Według informacji przedstawionych przez Taco Bell, obecnie ponad osiem miliardów opakowań sosów tej firmy jest wyrzucanych rocznie na wysypiska śmieci w USA. Firma, kierując się dobrem środowiska, postanowiła zapobiegać nadmiernemu gromadzeniu się odpadów pochodzących z jej działalności.
Firma poinformowała o uruchomieniu nowego programu, dzięki któremu umożliwi powtórne wykorzystywanie zużytych opakowań po sosach. Konsumenci, którzy zgromadzili zużyte saszetki, powinni jak najdokładniej opróżnić je z sosu, a następnie wysłać prosto do Taco Bell.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
W tym celu można założyć konto na specjalnej stronie internetowej, aby następnie uzyskać specjalną etykietę, zamieścić ją na pudełku wypełnionym zużytymi opakowaniami i wysłać z powrotem do firmy. Taco Bell zaleca klientom, by nadawali paczki tylko wtedy, gdy są pełne, aby „zminimalizować ślad węglowy związany z transportem w ramach tego programu”.
Przesyłki odpadów przeznaczonych do recyklingu są obsługiwane przez firmę UPS.
W programie uwzględniane są wyłącznie opakowania po produktach Taco Bell, więc saszetki po sosach innych sieci fast foodów nie zostaną przyjęte i poddane recyklingowi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Ford i HP recyklingują odpady z druku nakładek na zęby i produkują z nich części samochodowe.
PS 2
IKEA ruszyła z projektem recyklingu poduszek i kołder puchowych i zawierających pierze. Firma zamierza odświeżać stare poduszki i kołdry, a następnie ponownie wprowadzać je do sprzedaży.
PS 3
W ramach inicjatywy zorganizowanej przez Stowarzyszenie Czysta Polska i Garnier oczyszczono plaże z prawie dwóch ton petów, kapsli, butelek i opakowań.