Zajrzyjcie do poniższego przeglądu 10 najlepszych książek z obszaru biznesu i marketingu, które przeczytacie w 3 dni.
TOP 10 książek na Majówkę:
1. „Gdy regułą jest brak reguł. Netflix i filozofia przemiany” Reed Hastings, Erin Meyer
Zobacz również
Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenie organizacji idealnie pasujący do zmieniających się czasów. Czas na zmiany w sposobie zarządzania również na naszym rodzinnym rynku. Autorem książki jest Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa, który po raz pierwszy zdradza, co stoi za sukcesem Netfliksa. Warto zainspirować się jego innowacyjnymi i kreatywnymi pomysłami. To pozycja obowiązkowa dla wszystkich prezesów, którzy chcieliby rozwinąć swoje firmy.
2. „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie” Patrick Lencioni
Ciekawe i wciągające opowiadania o najczęstszych przyczynach trudności, jakie przeżywają zespoły w organizacjach. Autor przedstawia pięć najczęstszych dysfunkcji, które stanowią przyczynę trudności, jakie występują w zespołach ludzkich. Pisze, jak te przeszkody pokonać i budować kreatywne i skuteczne zespoły. Absolutny must dla kadry menedżerskiej w każdej organizacji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
3. „Sztuka wojny” Sun Tzu
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Liczące ponad 2500 lat traktaty zadziwiają swoją ponadczasowością i dają cenne wskazówki, jak prowadzić nie tylko biznes, ale i jak skutecznie postępować w życiu. Książka odnosi się m.in. do kwestii walki między przedsiębiorstwami czy podpowiada, jak motywować pracowników. Przydatna lektura dla wszystkich szefów.
4. „4-godzinny tydzień pracy” Timothy Ferriss
Książka, która wyprzedziła czasy, bo traktuje bardzo wiele o wyższości pracy zdalnej i jej efektywności, które szczególnie teraz nabrały innego znaczenia w rzeczywistości pandemicznej. Autor podkreśla, że szczególnie w branży reklamowej, nie chodzi oto, żeby „być zarobionym”, ale żeby być produktywnym. Lektura zawiera wiele cennych rad, jak zautomatyzować pewne procesy w codziennej pracy oraz jak zaprojektować sobie luksusowy tryb życia.
5. „Zarządzanie milenialsami” Chip Espinoza, Mick Ukleja
Wkrótce cały rynek pracy będzie przejęty przez coraz młodszą grupę pracowników, nie tylko millenialsów, ale też pokolenie „Z”. Praca z tymi pokoleniami wymaga wniknięcia w głąb i poznania lepiej oczekiwań tej grupy. To zupełnie inny model zarządzania niż wcześniej. Ta książka zwraca uwagę na najważniejsze kwestie w tym aspekcie. Skuteczne metody zarządzania z poprzedniej epoki, nie mają już racji bytu, o czym powinni wiedzieć wszyscy zarządzający przedsiębiorstwami.
6. „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” Dale Carnegie
W tytule mamy już esencję tego, od czego zaczyna się sukces w biznesie. Szczególnie w biznesie agencyjnym, bo jest to biznes relacyjny. Książka w przystępny sposób przedstawia wiedzę o życiu, nawiązywaniu relacji z innymi i wpływaniu na ich zachowanie. I mimo że ma ponad 100 lat, dalej warto ją przeczytać!
7. „Zjedz tę żabę” Brian Tracy
Polecam nie tylko tę książkę, ale wiele innych autorstwa Briana Tracy’ego zwłaszcza wszystkim związanym z biznesem. Ta pozycja pomoże podnieść wydajność i osiągnąć z niej zadowolenie. Nie będę spoilerował, ale warto się dowiedzieć, kim jest ta tytułowa żaba i dlaczego warto ją szybko zjeść.
8. „Reguła 80/20. Zasada, która odmienia świat”Richard Koch
Autor poradnika odwołuje się do Vilfredo Pareto, który stworzył naprawdę wyjątkową regułę. Kiedy się ją zastosuje, w życiu będzie o wiele łatwiej. Szczególnie w wielozadaniowej branży reklamowej, gdzie opanowanie multitaskingu to często za mało. Poradnik dla wszystkich pracowników i szefów.
9. „7 nawyków skutecznego działania” Stephen R. Covey
Autor uczy, jak uwierzyć w swoje możliwości i kształtować relacje z innymi ludźmi. Pokazuje, że wewnętrzna przemiana może zajść dzięki wypracowaniu siedmiu nawyków. Obowiązkowa pozycja na półce każdego, kto choć trochę interesuje się rozwojem osobistym i motywacją oraz chciałby dokonać zmian w swoim życiu!
10. „Pułapki myślenia – o myśleniu szybkim i wolnym” Daniel Kahneman
To książka napisana przez laureata nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, Daniela Kahnemana. Tłumaczy, jak zachowuje się mózg w danych sytuacjach i uczy, jak jeszcze lepiej, wykorzystać potencjał myślenia. Ta lektura pomoże odkryć, jakie błędy popełniamy w wyniku zbyt szybkiego myślenia oraz pokaże, jak ogromny wpływ ma intuicja. Powinni po nią sięgnąć zarówno pracownicy, jak i kadra zarządzająca.