fot. pexels.com
Przez ostatnie 5 lat firma badawcza Kantar TNS pytała konsumentów z całego świata o ich zwyczaje związane z poruszaniem się w internecie. Odpowiedzi pokazują ogromne zmiany w sposobie korzystania z mediów, jak i w codziennym życiu, które spowodowało dynamiczne upowszechnienie się internetu w tak krótkim czasie. W 2012 r. jeden na 3 konsumentów w obrębie 40 zbadanych rynków posiadał smartfona. Tylko przez 4 lata, liczba ta wzrosła aż do 40%. Dzisiaj w Polsce, ze smartfonów korzysta 61% konsumentów w porównaniu do 15% sprzed 5 lat, co oznacza wzrost o 46 punktów procentowych w rozpowszechnieniu tych urządzeń.
Zobacz również
Zaufany asystent
Urządzenia mobilne upowszechniły się we wszystkich grupach wiekowych, jednak w szczególności dla młodych osób stały się zaufanym asystentem. Dla polskich użytkowników poniżej 25 roku życia smartfon służy głównie do:
- wyszukiwania informacji: 80% z nich używa wyszukiwarek mobilnie,
- oglądania wideo: 64% ogląda wideo przynajmniej raz w tygodniu,
- ekran telefonu to pierwsza rzecz, na jaką zerkają po przebudzeniu: dla młodych użytkowników, smartfon to ulubione urządzenie ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, jak sprawdzanie godziny (70%) czy ustawianie budzika (74%),
- robienia zakupów: 4% robi mobilne zakupy, a 27% poszukuje informacji o produkcie przynajmniej raz w tygodniu.
Kraj wielu urządzeń
Dni, w których smartfon był traktowany, jako drugorzędne urządzenie minęły bezpowrotnie. Około jedna trzecia użytkowników smartfonów z całego świata stwierdziła, że korzysta z internetu częściej przy pomocy smartfona niż komputera czy tabletu. W Polsce odsetek ten wynosi 14%.
Ludzie korzystają obecnie z największej liczby urządzeń jednocześnie niż kiedykolwiek wcześniej. W 2012 roku zapytaliśmy Polaków czy używają smartfonów, tabletów lub komputerów. Wtedy 61% populacji korzystało z jednego z tych urządzeń, 15% z dwóch, a tylko 2% ze wszystkich trzech. 5 lat później odsetek osób używających trzech ekranów to już 21%. Inne urządzenia wymagające łącza z internetem także zyskują coraz większą popularność: 32% Polaków stwierdziło, że posiada telewizor podłączony do sieci – smart TV.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do czego jeszcze Polacy wykorzystują swoje smartfony?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 60% robi zdjęcia i kręci wideo,
- 44% słucha muzyki,
- 39% sprawdza pogodę,
- 31% sprawdza wiadomości,
- 29% gra w gry,
- 26% zarządza kalendarzem i spotkaniami
- 21% korzysta z map (także w trakcie podróży), informacji o natężeniu ruchu,
- 15% sporządza listy zakupów i zadań do wykonania,
- 10% czyta książki, magazyny,
- 6% śledzi swoją aktywność sportową i diety.
O raporcie:
Google Consumer Barometer Report zawiera wnioski z globalnego i wieloletniego projektu badawczego. Dzięki narzędziu consumerbarometer.com można poznać szczegółowe dane o sposobach korzystania z internetu i różnych urządzeń dla konkretnych krajów, samodzielnie tworzyć wykresy dla danych rynków czy grup demograficznych i porównywać Polskę względem innych państw.
Raport można pobrać pod adresem.