Clear Communication Group z raportem o komunikacji sieci handlowych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Clear Communication Group z raportem o komunikacji sieci handlowych

„Z dbałością o detal – hurtowa komunikacja sieci handlowych” to najnowszy raport branżowy przygotowany przez Clear Communication Group. Analiza dotyczy m.in. komunikacji korporacyjnej i produktowej marek, ich reakcji na kryzysy, aktywności w mediach społecznościowych, działań z zakresu EB.

Sektor handlu detalicznego w Polsce to zbiór silnych marek i organizacji. Większość z nich funkcjonuje na rynku już od wielu lat, dzięki czemu mają wypracowaną pozycję i ugruntowany wizerunek. Jak wynika z raportu „Z dbałością o detal – hurtowa komunikacja sieci handlowych” wśród analizowanych marek widoczna jest rywalizacja o tytuł lidera. Firmy prześcigają się nowoczesnymi rozwiązaniami, promocjami i udogodnieniami. Konkurencja widoczna jest również na polu komunikacji.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Branża retail w Polsce jest mocno obecna komunikacyjnie w przestrzeni publicznej. Jako firma zajmująca się od 10 lat doradztwem w zakresie public relations uważnie obserwujemy działania marek skierowane do ich klientów, partnerów oraz samego rynku. Widzimy, jak wizerunek sieci handlowych na przestrzeni ostatnich lat się poprawił i jak wiele pracy włożono w rozwój strategii tych firm, zarówno w kontekście biznesowym, jak i komunikacyjnym. Fakt, że większość analizowanych marek prowadzi aktywne biuro prasowe, często przy wsparciu doświadczonych konsultantów zewnętrznych, świadczy o tym, że komunikacja zewnętrzna nie jest traktowana po macoszemu i jest ważnym aspektem ich działalności operacyjnej – mówi Anna Nalewajk, partner zarządzający Clear Communication Group.

Handel odpiera kryzys

Pandemia Covid-19 odcisnęła swój ślad również na branży handlowej. Pod wpływem licznych restrykcji i dla własnego bezpieczeństwa część konsumentów zmieniła swoje nawyki zakupowe. Z badania przeprowadzonego przez IBRiS na potrzeby raportu Clear Communication Group wynika, że 39% Polaków nie zgadza się z twierdzeniem, że ich zwyczaje zakupowe nie zmieniły się w związku z pandemią. Polacy rzadziej odwiedzają dyskonty i markety, ale jednorazowo więcej w nich wydają. We wrześniu br. z tym twierdzeniem zgodziła się ponad 1/4 ankietowanych. Natomiast w listopadzie ten odsetek wynosił już 44% – to rezultat trwającej od października drugiej fali pandemii. Zdecydowanie koronawirus pomaga osiedlowym sklepom spożywczym. 1/3 Polaków deklaruje, że obecnie kupuje tylko w małych punktach zlokalizowanych niedaleko miejsca zamieszkania.

Raport „Z dbałością o detal – hurtowa komunikacja sieci handlowych” pokazuje, jak komunikacja analizowanych firm została zintensyfikowana w pierwszych miesiącach pandemii w Polsce. W tym czasie okazała się ona szczególnie ważna. Dzięki przemyślanym działaniom i realizacji strategii komunikacyjnej firmom udało się dotrzeć do wielu interesariuszy: klientów, pracowników czy partnerów biznesowych, budując przy tym obraz profesjonalnej i wartej zaufania organizacji, która jest przygotowana na działalność w dobie koronakryzysu.

Raport powstał na podstawie analizy działalności następujących marek: ABC, Aldi, Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, Dino, E.Leclerc, Eurocash, Groszek, Intermarché, Kaufland, Lewiatan, Lidl, Mere, Netto, Polomarket, Spar, Stokrotka, Take&Go, Top Market, Żabka.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij