1,5 mln użytkowników, 2,5 miliona uratowanych paczek-niespodzianek z jedzeniem. Too Good To Go podsumowuje 2021 rok

1,5 mln użytkowników, 2,5 miliona uratowanych paczek-niespodzianek z jedzeniem. Too Good To Go podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziło w 2021 roku Too Good To Go? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niego najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
2 min czytania 2022-01-28

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Too Good To Go opowiada Magda Marzec, head of marketing, Too Good To Go.

Największy sukces w 2021 roku

Ten rok był przełomowy z wielu względów – 1,5 mln użytkowników, 2,5 miliona uratowanych paczek-niespodzianek z jedzeniem, a także kampania „Często Dobre Dłużej” obalająca mity na temat dat ważności, w ramach której najwięksi giganci rynku spożywczego (m.in. Danone, Herbapol, Kaufland i wielu, wielu innych), wprowadzili specjalne oznaczenia na etykietach swoich flagowych produktów!

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Odbudowywanie się rynku po najcięższych momentach pandemii. Wiele niezależnych miejsc na mapie gastronomicznej bardzo ucierpiało z jej powodu, wiele z nich się po prostu zamknęło. Kilku partnerów było z nami od początku – żegnanie się z takimi ludźmi i miejscami nie było dla nas obojętne.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Oprócz wspomnianej już kampanii „Często Dobre Dłużej” z udziałem diwy polskiej gastronomii Magdy Gessler, Michela Morana, Aleksandry Juszkiewicz i wielu innych kulinarnych autorytetów, zorganizowaliśmy również fantastyczną akcję z plakatami stworzonymi z… resztek jedzenia. Do udziału zaprosiliśmy międzynarodowy skład uznanych artystów. W polskiej edycji wzięła udział znakomita Hanna Cieślak, której plakat również stał się muralem w centrum Warszawy. Kolejną akcją jest wyśmienita książka kucharska, którą można otrzymać za wsparcie Banków Żywności specjalną cegiełką w aplikacji lub za kupienie paczek z terminującymi się produktami na Święta. Są to przepisy na remiksowanie najczęściej psujących się produktów. Zachęcamy nimi do twórczego podejścia do przetwarzania potraw.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Na pewno byliśmy bardzo wzruszeni, gdy nasi partnerzy włączyli się w świętowanie pierwszego miliona uratowanych posiłków Too Good To Go. Wielu z nich wrzuciło na swoje social media specjalne posty pokazujące, jak wiele jedzenia udało się wspólnie z nami uratować. To najlepsze życzenia, jakie mogliśmy dostać!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Kluczowym kanałem komunikacji Too Good To Go jest zdecydowanie aplikacja. To właśnie tam codziennie zaglądają setki tysięcy użytkowników szukając paczek-niespodzianek do uratowania. Na drugim miejscu jest Instagram. W rekordowym tempie przyłączyło się do nas 100 tys. followersów, to właśnie tam odbywa się większość dyskusji. Kolejnym kanałem, który naprawdę „wybuchł” w tym roku jest oczywiście TikTok. Z radością obserwujemy filmy naszych użytkowników cieszących się uratowanym jedzeniem.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Naszym głównym kanałem komunikacji jest aplikacja i na pewno będziemy nadal mocno inwestować w ciekawe treści i optymalizację. Nie zapomnimy też o Instagramie, będziemy również zaglądać na TikToka.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Marketing odpowiedzialny społecznie! To jest ogromna szansa dla wszystkich rodzajów firm, by tworzyć przełamujące tabu, bariery, status quo kampanie, przy okazji zwracając uwagę na palące problemy społeczne. Bardzo mnie cieszy ten trend i widzę coraz większe zaangażowanie firm w podejmowanie m.in. tematu ekologii.

Budżet na działania digitalowe

Główną inwestycją są dla nas zawsze kampanie komunikacyjne, które kładą kwestię marnowania jedzenia na agendę i to się nie zmieni.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Cieszy mnie wzrost świadomości klientów na temat działalności firm i tego, by za deklaracjami stały konkretne działania. Od dłuższego czasu obserwuję, że w odpowiedzi na ten trend wzrasta również rola działań CSR. Wynikiem tego sprzężenia są wartościowe, wymierne efekty, mające na celu poprawienie sytuacji społecznej, odpowiedź na wyzwania współczesnego świata, jakim jest np. kwestia zmian klimatycznych. Chciałabym życzyć całej branży, aby tworzyła jeszcze więcej takich kampanii.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Too Good To Go jest już we wszystkich większych miastach w Polsce, w przyszłym roku chcemy pojawić się w kolejnych i poszerzać naszą sieć partnerów wszędzie tam, gdzie już jesteśmy. Będziemy też kontynuować działania w ramach kampanii „Często Dobre Dłużej” i inicjować kolejne projekty, mające na celu walkę z marnowaniem jedzenia.