4F stale dąży do redukcji ilości wytwarzanych odpadów, stawia na recykling i ponowne użycie surowców. W ubiegłym roku dołączyła do Polskiego Paktu Plastikowego. W marcu przyszedł czas na kolejny etap zmian – do sprzedaży wysyłkowej wprowadzone zostały bardziej zrównoważone opakowania.
Mamy świadomość negatywnego wpływu na środowisko branży odzieżowej i tekstylnej, dlatego stale podejmujemy kolejne inicjatywy, których celem jest ograniczenie tego oddziaływania przez nasze marki. W styczniu wprowadziliśmy strategię 4F Change, u której podstaw leży przejście z modelu linearnego na cyrkularny obieg odzieży. W ramach 4F Change wprowadziliśmy już w wybranych sklepach 4F strefy Wear Fair z odzieżą używaną, uruchomiliśmy też testowo wypożyczalnię ubrań narciarskich. Przyszedł czas na kolejny ruch tym razem dotyczący sprzedaży online – mówi Magdalena Stepień-Łyga, członek Zarządu OTCF.
Zobacz również
Zamówienia składane w sieci, bez względu na formę dostawy i kraj docelowy, będą od teraz wysyłane w opakowaniach przyjaznych dla środowiska – papierowych kopertach i kartonach.
Kwestia opakowań zajmuje niezwykle ważne miejsce w strategii 4F Change, dlatego pracujemy nad ich maksymalną eliminacją. Tam, gdzie rezygnacja z opakowań z tworzyw sztucznych nie będzie możliwa, zamierzamy wprowadzić opakowania podlegające w 100 procentach recyklingowi – kontynuuje Magdalena Stepień-Łyga.
W ramach wdrażania zrównoważonych rozwiązań 4F wprowadza także proekologiczną, nowoczesną logistykę odpadów m.in. poprzez odzyskiwanie kartonów do ponownego użycia oraz selektywną zbiórkę odpadów i ich recykling w biurach i sklepach marki.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kolejnym krokiem przewidzianym w strategii 4F Change jest wdrażanie nowego podejścia do projektowania w oparciu o materiały pochodzące z drugiego obiegu i pozyskiwane w sposób zrównoważony.
Słuchaj podcastu NowyMarketing