Jak się okazało, wkrótce Instagram zyskał imponującą popularność nie tylko wśród grona nastolatków, ale też poważnych firm, wykorzystujących aplikację w celach marketingowych.
Ponieważ współcześnie używanie urządzeń mobilnych w marketingu – zwłaszcza na Facebooku – utarło się już niemal w każdym większym przedsiębiorstwie, możemy zaobserwować wyścig firm goniących za popularnością. Gigantyczne kampanie, drobne akcje promocyjne czy pojedyncze ambienty. Oryginalne pomysły to klucz do sukcesu, ale obok nich warto także zastosować kilka prostych, a jednocześnie praktycznych sztuczek, które pomogą wypromować firmę.
Zobacz również
Nie tylko Facebook…
Wiele firm, decydując się na prowadzenie kampanii internetowych, koncentruje swój przekaz wyłącznie na Facebooku. Portal ten jest przesycony markami i pozostawia niewiele możliwości rozwoju, dlatego potrzeba dobrego planu, aby wyróżnić się na tle pozostałych firm. Inaczej natomiast jest z Instagramem, który pod względem popularności wśród użytkowników plasuje się tuż za gigantem. Jeśli jeszcze nie posiadasz firmowego konta na Instagramie, koniecznie złap za telefon i pobierz aplikację. A dalej… Postępuj według 10 kroków, które pomogą Ci zyskać popularność:
1. Używaj chwytliwych hashtagów
Publikowanie zdjęć, bez opatrzenia ich właściwym hashtagiem, w zasadzie nie ma najmniejszego sensu. #Tagi to najprostszy sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Koniecznie zapoznaj się z listą najpopularniejszych znaczników http://websta.me/hot. Wśród nich znalazły się m.in. #love, #photooftheday czy #happy. Używaj tych, które nawiązują do treści ukazanych na dodawanych przez Ciebie zdjęciach
2. Wyróżnij się
Wymyśl własny koncept zdjęć, twórz układanki z fotografii, wykorzystuj lokalizację i opis profilu. Pamiętaj, że liczy się kreatywność. Od czego zacząć? Niestandardowa lokalizacja to świetny pomysł na przemycenie adresu strony! Umieszczając adres witryny w nazwie lokalizacji sprawiasz, jest on dla użytkownika bardziej widoczny niż w przypadku, kiedy umieszczasz go w opisie pod zdjęciem. Z kolei na innych profilach możesz zobaczyć sekwencje fotografii, które po przejściu na profil główny tworzą cały obraz. To świetna metoda na przekazanie przez markę ważnego komunikatu – np. o premierze nowej kolekcji.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
3. Inspiruj innych
Wiele osób śledzi profile nie ze względu na chęć zakupu prezentowanych produktów, ale dlatego, że mogą na nich znaleźć inspirujące treści. Za inspirację mogą posłużyć nie tylko fotografie gotowych zestawów ubrań, propozycje aranżacji wnętrz czy przepisu na pyszny obiad. Bo choć użytkownicy z pewnością odnajdą w nich elementy, które później wykorzystają, to jednak nie mają w zwyczaju dzielić się tego typu treściami. Co zatem wrzucać, aby zdjęcia były udostępniane? Cytaty i przemyślenia!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Nie zapominaj o promocji!
Jeśli posiadasz konta na innych portalach społecznościowych, promuj tam swój profil na Instagramie. Na facebookowym fanpage’u możesz dodać specjalną wtyczkę, która przekieruje użytkowników prosto na Instagrama. Jeśli powiążesz oba profile, możesz skorzystać z opcji publikowania zdjęć w obu miejscach naraz.
5. Dbaj o wysoką jakość
Wybierając zdjęcia do publikacji, staraj się od razu odrzucać fotografie o niskiej jakości. Podczas obróbki zwróć uwagę na sam kadr oraz jego ostrość. Bądź ostrożny w momencie korzystania z filtrów dostępnych na Instagramie. Większość z nich jest zbyt intensywna, przez co przerobione zdjęcia wyglądają sztucznie. Bawiąc się kolorami, zachowaj umiar. Pamiętaj – im bardziej naturalnie, tym lepiej!
6. Wchodź w interakcję
Twój profil został oznaczony na zdjęciu opublikowanym przez fana? A może ktoś wezwał Cię w komentarzu pod fotografią lub w poście? Nie ignoruj takich zachowań! Pamiętaj, że bezpośredni kontakt z followersami to najlepszy sposób na budowanie wśród nich lojalności. Każdy chce poczuć się wyróżniony i doceniony, więc wyrażaj emocje, chwal i ciesz się razem z fanami!
7. Urządzaj konkursy
Czy istnieje prostszy sposób na wzbudzenie zainteresowania użytkowników? Najczęściej można zaobserwować konkursy polegające na udostępnianiu zdjęć opublikowanych przez markę, tworzeniu własnego przekazu opatrzonego dedykowanym hashtagiem lub nadsyłaniu zgłoszeń konkursowych za pomocą tzw. Direct Message.
8. Oznaczaj inne konta
Jeśli na Twoich zdjęciach znajdują się produkty innych marek – oznacz ich instagramowe profile. W ten sposób publikowane przez Ciebie treści wyświetlą się także w ich zakładkach. Jeżeli jednak uważasz, że w ten sposób stworzysz im darmową reklamę, której wolisz uniknąć – taguj profile, które nie zajmują się sprzedażą. W jaki sposób? Dodając zdjęcie przedstawiające warszawskie ulice, możesz oznaczyć konta tworzące podobny content. Spójrz tylko na profil https://www.instagram.com/fall_in_love_with_warsaw/.
9. Regularnie aktualizuj profil
Pamiętaj, aby regularnie przypominać fanom o swoim istnieniu. Zainteresowanie użytkowników zyskuje się bardzo trudno, ale jego utrata zajmuje dosłownie chwilę. Dlatego trzymaj się wysokiego poziomu i stałych pór publikowania zdjęć.
10. Nie kupuj fanów!
Na koniec najważniejsza zasada, będąca absolutną podstawą social media marketingu. Pod żadnym pozorem nie kupuj fanów! Przyrost cyferek nie przełoży się na rzeczywiste zwiększenie aktywności w postaci komentarzy czy polubień, a Ty możesz zostać zdemaskowany przez followersów. Fałszywe konta można rozpoznać w bardzo prosty sposób, ponieważ zazwyczaj wyglądają one podobnie.
Popularność Instagrama rośnie w zaskakująco szybkim tempie, dlatego warto już teraz pomyśleć o założeniu firmowego profilu. Wypróbowałeś któryś z powyższych sposobów? A może masz własne metody na przyciągnięcie fanów? Podziel się swoimi pomysłami w komentarzach!
Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE