4 zasady, które warto zastosować, pisząc „O NAS”

4 zasady, które warto zastosować, pisząc „O NAS”
Podstrona „O nas” jest jedną z najczęściej odwiedzanych zakładek każdej strony firmowej. Jednocześnie jest to strona najtrudniejsza do napisania. Bardzo często to właśnie na jej podstawie potencjalny klient dokonuje wyboru odnośnie skorzystania bądź rezygnacji z naszych usług.
O autorze
3 min czytania 2017-07-31

fot. stocksnap.io

O czym warto pamiętać, aby zachować autentyczną komunikację i przekonać odbiorców do odwiedzenia kolejnych podstron?

Wzbudź zaufanie odbiorców

Słowem klucz w relacjach z potencjalnymi klientami, jest zaufanie. Niezależnie, czy stronę „o nas” odwiedza klient, przyszły pracownik, partner biznesowy, czy nawet konkurent – wzbudźmy jego zaufanie poprzez konsekwentny i autentyczny przekaz. Idealnym narzędziem do nawiązania pozytywnych relacji jest właśnie strona „O firmie”. To jedna z pierwszych podstron, jakie odwiedzi internauta zainteresowany naszymi usługami, produktami lub współpracą. Przedstaw filozofię swojej firmy, wartości, przybliż jej strukturę i pracowników.

Podstrona „O nas” generuje najwięcej ruchu. Oznacza to, że znajdujący się tam tekst musi być interesujący dla odbiorców. Taki, żeby po jego lekturze konsument stwierdził: „Wow, to jest ta firma, której szukałem. Ufam jej, dlatego skorzystam z oferowanych przez nią usług lub nawiążę współpracę. Na pewno będzie to owocna i wartościowa relacja”. Tylko jak to zrobić? Jak wywołać u internauty taką reakcję? Już podpowiadamy!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. Unikaj szablonu i sztampy

W tym momencie, przechodzimy do kolejnego już, słowa klucz. Jest nim oryginalność. Żyjemy w czasach, w których praktycznie każda firma, mała lub większa, posiada swoją własną stronę internetową. Bez niej biznes nie ma praktycznie prawa bytu. Brak strony firmowej budzi nieufność i poważne wątpliwości, a dla samych klientów po prostu firma nie istnieje.

Powszechność stron firmowych powoduje, że większość tekstów „O nas” wygląda tak samo. Szablonowy opis swojej działalności to poważna niedopatrzenie wizerunkowe dla firmy. Unikaj formalnego, sztywnego języka, zachowawczych sformułowań, które nie przekazują żadnych emocji. Większość copywriterów korzysta z wyświechtanych sloganów, na przykład:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • „Nasza oferta jest dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta.”,
  • „Posiadamy wieloletnie doświadczenie na rynku.”
  • „Oferujemy wysoką jakość w niskiej cenie”.

Tego typu teksty, stworzone z reguły na podstawie szablonu, wyglądają sztucznie. Nie wnoszą nic, co mogłoby być wartościowe z punktu widzenia konsumenta. Z tak napisanego tekstu klient nie dowie się, jacy jesteśmy naprawdę. Czy można nam zaufać? Czy warto skorzystać z naszych usług?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. Autentyczność

Tekst „O nas” trzeba traktować jak wizytówkę naszej firmy. Pamiętaj, że to, co w nim umieszczasz, powinno ocieplać wizerunek i dbać o employer branding. Pokaż pracodawcę i pracowników z tej „ludzkiej strony”. Niech odbiorcy wiedzą, że mają do czynienia z takimi samymi ludźmi jak oni sami. Pokażmy, że mamy podobne zainteresowania, oglądamy takie same filmy, słuchamy takiej samej muzyki. Podziel się rzeczywistymi zdjęciami z życia firmy, stroniąc od banków zdjęć! Mogą to być zdjęcia w czasie pracy, wspólnej integracji, czy realizacji projektu itp.

Podstrona „O nas” to także świetne miejsce, gdzie można przedstawić pracowników, ich zakres obowiązków, czy ścieżkę kariery. Przybliżenie sylwetki konkretnego pracownika oraz jego rozwoju w organizacji ma szansę stać się inspiracją dla innych, którzy zapragną dołączyć do zespołu Twojej firmy.

Dlaczego autentyczność jest ta ważna w przekazie? Dzisiaj internauci to świadomi konsumenci, którzy z łatwością wyłapują fałsz wynikający z twierdzeń typu „indywidualne podejście do klienta”.

Być może nie wszystkim przypadniemy do gustu. Zdarza się. Z gustami się nie dyskutuje. Jednak autentyczność pozwoli ostatecznie dotrzeć nam, do tych, którzy myślą podobnie, a nasza filozofia ich przekonuje. I o takich współpracowników/ klientów/partnerów właśnie chodzi.

3. Storytelling

Świetnym pomysłem na napisanie wartościowego tekstu jest zastosowanie storytellingu. Chodzi w nim o to, żeby przedstawić odbiorcy jakąś historię. Każdy z nas lubi słuchać opowieści. Dzięki dobrze opowiedzianej historii wzbudzisz w odbiorcy emocje, a tym samym zbliżysz go do siebie. Ważne by czytelnik miał możliwość utożsamienia się z firmą, pracownikiem i wejść w jego skórę.

Pamiętaj, by Twoje opowieści były zgodne z prawdą i przedstawiały sytuacje, które miały miejsce naprawdę. Owe historie mogą dotyczyć np. historii powstania firmy, ścieżki kariery konkretnych pracowników, przebiegu współpracy z partnerami/klientami. Nie bój się także opowiadać o swoich porażkach, błędach, chwilach kryzysu, które przecież zdarzają się każdemu. Nikt nie jest idealny, dlatego przyznanie się do słabości odebrane będzie jako atut.

4. Prosty i konkretny przekaz

Opowiedziana historia powinna być krótka i treściwa. Nie chodzi o napisanie obszernego poematu, który na wstępie odstraszy i zniechęci do dalszej lektury. Nie komplikuj też stylu. Staraj się pisać w sposób prosty i rzeczowy. Nie bój się zwrotów bezpośrednich, kierowanych wprost do czytelnika. Dzięki temu będziesz bardziej zrozumiały i przekonujący. Dobry tekst content marketingowy to taki, który zawiera krótkie zdania. Podstrona „O firmie” pisana jest dla konsumentów, a nie dla nas. To odbiorca ma wiedzieć, o co nam chodzi i co chcemy mu zaoferować.

Podstrona „O nas” to wizytówka firmy, pierwszy kontakt z potencjalnym klientem. Zaprezentujmy się jak najlepiej, by zostać zapamiętanym i zachęcać do nawiązania z nami współpracy.