisz niczego instalować, natomiast pliki wysyłane i udostępniane przez uczestników są skanowane przez oprogramowanie antywirusowe zainstalowane na naszych serwerach.

Jeśli jeszcze upewniasz się, że zapewniłeś swoim słuchaczom łatwy i bezpieczny sposób na dołączenie do webinarów, możesz zadać sobie następujące pytanie:

Jak zapewnić najlepsze wrażenia podczas webinaru?

Wyobraź sobie taki scenariusz. Mimo że udało Ci się zebrać imponującą widownię w pokoju webinarowym, a wiedza, którą się podzieliłeś, pochodzi z najwyższej półki, na drodze stanęły pewne problemy techniczne. Dźwięk oraz obraz zaczęły się zacinać i, co gorsza, udostępnianie ekranu nie działa.

Uczestnicy wyłączają się z Twojego webinaru, a wszystko idzie po prostu źle. Brzmi jak koszmar? Wiemy, że tak. Na szczęście można temu zaradzić.

Po pierwsze – jakość audio oraz wideo. Dzięki platformie ClickMeeting prowadzisz webinary z dźwiękiem oraz obrazem opartym na technologii WebRTC, a Twoi uczestnicy widzą i słyszą Cię idealnie.

Po drugie, funkcja udostępniania ekranu jest podstawowym sposobem komunikacji pomiędzy Tobą a Twoimi leadami, klientami lub studentami. Nie istnieje lepszy sposób na poprowadzenie publiczności przez produkt, aplikację, dokument lub złożony temat, niż pokazanie go poprzez udostępnianie swojego pulpitu.

Jeśli ta opcja nie zadziała, stracisz wpływ, który planujesz wywrzeć na swoich uczestnikach. Aby wykluczyć to zagrożenie oraz zapewnić Ci bezproblemową obsługę webinaru, wprowadziliśmy natywną opcję do udostępniania pulpitu. Otwierając to narzędzie w przeglądarce, z pewnością wszystko odbędzie się bez zakłóceń. I pamiętaj – nie będziesz musiał instalować niczego, aby poprowadzić angażujące i efektywne webinary.

Jesteś gotowy, aby poprawić jakość swoich webinarów?

Oczywiście, za sukcesem webinaru kryje się wiele czynników takich jak działania na mediach społecznościowych, PPC, kampanie przyciągające uczestników do Twojego wydarzenia lub też jakość treści materiałów wykorzystywanych podczas webinaru.

Możesz jednak z łatwością pozbyć się dwóch głównych przeszkód, aby poprawić wydajność Twojego webinaru:

  • usuń wady technologiczne pozwalając dołączać swoim uczestnikom do wydarzenia poprzez jedno kliknięcie na telefonie,
  • pokaż swój pulpit dzięki naszemu narzędziu do udostępniania ekranu.

Gotowy? Zarejestruj się na 30-dniową wersję próbną i przetestuj aplikację webinarową niewymagającą instalacji za darmo!