25 prostych sposobów na poszerzenie listy mailingowej

25 prostych sposobów na poszerzenie listy mailingowej
Czy wiesz, że każdego roku 22,5% Twojej bazy mailingowej ulega degradacji? Adresy email odbiorców zostają zmienione, kiedy przenoszą się oni do kolejnych firm. Wypisują się z list mailingowych lub porzucają stary adres na wp.pl, który był wykorzystywany wyłącznie do wypełniania kolejnych formularzy.
O autorze
4 min czytania 2015-05-04

Jako marketer musisz upewnić się, że kampanie marketingowe docierają ciągle do nowych, świeżych kontaktów, a wskaźniki dotyczące email marketingu ulegają poprawie. Nie warto jednak podbijać swoich wyników w sposób nienaturalny, np. kupując listy mailingowe. Takie działanie może przysporzyć więcej problemów niż korzyści, a wysłane mailingi nie będą miały realnego odzewu np. w postaci konwersji. Dlatego, jeśli jeszcze nie wiesz, jak sprawić, by Twoja lista mailingowa pękała w szwach, skorzystaj z 25 prostych sposobów na przyciągnięcie nowych subskrybentów.

Budowanie listy mailingowej: w jaki sposób zwiększyć listę za pomocą darmowych sposobów?

Za pomocą emaili

#1: Twórz interesujące treści mailingowe. To, co rozsyłasz, musi być naprawdę świetne, jeśli chcesz, by internauci pozostali na Twojej liście. Angażujące treści zaczynają „krążyć” po sieci. Użytkownicy rozsyłają je między sobą, dzięki czemu mogą trafić do osoby, która chętnie zostawi swój adres mailowy w Twojej bazie, by bezpośrednio (nie od znajomego czy rodziny) otrzymać nowy, ciekawy tekst lub ofertę.

2#: Dołącz przyciski social media oraz „wyślij znajomemu”. Dzięki temu zachęcisz obecnych subskrybentów do dzielenia się wysyłanymi przez Ciebie treściami. Takie działanie pozwoli Ci dotrzeć do nowych kręgów odbiorców. U dołu wysyłanej w mailingu wiadomości umieść prosty link tekstowy typu „zapisz się do newslettera”, aby umożliwić internautom łatwe dodanie swojego adresu email do listy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3: Udostępnij adres e-mail i wygraj nagrody. Konkursy z kuszącymi nagrodami to wspaniały sposób na zaangażowanie internautów. Aby wziąć udział w konkursie, użytkownik powinien jedynie udostępnić swój adres mailowy. Ty zdobywasz więcej odbiorców, Twoi subskrybenci wygrywają nagrody! Nie zapomnij również o promowaniu konkursu za pomocą social media!

#4: Stwórz segmenty użytkowników za pomocą specyficznych rodzajów subskrypcji. W zależności od tego, na której stronie dany użytkownik zapisze się na listę, możesz go przypisać do odpowiedniego segmentu (segmentacja użytkowników jest możliwa we wszystkich nowoczesnych autoresonderach). Dzięki temu będziesz w stanie wysyłać użytkownikom treści bardziej dopasowane do ich potrzeb. Różne źródła subskrypcji (np. subskrypcja za pomocą konkursu, specjalnego raportu lub pop-upu) zwiększa szansę na to, że użytkownicy zapiszą się na jedną z Twoich list mailingowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5: Przywróć listę do życia za pomocą kampanii marketingowej. Czy posiadasz starszą listę, która przestała być aktywna? Stwórz przekonującą wiadomość, która zachęci użytkowników do ponownego zapisania się na listę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6: Dodaj link do stopek email wszystkich pracowników działu marketingu. Będzie on prowadził na landing page, gdzie odbiorcy będą mogli zapisać się na listę mailingową.

Za pomocą nowych treści

#7: Stwórz nową ofertę dla użytkowników – przykładowo darmowy ebook lub raport – i zachęć odwiedzających Twoją stronę do pobrania treści poprzez udostępnienie adresów email.

#8: Stwórz darmowe narzędzie internetowe. Możesz wykorzystać wiele rodzajów treści interaktywnych (np. gry, kalkulatory, oceny). Spraw, aby użytkownicy uzyskali do nich dostęp dzięki dostarczaniu adresów mailingowych.

Za pomocą mediów społecznościowych

#9: Wypromuj specjalny rodzaj treści przy pomocy Twittera. Stwórz kampanię na Twitterze i wypromuj ebook lub darmowe narzędzie, które wymaga od użytkowników udostępnienia maili.

