Duża zaangażowanie widowni jest nam bardzo potrzebne w kontekście nowego algorytmu Facebooka, który nadaje priorytet postom inicjującym dyskusje i komentarze. Komunikacyjnie live’y podkreślają autentyczność i bliskość relacji z brandem, tak bardzo cenione przez pokolenie Millenialsów.
Na konferencji #EngagePrague, Danielly Netto i Alexandria McCulloch z Socialbakers podzieliły się najlepszymi praktykami z realizacji LIVE.
Zobacz również
DOs:
- Przekaż odbiorcom konkretną, namacalną informację.
- Buduj oczekiwanie i napięcie — nie przekazuj wszystkich kluczowych informacji w ciągu pierwszych 5 sekund wystąpienia.
- Mów bezpośrednio do swojej widowni.
- Zadawaj pytania i proś odbiorców o współudział.
- Co kilka minut przypominaj kim jesteś i o jakim temacie mówisz (rób tzw. „check-ins”). Cały czas pojawiają się nowi widzowie i powinni wiedzieć, o co chodzi.
- Na koniec — podsumuj i zachęć do akcji („jeśli lubisz to, udostępnij dalej!”)
DON’Ts:
- Nie ucz się na pamięć punktów, nie pisz skryptu do wypowiedzi (co nie oznacza że masz być nieprzygotowany/a).
- NIE BÓJ SIĘ BŁĘDÓW i przejęzyczeń — odbiorcy traktują takie „wpadki” z życzliwością.
- Nie szukaj na siłę spektakularnych formatów — live streaming ma odpowiadać potrzebom odbiorców.
- Nie przejmuj się wynikami pierwszych wystąpień — odbiorcy z czasem przyzwyczajają się do proponowanego przez Ciebie formatu i chętniej wezmą w nim udział.
Poznaj 7 przykładów, jak marki korzystają z wideo na żywo:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
1. Dealer Lamborghini robi live unboxing nowego modelu osiągając 25 tyś interakcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Stella & Dot prezentuje swoje kolekcje.
3. Luxury Excapes prezentuje oferty turystyczne za pomocą regularnych live show raz tygodniu.
4. Electrolux gotuje live z ambasadorkami.
5. Tastemade przeprowadza live pokaz latte art.
6. Grant’s Whisky przeprowadza konkurs w formie kalamburów z zaproszonym rysownikiem.
7. Benefit Cosmetics — dziewczyny opowiadają o kosmetykach i demonstrują jak wykonywać makijaż.
A teraz… go live!
Więcej wskazówek przekazanych podczas Engage Prague przez m.in. Mia Vallo z National Geographic czy Ashley Codianni z CNN w tekście Engage 2018: Instagram, live i autentyczność