UX Poland 2014, czyli rzecz o doświadczeniu

UX Poland 2014, czyli rzecz o doświadczeniu
W minionym tygodniu, 10 i 11 kwietnia odbyła się piąta z rzędu tego typu konferencja organizowana przez firmę UseLab, UX Poland. W tym roku impreza zatytułowana The Human Experience Conference opowiedziała historię tworzenia produktów i usług, od badań potrzeb użytkowników, do ich wdrożenia i analiz
O autorze
3 min czytania 2014-04-17

Konferencja poprzedzona była dniem pięciu warsztatów prowadzonych przez najwybitniejszych przedstawicieli branży User Experience, pod wodzą Jeffa Parksa – wieloletniego członka zarządu Information Architecture Institute.

Konferencja UX Poland 2014 to wystąpienia ponad 40 prelegentów z całego świata, ponad 400 uczestników m.in. z Polski, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Szwecji, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Rosji, Białorusi i Ukrainy.

Konferencję otworzył Wiesław Kotecki, organizator wydarzenia oraz partner w warszawskiej agencji strategiczno – doradczej UseLab, a następnie pałeczkę przejął Jeff Parks, który podczas pierwszej prelekcji opowiedział o odpowiedzialności spoczywającej na współczesnych projektantach, którzy przede wszystkim muszą pamiętać, że nie projektują dla siebie, a dla innych.

Kara Pecknold z frog podzieliła się z uczestnikami swoją definicją polityki doświadczenia i swoich doświadczeniach związanych z podróżami do krajów takich jak Rwanda czy Litwa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Alisan Atvur, w zabawny i lekki sposób opowiedział o problemach, z którymi często borykają się UXowcy, czyli o ich związku z przełożonymi i menadżerami.

Tematem wystąpienia Andrew Zusmana, była dostępność i “design uniwersalny”. Opowiedział on o kilku przykładach osób niepełnosprawnych, o sposobach, w jakich korzystają one ze współczesnych technologii, i o ułatwieniach, które każdy projektant, przy odrobinie wyobraźni może zaproponować takim osobom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nikita Efimov oraz Yuri Vedenin (Uxpresso) postanowili rozruszać aulę kilkoma prostymi grami umysłowymi, którymi zobrazowali metody, jakie można zastosować, aby popchnąć troszkę wyobraźnię, gdy tkwimy w martwym punkcie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O aplikacji McDonald’s usłyszeliśmy od Bartosza Sułkowskiego oraz Andrzeja Kroka z DDB Warszawa – opowiedzieli oni o trudnościach napotkanych podczas rozwijania aplikacji i opisali proces jej powstawania.

Przedstawiciel Charming Robot – Dan Maccarone opowiedział o zmianach na rynku urządzeń mobilnych, a ściślej o szybko pogłębiającej się różnicy pomiędzy smartphone’ami a tabletami, oraz o konieczności postrzegania tych dwóch urządzeń, jako kompletnie odmiennych access point’ów.

Na zakończenie pierwszego dnia swoim pomysłem na Odyseję UXa podzielili się Hubert Anyżewski i Wiesław Kotecki z UseLab. Wyjaśnili, czego projektant UX może nauczyć z greckich mitów i na przykładach takich jak Stajnia Augiasza, Kuszenie Odyseusza przez Syreny czy Puszka Pandory przedstawili kilka case studies z własnego doświadczenia.

Na scenie pojawił się też Mateo Rondo – researcher ze Spotify. Opowiedział o swoich doświadczeniach związanych z badaniami aplikacji używanych przez miliony osób, we właściwie wszystkich kręgach kulturowych.

Kamil Adamczyk z Intelclinic, twórców opaski NeurOn, mówił o tym, dlaczego opaska pozwalająca wyspać się w jedyne dwie godziny nie zastąpi naturalnego snu i o tym jak stworzyć własny startup oparty na crowdfundingu.

Michał Panowicz, dyrektor marketingu i dyrektor zarządzając mBank, opowiedział o nowej aplikacji mobilnej, nowym systemie transakcyjnym i jak w 5 sekund wziąć kredyt.

Z kolei Natalia Hatalska, najbardziej wypływowa polska blogerka oraz Aleksander Naganowski z Mastercard wyjaśnili, dlaczego funkcja Chief Marketing Officer powinna odejść do lamusa na korzyść Chief Experience Officer. Uczestnicy mogli też poznać przyszłość płatności mobilnych z punktu widzenia Mastercard.

Najbardziej znane i lubiane rodzeństwo polskiej branży UX – Agata i Paweł Nowak z Future Processing opowiedzieli historię swojej współpracy z drużyną rugby na wózkach – IKS Jeźdźcy. Podzielili się swoim doświadczeniem o tym, z jakimi przeszkodami może spotkać się projektant UX i dlaczego tak ważna jest rola designera w organizacjach NGO.

Andrea Resmini opowiedział o zjawisku ewolucji projektowania, o potrzebie wychodzenia ponad sam projekt i patrzenia na kontekst, a także zachęcał projektantów do rozszerzania projektu poza założony na początku kanał.

Konferencję zgrabnym podsumowaniem zamknęła Indi Young. Opowiedziała, czego dowiedziała się z podczas rozmów z uczestnikami, o tym, co siedzi w ich głowach podczas pracy, a także dorzuciła kilka słów od siebie na temat empatii.

Na scenie pojawiła się śmietanka polskiego UXa, w tym takie nazwiska jak Adam Plona z NextWeb Ventures, Agnieszka Szóstek z UX Plus, Marcin Piotrowski z Play, Kamil Drabek z Migam.pl, Krzysztof Papliński z Dice +, Matt Lee z Booking.com, Yury Vetrov z Mail.ru, Pauliny Rzymska i Makuch z La Wonderlab, Dominik Paszkiewicz i Jakub Dębski z Usertime.

Tradycyjnie już, wszystkie wystąpienia zostały zarejestrowane na video i w przeciągu miesiąca pojawią się w aplikacji mobilnej UX Poland App oraz na konferencyjnym kanale YouTube. Dokładne informacje dotyczące konferencji znaleźć można na oficjalnej stronie www.uxpoland.com 

Głównymi sponsorami konferencji byli Mastercard i UseLab, a partnerem merytorycznym Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

NowyMarketing był patronem medialnym konferencji.