Z początkiem maja wystartowała kampania informacyjna E.ON Polska pod hasłem „Nie polegaj na prognozach. Włącz e-odczyty”. Spółka promuje w niej cyfrowe rozwiązania i ułatwienia dla klientów, dzięki którym mogą wygodnie i na bieżąco kontrolować swoje zużycie energii.
– W tym roku, ze względu na Tarczę Solidarnościową i limity, kontrola zużycia energii jest dla naszych klientów ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Słuchamy ich i wiemy, że potrzebują naszego wsparcia – mówi Piotr Bonecki, szef marketingu B2C w E.ON Polska.
Zobacz również
– Klienci, którzy korzystają z naszych e-rozwiązań są z nich bardzo zadowoleni, bo ułatwiają im życie. Dlatego w kampanii chcemy dotrzeć też do osób, które jeszcze o nich nie słyszały. Pokazujemy, że nawet sprawy związane z energią można w prosty sposób mieć pod kontrolą – dodaje.
Jest to już kolejna kampania, którą agencja kreatywna 180heartbeats +Jung v Matt ma okazję realizować wspólnie z E.ON Polska. W poprzedniej kampanii, która dotyczyła kalkulatora online – Szkoda Prądu, spółka promowała zdobywanie wiedzy i zmianę nawyków odnośnie oszczędzania energii.
Kolejnym krokiem w strategii edukacyjnej E.ON jest promocja e-odczytów. Dzięki oferowanej usłudze, klienci mogą na bieżąco śledzić zużycie energii elektrycznej i płacić za realne jej wykorzystanie. Osoby, które rozliczają się z E.ON Polska na podstawie wskazań licznika, mogą znacznie efektywniej zarządzać własnym wykorzystaniem energii elektrycznej. Firma może im także zaprezentować dokładniejsze i bardziej szczegółowe dane na wykresach zużycia w serwisie Mój E.ON. Klienci z włączoną e-usługą mogą porównywać swoje zużycie miesiąc do miesiąca. Tym samym mogą regularnie sprawdzać, ile energii elektrycznej jeszcze mogą zużyć, zanim przekroczą swój roczny limit, obowiązujący w ramach Tarczy Solidarnościowej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Koncepcja marketingowa kampanii
Swoją kampanię E.ON Polska oparł o sytuacje, których doświadcza każdy z nas: że nawet najlepsze przewidywania mogą się nie sprawdzić. Projekt bazuje na humorystycznym pokazaniu takich okoliczności, wykorzystując m.in. nawiązania do prognoz pogody.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Z licznych badań i rozmów z klientami wiemy, że woleliby nie rozliczać się z nami na podstawie prognoz. Życie czasem oznacza ciągłe zmiany, a w takiej sytuacji nawet najlepsze przewidywania nie mają szansy się sprawdzić – komentuje Małgorzata Nieciecka-Sosińska, Kierowniczka Komunikacji Marketingowej B2C w E.ON Polska.
– Zdanie naszych klientów jest dla nas kluczowe i zawsze bierzemy pod uwagę ich aktualne potrzeby. Jesteśmy przekonani, że usługa e-odczyty na nie odpowiada, bo pozwala naszym klientom na większą elastyczność i kontrolę swojego zużycia energii. To najlepsze rozwiązanie, jakie aktualnie możemy im zaoferować – dodaje.
Od początku maja kampania działa w internecie, a w czerwcu warszawiacy będą mogli ją zobaczyć na billboardach, siatkach wielkoformatowych, wiatach przystankowych i autobusach. Fakt, że E.ON Polska liczy się z opinią klientów podkreśla także sposób wyboru kreacji. Jeszcze przed startem kampanii firma przeprowadziła szczegółowe badania jakościowe i ilościowe. Dopiero na tej podstawie wybrała najlepsze projekty i materiały do realizacji.
Ustawowe przepisy w praktyce
Wprowadzone przez rząd rozwiązanie prawne, funkcjonujące jako Tarcza Solidarnościowa, oferuje wsparcie dla wszystkich gospodarstw domowych. Chroni ono odbiorców energii elektrycznej przed gwałtownymi wzrostami cen prądu, które zostały zachowane na poziomie z 2022 roku. Każde gospodarstwo domowe ma automatycznie zagwarantowaną cenę za prąd po zeszłorocznych stawkach do zużycia na poziomie 2000 kilowatogodzin. Ponadto osoby z niepełnosprawnościami, odbiorcy z Kartą Dużej Rodziny oraz rolnicy mogą skorzystać z większych limitów.
Za wsparcie realizacji kampanii „Nie polegaj na prognozach. Włącz e-odczyty” w warstwie marketingowej odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT. Agencja MSL wspiera kampanię w działaniach public relations.
PS Corona zachęca do recyklingu i usuwa butelki ze swojej kampanii
Znana marka piwa rozpoczęła nową kampanię, w której zachęca swoich klientów do recyklingu. Reklamom towarzyszy film promujący z hasłem „Zwróciliśmy butelkę z tej reklamy, zwróć swoją”.