Rozwojowi, bo sieciowi – praca w e-commerce i e-marketingu

Rozwojowi, bo sieciowi – praca w e-commerce i e-marketingu

Mazowieckie, dolnośląskie, wielkopolskie i małopolskie – to czwórka województw, w których jest najwięcej ofert pracy dla osób zainteresowanych pracą w e-commerce i branży e-marketingowej. Dobry marketer internetowy powinien mieć praktyczne doświadczenie i wciąż podnosić kwalifikacje.

Wedle informacji jednego z liderów rekrutacyjnych w polskim Internecie, serwisu Pracuj.pl, w I połowie tego roku opublikowano niemal 10,5 tysiąca ofert pracy związanych z komunikacją w sieci. Blisko 3,5 tysiąca z nich to propozycje zatrudnienia w kategorii e-commerce (głównie: programiści, specjaliści ds. sprzedaży internetowej, obsługi klienta oraz specjaliści ds. marketingu internetowego). Ponad 7 tysięcy to liczba ogłoszeń w kategorii marketing/reklama/PR, gdzie często pojawiały się zadania i kompetencje związane z komunikacją w sieci.

- Pracę w e-biznesie, zarówno w elektronicznym handlu, jak i w social media, najłatwiej znaleźć w województwie mazowieckim – wyjaśnia Elżbieta Flasińska z Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl – Stosunkowo dużo ofert pochodziło z województw: dolnośląskiego, wielkopolskiego i małopolskiego. Najczęściej, w ofertach publikowanych na naszym portalu, pracodawcy wymagają: wykształcenia wyższego (mile widziane specjalności e-biznes, gospodarka elektroniczna i pokrewne, informatyka), praktycznego doświadczenia w sektorach e-commerce/marketing internetowy, znajomości różnych form reklamy, w tym także reklamy internetowej, doświadczenia w prowadzeniu kampanii internetowych, umiejętności pisania i redagowania tekstów, rozwiniętych umiejętności interpersonalnych i organizacyjnych. Firmy zwracają również uwagę na znajomość języka angielskiego, programów graficznych, zagadnień związanych z budową stron internetowych i systemów CMS. Mile widziana jest znajomość Google AdWords i Google Analytics oraz zagadnienia SEO.

Z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń prowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że w 2011 roku mediana wynagrodzeń w branży e-commerce wynosiła 3 725 zł brutto. Specjaliści ds. social media najczęściej mogą liczyć na starcie na zarobek w wysokości około 2 000 zł netto. W przypadku mniejszych firm będą podejmować się często działań z zakresu public relations czy marketingu tradycyjnego. E-Manager z doświadczeniem, który może prowadzić projekt zarówno od strony rozbudowy technicznej jak i nadzoru treści, zarabia ok. 4-5 tys. zł, najbardziej doświadczeni specjaliści mogą liczyć nawet na 7-8 tys. zł netto.

Zaangażowany skarb

Dziś ciężko znaleźć dobrego pracownika. To stwierdzenie potwierdza Robert Majer z częstochowskiej „Kropli Wyobraźni”, która oprócz projektów internetowych w październiku organizuje spotkanie dla informatyków i e-marketerów ALEJE.IT: – Ciężko znaleźć dobrego pracownika. Ci lepsi są już często zatrudnieni, ci średni oczekują pensji, której pracodawcy nie mogą im zaoferować, a na rozmowy o ostatniej grupie szkoda czasu. Mimo rosnącego potencjału rynku jest na nim nieciekawie zarówno dla pracowników jak i zleceń dla pracodawców. Dlatego często oszczędza się na zatrudnieniu i ogólnie zatrudnianiu wydawaniu większych środków na lepszych specjalistów. Niestety bardzo często CV to, mówiąc kolokwialnie, ściema. Mówi tylko, że ktoś był lub nie był. Dla mnie liczy się rozmowa. Problem w tym, że ludzie po studiach takich czy innych nie wiedzą nic poza wiedzą tam przekazywaną. Brak im także zaangażowania. Mam teraz nowego pracownika na okresie próbnym. Do pracy dojeżdża codziennie ponad 40 km w jedną stronę. Dziś motywacja u pracownika jest niczym cenny skarb.

Więcej niż Internet

Czy zajmując się marketingiem internetowym - z perspektywy ofert pracy poza stolicą - warto być specjalistą "od wszystkiego”? – Social media czy mobile to tylko pozornie wąskie i zamknięte wycinki marketingu internetowego – mówi Anita Wojtaś-Jakubowskiej, Social Business Consultant, właścicielka firmy doradczej {thinkBIG} – Często postrzegane są w ten sposób przez osoby stawiające pierwsze kroki w branży. Tymczasem to interdyscyplinarne dziedziny wymagające łączenia wielu różnych umiejętności. Do skutecznego prowadzenia kampanii w social media przyda się wiedza z zakresu PR, SEO, copywritingu, a nawet psychologii i socjologii. Z kolei mobile często łączy się działaniami outdoorowymi czy ambientowymi. Umiejętność szerszego spojrzenia i kompetencje w innych obszarach marketingu - nie tylko internetowego - będą ogromnym atutem pracownika specjalizującego się w wybranym obszarze. Tym bardziej, że rynek i dostępne narzędzia zmieniają się szybko, a większość klientów oczekuje kompleksowej obsługi.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij