TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Content Premium – innowacyjne polskie narzędzie do zamawiania treści!

Content Premium – innowacyjne polskie narzędzie do zamawiania treści!
O autorze
3 min czytania 2021-03-03

Jakościowe, specjalistyczne treści są podstawą content marketingu, a od niedawna proces ich zamawiania został maksymalnie uproszczony. A to za sprawą modułu Content Premium w platformie WhitePress® łączącego dziennikarzy i marketerów. To pionierskie rozwiązanie oferuje zaawansowane algorytmy dopasowania autorów, automatyzację formalności i ekspresową realizację zleceń (także z niszowych branż) u ponad 400 copywriterów.

Dobre treści nie wystarczą – potrzebujesz najlepszych

Przeglądając marketingowe trendy i prognozy ekspertów, łatwo można wywnioskować, że w 2021 roku dobra treść będzie kluczem do serc klientów. I to na wielu płaszczyznach. Lee Odden, autor książki poświęconej optymalizacji treści, mówca i strateg marketingu B2B powiedział: „Treść to powód, dla którego rozpoczęto wyszukiwanie”. Specjaliści SEO coraz częściej zwracają uwagę, by zamiast na robotach Google, skupiać się na użytkownikach i serwować im wyczerpujące, wzbogacone o materiały wizualne artykuły. Z obserwacji branży oraz badań satysfakcji klientów firmy WhitePress®, wiodącej polskiej platformy pośredniczącej w tworzeniu treści na kwotę ponad 4 mln zł rocznie wynika, że popyt na artykuły i opracowania pisane przez doświadczonych dziennikarzy oraz ekspertów branżowych z roku na rok rośnie.

Marzeniem każdego marketera jest stworzyć o marce opowieść, która sprawi, że wszyscy będą rozpoznawać brand, nawet bez obecności nazwy czy logotypu. Aby jednak cały świat wiedział, jaki napój doda Ci skrzydeł, skąd wziął się Chocapic i że jak sobota to tylko do… potrzebna jest porywająca historia. Dobre treści to podstawa storytellingu, content marketingu, SEO, ale także social media marketingu czy marketingu produktowego. Cytując mówcę Marcusa Sheridana: „Świetna treść to także najlepsze narzędzie sprzedaży na świecie”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Outsourcing copywritingu – czas na rewolucję

Agencje, e-commerce’y, mniejsze firmy często zlecają treści na zewnątrz, bo zatrudnienie copywritera inhouse jest dla nich mniej opłacalne. Proces znalezienia odpowiedniego autora, zamówienia contentu i rozliczenia jest jednak czasochłonny. Szukając zleceniobiorców na facebookowych grupach, trzeba wyselekcjonować kandydatów spośród dziesiątek profili, przeglądać portfolio, niekiedy zlecić próbny tekst. Następnie konieczne jest sporządzenie i podpisanie umowy, kwestie związane z przekazaniem majątkowych praw autorskich, dopilnowanie terminów i rozliczenie.

Do tej pory na polskim rynku brakowało rozwiązania, które przyspieszyłoby i zautomatyzowało ten proces. Choć kilka platform umożliwiało zlecenie tanich treści „pod SEO”, wyszukiwanie autorów wysokiej jakości i specjalistycznych artykułów wymagało więcej zachodu. Dlatego właśnie WhitePress® zdecydował się stworzyć dedykowany moduł do zamawiania treści – Content Premium. Dzięki temu w platformie można teraz kompleksowo realizować działania content marketingowe – zlecać artykuły, zamawiać publikacje na topowych polskich portalach i blogach, a także zwiększyć ich zasięg przez płatną promocję.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inteligentna wyszukiwarka copywriterów

W Content Premium można szybko i bez zbędnych formalności zlecić różne formaty treści: artykuły na bloga, zaawansowane opracowania, specjalistyczne opisy produktów, hasła reklamowe, a nawet posty do social mediów. Zaawansowana wyszukiwarka dziennikarzy oraz autorski scoring WhitePress® pozwalają znaleźć autorów najlepiej dopasowanych do zleceń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W platformie na ten moment dostępnych jest ponad 400 zweryfikowanych i szczegółowo opisanych profili dziennikarzy, których specjalizacje obejmują 41 tematyk. Zamawiający może zlecić napisanie treści poprzez jedną z dwóch ścieżek: udostępnienie propozycji zlecenia – briefu do giełdy ogłoszeń, by zainteresowani copywriterzy zgłaszali swoje oferty, lub poprzez samodzielny wybór dziennikarza i bezpośrednie zamówienie.


