33% pracowników chętnie zamieści w swoich kanałach social media treści firmowe, jeśli będą interesujące

Uczestnicy badania zostali poproszeni o wskazanie maksymalnie trzech czynników, które skłoniłyby ich do publikacji informacji związanych z firmą, w której pracują, w swoich prywatnych kanałach w social mediach.
O autorze
1 min czytania 2017-03-02

 Aż 38% badanych w zamian za opublikowanie treści o firmie oczekiwałaby nagrody materialnej. Dla 35% respondentów to przejaw lojalności wobec pracodawcy i poczucie, że pomaga się w jej promocji. 21% Polaków za kluczowe uznało sympatię do szefa i bezinteresowną chęć pomocy. Badani zwracali również uwagę na to, czy treść komunikatu, którym mieliby się podzielić jest interesująca (33% ankietowanych). Tylko co piąty badany (20%) uznał za niemożliwe publikacje informacji o firmie, w której pracuje.

Zaangażowanie pracowników w komunikację firmy ma kluczowe znaczenie w wielu obszarach. Np. w firmach oferujących produkty B2B może wprost pomóc w sprzedaży. Z kolei dla działów HR to świetny sposób na wzmocnienie działań employer branding. Niestety zachęcenie pracowników do aktywności na tym polu jest bardzo trudne. Dlatego uważam, że wynik naszego badania daje nadzieję – ponad 1/3 osób zadeklarowała, że może je do tego skłonić poczucie, że pomagają swojej firmie. – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor Strategii w Think Kong. 

Badanie zostało przygotowane przez Grupę On Board Think Kong we współpracy z firmą badawczą SW Research. Sondaż metodą CAWI przeprowadzono w styczniu 2017 r. na reprezentatywnej grupie 813 polskich użytkowników Internetu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj