This is not consent: Francuska organizacja Handsaway rusza z kampanią przeciwko przemocy seksualnej

This is not consent: Francuska organizacja Handsaway rusza z kampanią przeciwko przemocy seksualnej

Francuska organizacja pozarządowa Handsaway ruszyła z nową kampanią społeczną pod hasłem „This is not consent”. Za pomocą inicjatywy chce zwrócić uwagę społeczeństwa na problem naruszania granic kobiet w przestrzeni publicznej.

W ramach kampanii pod hasłem „This is not consent” organizacja Handsaway stworzyła serię przykuwających wzrok plakatów – przedstawiają one kobiety w strojach odkrywających dekolt, nogi, czy też opinających ich ciała. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Tym samym twórcy kampanii chcą uświadomić społeczeństwu, że nawet ta najbardziej skąpa sukienka czy spódniczka nie daje innym przyzwolenia na dotykanie czy też zaczepianie kobiet w obraźliwy sposób, a także przemoc seksualną. Kobiety wszak mają prawo ubierać się tak, jak chcą, a co za tym idzie – ich strój nie może być usprawiedliwieniem czyichś patologicznych zachowań – przekonuje organizacja Handsaway. 

Za kampanię odpowiada agencja TBWA/Paris, produkcją zajęła się firma 1718 Paris, zaś zdjęcia wykonała Shelby Duncan. Hasło inicjatywy, czyli „This is not consent”, nawiązuje do głośnych protestów, które miały miejsce w Irlandii w 2018 roku. Wybuchły one tuż po tym, jak sąd w mieście Cork uniewinnił mężczyznę od zarzutu gwałtu. Argumentem obrończyni oskarżonego był bowiem fakt, że ofiara miała na sobie stringi, co jej zdaniem miało świadczyć o ochocie na seks. 

zdjęcia: instagram.com/tbwaparis

PS

„Nie, to nie była gra”, „Nie, to nie będzie tu tolerowane” – takie hasła pojawiły się na plakatach w poznańskiej przestrzeni miejskiej – w klubach, na przystankach tramwajowych czy też w pojazdach komunikacji publicznej. Wszystko to w ramach kampanii miasta Poznań przeciwko przemocy seksualnej.

PS2

86% kobiet w Brazylii deklaruje, że było nękanych w klubach nocnych. W 2018 roku marka Schweppes przeprowadziła eksperyment, by potwierdzić te dane i otworzyć ludziom oczy na problem molestowania.

PS3

Przemoc seksualna to trudny temat. Dlatego od lat organizacje, fundacje, instytucje państwowe tworzą kontrowersyjne, szokujące, a czasem nawet obrzydzające kampanie, które mają zwrócić naszą uwagę na problem nadużyć seksualnych.

PS4

„Sexy tyłek”, „Fajny biust”, „Gorąca laska” – niektórzy myślą, że są to komplementy, które chcą słyszeć kobiety. Kampania „To nie komplement!” miała na celu pokazanie, że takie „pseudokomplementy” nie mają nic wspólnego z prawdziwymi pochwałami.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij