Zobaczcie 10 najważniejszych dat w e-commerce według Grupy KWANKO.
Zimowe wyprzedaże
Sezonowe wyprzedaże na początku roku wyznaczają wzrost udziału e-commerce. Niemal trzech na czterech konsumentów planuje wówczas zakupy, co pozwala oszacować średni wydatek na poziomie nawet do 500 złotych.
Zobacz również
Walentynki oraz Dzień Kobiet
Dzień zakochanych zobowiązuje, zwłaszcza mężczyzn. Z okazji Walentynek, 32% panów decyduje się na zakupy internetowe. Z kolei świętującym 8 marca kobietom, towarzyszy aż 75% wspierających ich mężczyzn. Według badań Providenta, dostępnych na stronie finanse.wp.pl, ponad połowa panów obdarowuje kobiety kwiatami.
Dzień Dziecka
Na ten dzień z niecierpliwością czekają nie tylko dzieci, ale również właściciele sklepów internetowych. Sprzedaż zabawek z tej okazji wzrasta dwukrotnie już od połowy maja i osiąga największe wyniki tuż przed 1 czerwca.
Letnie wyprzedaże
Podczas sezonowych wyprzedaży, najważniejszą datą staje 22 lipca, kiedy to Polacy wydają przeciętnie na zakupy 207 złotych, a średnia wartość jednego produktu wynosi 140 złotych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wakacje
Okres od lipca do sierpnia to czas szczególnie wzmożonego kupna usług turystycznych. Według raportu e-commerce1, prawie 90% respondentów przyznaje, że zanim zakupi wycieczkę lub wyjazd wakacyjny, poszukuje opinii i wskazówek od innych użytkowników.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Powrót do szkoły
Wraz z końcem wakacji i rozpoczęciem nowego roku szkolnego, 36% badanych decyduje się na internetowe zakupy szkolnej wyprawki. Rozpoczęcie kolejnego roku nauki wiąże się ze średnim wydatkiem od 301 do 700 złotych.
Sezon grypowy
Dotykający większość ludzi sezon grypowy daje coraz wyższe zyski internetowym aptekom. W październiku Polacy średnio zamawiają ponad 6 produktów leczniczych i wydają około 138 złotych w aptekach online.
Grudzień
Nie tylko czas świąteczny jest tym, kiedy ponad połowa e- sklepów przygotowuje specjalne oferty dla swoich klientów. Wzmożony czas dla biznesu e-commerce zaczyna się już 1 grudnia, wraz z dniem darmowej dostawy, podczas którego niemal 90% sklepów zauważa wzmożony ruch na swoich stronach.
Jak widać, rynek e-commerce przez cały rok ma preteksty sprzedażowe i stwarza mnóstwo okazji do rozwoju zakupów online. Oznacza to, że dla jednostek zajmujących się sprzedażą internetową, najważniejszym jest odpowiednie zaplanowanie kampanii, ściśle dopasowanej do odpowiednich dat, ale również potrzeb grupy docelowej. Zapraszamy do obejrzenia infografiki, która obrazuje najważniejsze daty w polskim e-commerce i jednocześnie ułatwia zaplanowanie kampanii sprzedażowej.