#10: Wykorzystaj własną stronę na Facebooku do wypromowania oferty, z której odbiorcy mogą skorzystać, jeśli tylko podzielą się z Tobą adresem email. Promuj oferty na tablicy i upewnij się, że landing pages odnoszące się do poszczególnych ofert zawierają przyciski pozwalające użytkownikom na łatwe dzielenie się treścią z innymi.

#11: Zmotywuj do podjęcia akcji na szczycie biznesowej strony na Facebooku. Do przycisku zawierającego CTA dodaj link, który przekieruje użytkowników na landing page wymagający adresów email od odwiedzających.

#12: Opublikuj linki do wartościowych rodzajów treści (wymagających udostępnienia adresu email) na stronie firmowej na LinkedIn lub na odpowiednich grupach dyskusyjnych na LinkedIn.

#13: Wykorzystaj Pinterest do promocji ofert wymagających zapisania się na listę. Dla przykładu możesz opublikować okładki poszczególnych ebooków lub raportów na Pinterest i jednocześnie zawrzeć tam link prowadzący na landing page.

#14: Wykorzystaj firmowy kanał na YouTube. Dodaj zachętę do podjęcia akcji i URL-e w publikowanych treściach wideo. Tym sposobem zachęć użytkowników do zapisania się na listę poprzez umieszczanie odpowiednich linków do landing pages w opisie filmów.

#15: Promuj oferty treści i zachęcaj do zapisywania się na listę przy pomocy strony na Google+, wykorzystując aktualizacje statusu oraz sekcję „o mnie”.

Za pomocą strony internetowej

#16: Umieszczaj linki do landing pages na własnej stronie internetowej. Nie pozwól, by użytkownicy musieli szukać sposobu na zapisanie się na Twoją listę. Spraw, aby oferty dotyczące wartościowych treści były jak najbardziej widoczne i zawrzyj call to action na każdej stronie. Najważniejsze miejsca, które warto wziąć pod uwagę to Twoja strona główna, główna strona bloga, strona „o nas” i „kontakt”.

#17: Kiedy tworzysz treści przeznaczane na gościnne wpisy na blogach innych autorów, umieść w stopce zachętę do podjęcia akcji i link do własnej strony internetowej, na której czytelnicy mogą zapisać się na Twoją listę.

Za pomocą partnerów

#18: Stwórz promocję na stronie partnerskiej lub kampanię mailingową, która znajdzie dla Ciebie nowych potencjalnych odbiorców i zbierz adresy email z zupełnie nowego źródła.

#19: Stwórz ofertę marketingu edukacyjnego (np. webinarium) z partnerem biznesowym. Po tym, jak obaj partnerzy zbiorą adresy email, można się nimi wymienić, aby zwiększyć indywidualne listy mailingowe.

Za pomocą tradycyjnego marketingu i reklamy

#20: Zbieraj adresy email na eventach takich, jak targi branżowe i importuj je do swojej bazy danych. Roześlij emaile powitalne, aby ich odbiorcy mogli potwierdzić zapisanie się na Twoją listę.

#21: Stwórz własne eventy offline, takie jak spotkania, konferencje, panele edukacyjne. Użytkownicy będą się mogli na nie zapisać poprzez wypełnienie formularza, który będzie również wymagał udostępnienia adresu email.

#22: Zachęć potencjalnych klientów otrzymujących tradycyjne formy marketingu (np. mailing pocztowy) do zapisania się na listę mailingową.

#23: Stwórz własne webinarium internetowe i podczas rejestracji użytkowników poproś o adresy email.

#24: Wykorzystaj reklamy PPC, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na landing page, na której będą musieli podzielić się mailem.

#25: Dodaj kod QR do wszystkich drukowanych materiałów marketingowych. Po przeskanowaniu kodu użytkownicy zostaną automatycznie dodani do Twojej bazy danych. 

Podsumowanie

Wykorzystaj powyższe sposoby, by zwiększyć swoją bazę adresów email. Większość z przedstawionych działań nie jest skomplikowana i bardzo łatwa w implementacji. Klucz do sukcesu polega na stworzeniu wielu różnych kanałów, za pomocą których będziesz zbierać nowe adresy. Oczywiście, tworząc listę mailingową, musisz pamiętać, żeby fakt ten zgłosić do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Zamiar utworzenia takiej listy musi być zgłoszony zanim rozpoczniesz przetwarzać dane. Powodzenia!

 

Autorka: Marta Madelska, Grupa TENSE