E-mail marketing na przełomie 2013/2014

E-mail Marketing

partnerem merytorycznym działu jest GetResponse

E-mail marketing na przełomie 2013/2014

Charles Dickens w “Opowieści o dwóch miastach” użył kiedyś zwrotu: “It was the best of times and it was the worst of times.” W swojej oryginalnej formie doskonale oddaje on to, jak burzliwy był rok 2013 dla e-mail marketingu.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Niekończące się zmiany w serwisie Gmail, filtrowanie newsletterów do osobnych folderów czy rosnące wymagania klientów sprawiły, że e-mail marketing został poddany solidnej próbie wytrzymałościowej.

Z perspektywy końca roku, możemy jednak powiedzieć, że mimo swojego wieku (e-mail ma już 42 lata) przetrwał ten maraton wyzwań z wynikami godnymi Haile Gebrselassie:

  • wartość rynku reklamy email marketingowej wzrosła w Polsce do 128.000.000 zł (Raport “E-mail Marketing”, Interaktywnie.com),
  • średni wskaźnik otwarć mailingów wzrósł do 19.32%, a średni wskaźnik kliknięć do 6.51%,
  • zysk z inwestycji dla e-mail marketingu wyniósł 2800%, pozostawiając te medium komunikacji na szczycie zestawienia zyskowności wszystkich kanałów reklamy internetowej.

Najważniejsze trendy e-mail marketingowe, które warto zapamiętać z 2013 roku

1) Nowe zasady skutecznego doręczania mailingów

Zarówno Gmail jak i polskie serwisy pocztowe (o2.pl, Interia.pl) skłaniały się w zeszłym roku ku filtrowaniu wiadomości handlowych do osobnych folderów. Większość branżowych badań pokazała jednak, że katalogowanie newsletterów nie wpływa negatywnie ani na wskaźniki responsywności emaili, ani na sprzedaż i konwersje. Usilne namawianie subskrybentów aby przenosili Twoje mailingi z folderu “Promocje” do folderu “Główne”, mija się więc z celem.

Wyraźnym trendem jest natomiast co raz większy nacisk na tzw. zaangażowanie subskrybentów. O tym, czy wiadomość trafi do folderu ze spamem nie decydują wyłącznie słowa kluczowe, ale w dużej mierze to jak często otwierane i klikane są nasze newslettery.

2) Kolejny rok mobile

W branży marketingu internetowego słychać głosy, że 2013 był “kolejnym rokiem mobile”. W przypadku email marketingu możemy jednak powiedzieć, że był to pierwszy rok, kiedy popularność otwierania newsletterów na urządzeniach przenośnych wzrosła tak dynamicznie.

Sierpniowe badanie wśród Klientów GetResponse wskazało, że ok. 21% otwarć mailingów to tzw. “otwarcia mobilne”. W grudniu 2013 było to już ponad 30%. Warto wspomnieć, że w USA ten wskaźnik prześcignął już liczbę newsletterów otwieranych na laptopach i komputerach PC.

3) Automatyzacja email marketingu

Rok 2013 pokazał, że marki, które były w stanie maksymalizować wskaźniki responsywności swoich kampanii e-mailowych oraz sprzedaż, umiejętnie łączyły wysyłki masowych mailingów z komunikacją automatyczną, tj:

  • automatyczne wiadomości powitalne, czy całe ich serie (tzw. welcome packs),
  • autorespondery dostarczające przydatnych treści subskrybentom,
  • triggery, czyli wiadomości wysłane w odpowiedzi na akcję klienta (otwarcie mailingu, kliknięcie w link, etc.).

Indywidualna komunikacja, która może być tworzona już od kilku lat za pomocą profesjonalnych platform do email marketingu, stała sie w 2013 roku wyróżnikiem najskuteczniejszych kampanii e-mail marketingowych.

Trendy na 2014, czyli jakie elementy dodać do swojej strategii?

Trendy na rok 2014 wynikają bezpośrednio z głównych nurtów email marketingu w roku 2013. Trzy najważniejsze z nich to:

  • responsywny design mailingów, który pozwoli odbiorcom kupować za pomocą newsletterów otwieranych na urządzeniach mobilnych,
  • budowanie zaangażowanie z subskrybentami poprzez dostarczanie nie tylko ofert sprzedażowych, ale również treści w celu maksymalizacji dostarczalności kampanii,
  • wdrożenie komunikacji 1-do-1 (autorespondery) w celu podtrzymania indywidualnych relacji z subskrybentami.
 
 

Więcej o e-mail marketingu będzie można się dowiedzieć podczas cyklu szkoleń Email Marketing Maraton, które odbędą się w 5 miastach Polski. We wtorkowym (tzn. wysłanym 29.01) newsleterze poinformujemy jak zdobyć wejściówkę na spotkanie w Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie lub Sopocie - zapraszamy do subskrybcji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij