Projekt badawczy Lightscape
Stworzony na potrzeby projektu zespół złożony ze specjalistów PR i marketingu online oraz programistów przeanalizował cykl życia 13 tys. artykułów w mediach online pod kątem ich pozycji na 3 tys. fraz w Google.
Badania prowadzono na 30 firmach: klientach agencji i markach, które przyjęły zaproszenie do udziału w marketingowo-technologicznym przedsięwzięciu. Wnioski z projektu i opracowane algorytmy zasilą Visibly™ narzędzie służące do monitoringu i mierzenia widoczności publikacji online, a w dalszej kolejności posłużą do stworzenia platformy SaaS.
Zobacz również
Zespół opracował algorytmy do mierzenia widoczności uzyskanej przez organiczne publikacje media relations znajdujące się w TOP10 Google. Dzięki wsparciu tej technologii Lightscape mierzy więc i realizuje działania PR, których założeniem jest budowanie widoczności marki w internecie.
– Tak rozumiany digital PR to nowa perspektywa wykorzystania jednego z najbardziej organicznych rodzajów contentu – artykułów redakcyjnych niebędących efektem współpracy reklamowej – mówi Piotr Berliński, CEO Lightscape i dodaje: To również innowacja w branży, która efektywność działań mierzy przeważnie w oparciu o szacunkowe wyniki zasięgów całych portali.
Agencja Lightscape działa od 13 lat
Agencja Lightscape specjalizuje się w obsłudze marek finansowych, nowych technologii i startupów. Potrzeba realizacji projektu zrodziła się z feedbacku od klientów agencji, którzy widzieli konieczność działań PR, jednak wskazywali na ich istotne ograniczenie. Chodziło tu o brak możliwości „wpięcia” public relations w mechanizm pozyskiwania leadów i innych działań marketingowych online.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
– Rozpoczęliśmy projekt z myślą o naszych klientach, jednak w trakcie jego realizacji doszliśmy do wniosku, że opracowane rozwiązania mogą mieć znacznie szersze zastosowanie: dla agencji PR, marek prowadzących działania contentowe, agencji SEO – zarówno na krajowej, jak i międzynarodowej arenie – mówi Piotr Berliński, Lightscape.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zespół agencji skupia się obecnie na opracowaniu szczegółowego planu rozwoju przedsięwzięcia w modelu SaaS. W IV kwartale 2021 r. planuje rozpoczęcie rozmów z inwestorami zainteresowanymi udziałem w szybkim wejściu platformy na rynek polski i zagraniczny.
Realizacja planu finansowego mimo pandemii
Mimo zawirowań rynkowych związanych z pandemią koronawirusa i zaangażowaniem części zespołu w projekt B+R, spółka zrealizowała założony na ten rok plan finansowy z dużym sukcesem. W 2020 roku osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie ponad 1,8 mln zł, co stanowi blisko 11% wzrostu w porównaniu
z rokiem poprzednim. Łącznie, przychody netto ze sprzedaży oraz pozostałe przychody operacyjne wyniosły blisko 2,1 mln zł, co stanowi 27% wzrost w odniesieniu do roku poprzedniego.