„Mijają dekady, ostatni świadkowie wydarzeń 1 września odchodzą, zaś naszym zadaniem jest ułatwienie międzypokoleniowej transmisji pamięci – stanie na straży prawdy. Jako naród, wciąż mierzymy się ze skutkami społecznymi, kulturowymi i gospodarczymi zbrodni II Wojny Światowej, ale też jesteśmy zobowiązani głosić prawdę, która bywa zniekształcana w Polsce i za granicą oraz nadrabiać wieloletnie zaniedbania w polityce historycznej. Polska Fundacja Narodowa realizuje swoje zadania, wyznając zasadę, że patriotyzm i podmiotowość obywatelska opiera się na rzetelnej analizie źródeł, dążeniu do prawdy i znajomości historii, która jest wiedzą, ale przede wszystkim transmisją pamięci” – czytamy w opisie kolejnej edycji kampanii Polskiej Fundacji Narodowej pod hasłem „Opowiedz swoją historię, zanim zrobią to za ciebie inni”.
W ramach inicjatywy najbardziej wpływowe tytuły prasowe świata w swoich weekendowych wydaniach, w dniach 30 sierpnia – 1 września br., zaprezentują dodatkowe okładki – a dokładnie te, które pojawiły się 1 września 1939 roku.
Zobacz również
W piątkowy poranek 30.08 wydania pojawiły się w Niemczech – Die Welt, Belgii – Le Soir, Francji – Le Figaro. Kolejne tytuły – we Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA – pojawią się w sobotę 31.08 i niedzielę, 1 września.
Poza okładkami z 1939 r. opublikowane zostaną we wiodących tytułach prasy światowej również teksty wybitnych historyków, ale też filozofów idei, polityków, ekonomistów, ludzi kultury, słowem, liderów opinii, wyjaśniające, co stało się 1 września 1939 r., a także co działo się w Polsce w ciągu tych 80 lat.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
zdjęcie: facebook.com/PolskaFundacjaNarodowa
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Polska Fundacja Narodowa w ramach promocji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zaprosiła do współpracy światowej sławy aktora i reżysera – Mela Gibsona. W spocie wolność jest porównana do domu – bezpiecznego, ciepłego i rodzinnego miejsca.
PS2
Dzielenie się opłatkiem, 12 potraw, miejsce dla niespodziewanego gościa przy wigilijnym stole i Kolędnicy – znany francuski aktor Jean Reno w bożonarodzeniowym spocie Polskiej Fundacji Narodowej wcielił się w postać dziadka, który opowiada wnuczce o polskich tradycjach świątecznych.