Marki na TikToku: Fundacja WOŚP

Marki na TikToku: Fundacja WOŚP
W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil Fundacji WOŚP.
O autorze
3 min czytania 2020-07-28

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

O działaniach Fundacji WOŚP na TikToku opowiada Olga Zawada.

Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?

Celem naszego profilu, tak samo jak w przypadku innych kanałów, czyli tych dedykowanych Fundacji jak i Festiwalowi Pol’and’Rock, dążymy do tego, by budować społeczność i w pełni informować o działaniach WOŚP. Jesteśmy tam, gdzie potencjalnie mogą znajdować się nasi odbiorcy. Za pośrednictwem TikToka pokazujemy nie tylko nasze fundacyjne czy festiwalowe aktywności, zabierając widzów z nami na wyjątkową wyprawę po Finale i Festiwalu, ale też zapraszamy naszych obserwujących do obejrzenia kulis naszej pracy. Aktualnie skupiamy uwagę na pokazaniu przygotowań do Najpiękniejszej Domówki Świata i pokazaniu kulis naszej pracy przy internetowym programie nadawanym na żywo z Fundacji WOŚP, czyli Domowej Orkiestry. Promujemy zaangażowanie w nasze działania, odkrywając przed odbiorcami inną perspektywę naszej pracy. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
@wosp

Czy już macie naszą festiwalwą aplikację? Złapiecie ją na androida i na iOS! ##poland ##fyp ##polandrock2020 ##polandrockfestival ##app

Dzień dobry (Live) – Kwiat Jabłoni

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kto odpowiada za tworzenie treści?

Podczas organizowanych przez Fundację wydarzeń pracujemy z rozbudowaną ekipą wolontariuszy, którym powierzamy prowadzenie naszych kanałów w social media. Podzieleni na nieduże ekipy, nasi wolontariusze mają okazję do tego, by realizować swój potencjał, uczyć się, – ale też uczyć nas obsługi nowych narzędzi, jakim był dla nas TikTok. Na co dzień prowadzenie TikToka łączymy z obsługą kanału Pol’and’Rock Festival na Instagramie. 

Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?

Na początku zawsze jest pomysł, który często rozwijamy podczas rozmów, próbujemy, nagrywamy po kilka razy eksperymentując nie tylko z formą, ale też z treścią. Chętnie próbujemy nowych rozwiązań, obserwujemy trendy i staramy się dostosować je do naszej komunikacji. Przy tworzeniu treści zwracamy uwagę na to, by oddawały nie tylko wartości Fundacji, ale też były jak najlepszej jakości – ciekawe, zabawne, o młodzieżowym charakterze. Korzystamy z muzyki nagranej na naszym Festiwalu, którą też wydajemy, jednak nie ograniczamy się tylko do naszych kawałków. Staramy się bawić treścią, dbając jednak o klarowny przekaz.

@wosp

Podglądamy Jurka Owsiaka i ekipę The Klaszczers, która realizuje codzienny program Domowa Orkiestra! ##poland ##polandrockfestival ##polandrock2019

original sound – wosp

Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?

Najlepszy jest content unikalny. Zabieramy obserwatorów za kulisy, pokazujemy wydarzenie od kuchni, a to jest zazwyczaj najciekawszym elementem naszych nagrań. Stawiamy na treść, którą sami chcielibyśmy też oglądać. 

Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych? 

Poinformowaliśmy naszych obserwatorów o nowym kanale na TikToku, jednak pozwalamy naszym kanałom rozwijać się organicznie. 

Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?

Nad pytaniem, czym jest viral i jak go odtworzyć, łamią sobie tęgie głowy świata social mediów. Autentyczność, aktualność, wyczucie trendów, pomysł i dobry montaż oraz strona wizualna są kluczem popularności na TikToku. Jednak nie ma recepty na popularność. Algorytmy TikToka w zawrotnym tempie uczą się zachowania użytkowników tworząc konsekwentnie feed pasujący do preferencji każdego z odbiorców. 

Czy w planach macie korzystanie z social commerce na TikToku?

Na razie nie mamy takich planów. 

@wosp

Proste? Ale czy zawsze się stosujemy? ##koronawirus ##coronavirus ##wosp ##washyourhands ##charity ##nonprofit ##fouryou ##dlaciebie ##zostańwdomu

оригинальный звук – ayza_mua

Czy korzystacie/planujecie skorzystać ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?

Gdy nasze konto na TikToku ruszyło, to zaprosiliśmy do współpracy rozpoznawalnych TikTokerów, zdając się na polecenie ekipy z polskiego biura TikToka. Możliwości, które oferuje współpraca z ekipą, którą tworzą TikTokerzy nie zastąpi jednak kluczowej roli, którą w naszej komunikacji, którą odgrywają nasi wolontariusze. 

W jaki sposób dobieracie influencerów?

Zdajemy się na rady naszych partnerów oraz ekipy z biura TikToka. Ważne dla nas jest to, by osoba, z którą zdecydujemy się współpracować również dzieliła nasze wartości. 

@wosp

Wypuściliśmy światełko w stronę Dobrych Aniołów! Byliście z nami? ##wosp ##wosp2020

Final Countdown – Jatt (Black Dog Bone)

Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?

Kluczem do skutecznej komunikacji na TikToku jest autentyczność. Nie sprawdzą się treści typowo reklamowe, wykreowane lub po prostu nieautentyczne. TikTok to okazja do zaprezentowania marki z innej, niespodziewanej strony – dając insight za kulisy działania, podzielenie się know-how, zaprezentowania potencjału osób, które naszą markę tworzą. Wyznaczenie celu komunikacji i konsekwentne zachowanie wyznaczonych standardów pozwoli na budowę wizerunku, który wzbudzi zaufanie i zainteresowanie odbiorców.  Młodzież, która tworzy główną grupę użytkowników TikToka to odbiorcy wychowani w dobie Internetu, doskonale świadomi tego, jak marki wykorzystują media społecznościowe do promocji i do osiągania celów sprzedażowych. Specyfika tej grupy odbiorców sprawia, że marki rozpoczynające swoją przygodę z TikTokiem muszą nie tylko dostosować odpowiednio swoją komunikację, ale też nastawić się na interakcję z takim typem odbiorcy.

 

 

O rozmówczyni:

Olga Zawada, odpowiada za komunikację działań Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy za granicą, a także koordynację działań związanych z promocją artystów występujących na Pol’and’Rock Festival. Projekty, przy których pracowała zdobyły: 6 nagród w konkursie Złote Spinacze oraz 2 Złotych Effie. W przeszłości związana z branżą telewizyjną i serwisami VOD.