Widok wizytówek dziennikarzy w wyszukiwarce Content Premium

Zobacz jak krok po kroku korzystać z Content Premium.

Profesjonalne treści bez zbędnych formalności

Niezależnie od tego, który sposób zlecania treści preferuje zleceniodawca, formalności w Content Premium są maksymalnie uproszczone. Zawieranie umów, rozliczenia z autorami czy monitorowanie terminowości obsługuje platforma. Marketer dokonuje zbiorczej płatności online, może w wygodny sposób zgłaszać poprawki dziennikarzom oraz ma dostęp do pełnej historii swoich zleceń. Po zrealizowanym zamówieniu obie strony wystawiają ocenę współpracy, a zleceniodawca może również oznaczać wybranych autorów jako „ulubionych”, by skorzystać z ich umiejętności w przyszłości.

Pełny wachlarz funkcji w procesie zamawiania treści

Na ten moment Content Premium proponuje bezkonkurencyjnie prosty i wygodny proces zamawiania treści u profesjonalnych dziennikarzy, a w planach jest jeszcze więcej usprawnień. Najnowsze funkcje dodane do platformy to oznaczanie urlopów przez dziennikarzy i możliwość dokupowania znaków przez zleceniodawców. Ta ostatnia opcja jest szczególnie pomocna w sytuacjach, gdy w pełni wartościowy merytorycznie tekst nie mieści się w wyznaczonym limicie znaków, co zdarza się często np. w specjalistycznych artykułach.

Zleceniodawcy poszukujący dziennikarzy do wysokiej jakości treści docenią zwłaszcza możliwość wyszukiwania i wyboru copywriterów z użyciem wygodnego filtrowania po: tematyce, wykształceniu i doświadczeniu dziennikarza, publikacjach w portfolio czy cenie. Algorytm wyświetla w pierwszej kolejności najbardziej dopasowanych twórców, uwzględniając kilka czynników, w tym specjalizację copywritera, doświadczenie i ocenę ogólną profilu.


Wyszukiwarka dziennikarzy w Content Premium

Samo sporządzanie zlecenia znacznie przyspieszają gotowe szablony wytycznych dla 15 rodzajów tekstów: wystarczy wybrać odpowiedni i ewentualnie uzupełnić go o dodatkowe informacje. W Content Premium można też dodać do wytycznych załącznik z przykładowym tekstem wzorcowym.


Formularz briefu w Content Premium

Co ważne, panel umożliwia zlecanie serii tekstów w jednym zamówieniu, a ich napisanie można wyznaczyć na konkretny termin lub zlecić wykonanie cykliczne.

Zarówno w trakcie realizacji, jak i po przesłaniu przez dziennikarza tekstu do akceptacji, strony mogą komunikować się ze sobą poprzez uwagi w module, co przydaje się do wprowadzania poprawek czy wyjaśniania wątpliwości związanych z wytycznymi.

Platforma ma stać się najlepszym narzędziem do outsourcingu treści w Polsce. Niedługo WhitePress® planuje również uruchomić moduł na rynkach zagranicznych, co oznacza, że będzie można zamówić treści w 12 językach u native speakerów.

Aby przetestować moduł, wystarczy założyć darmowe konto w WhitePress®. Tylko do 25 marca trwa promocja, dzięki której przy zamówieniu treści za 150 zł, 100 zł otrzymujesz gratis. Aby otrzymać doładowanie, wyślij kod NM100 na maila [email protected] wraz z adresem mailowym, na który założone jest Twoje konto reklamodawcy w WhitePress®. Więcej informacji tutaj.

 

Artykuł powstał we współpracy z WhitePress.