1. Wpływy z biletów nie wystarczą. Michał Żebrowski zbiera 60 tys. złotych, żeby wystawić Ożenek
Twórcy sztuk teatralnych finansują spektakle zwykle z własnych kieszeni. Zdaniem Michała Żebrowskiego, właściciela Teatru 6.piętro, sprawdza się to w przypadku przedstawień, w których gra niewielu aktorów. Co innego, gdy chcemy zrealizować np. „Ożenek” – tu potrzeba więcej pieniędzy. Żeby je zebrać Żebrowski ruszył z kampanią crowdfundingową na platformie Wspieram Kulturę.
Zobacz również
2. SHOWROOM sprzedaje kolejne udziały. Polski startup pod skrzydłami Burda Principal Investments
Hubert Burda Media zwiększył udziały w polskim startupie SHOWROOM do 64 proc. Mimo że inwestor posiada większościowy pakiet akcji, spółką nadal będą zarządzać jej założyciele Jasiek Stasz i Michał Juda. Ich zadaniem lepiej jest mieć mniejszy kawałek dużego tortu, niż mały tort na własność. Dodają, że w tym roku planują wygenerować przychód na poziomie kilkudziesięciu milionów złotych.
3. Ponad rok temu wprowadził 5-cio godzinny dzień pracy. Teraz cieszy się efektami
Pięciogodzinny dzień pracy obowiązuje w firmie Stephana Aarstola od czerwca 2015 roku. Jego pracownicy pojawiają się w biurze o godzinie ósmej rano, wychodzą z niego o godzinie trzynastej, a w międzyczasie nie mają przerwy na lunch. Zdaniem przedsiębiorcy zmiana godzin pracy wyszła spółce „na zdrowie”, bo zatrudnione w niej osoby pracują efektywniej i są skupione na zawodowych obowiązkach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
4. Jak stworzyć prototyp aplikacji nie będąc programistą? 3 kroki do imitacji startupu
Żeby stworzyć prototyp aplikacji nie musisz być ani programistą, ani grafikiem. Jedyne czego potrzebujesz to wizja projektu oraz kilka darmowych i powszechnie dostępnych narzędzi, które ułatwią ci pracę nad przedsięwzięciem. Prototyp będzie pomocny podczas np. weryfikacji założeń projektu. Oto narzędzia, dzięki którym go stworzysz.
5. Masz 2 tys. dolarów i weź urlop. W tej firmie każdy z tego korzysta
Mark Douglas, CEO Steel House, co roku daje swoim pracownikom dwa tysiące dolarów. Zależy mu, żeby wzięli urlop i wydali te pieniądze na organizację wakacji. Jego zdaniem, po powrocie do biura pracują lepiej i produktywniej. Do tego są bardziej lojalni, czego dowodzić ma stosunkowo niewielka rotacja. Steel House zatrudnia około 250 osób, a w ciągu ostatnich trzech lat z firmy odeszło pięciu pracowników z czego trzech z powodów niezwiązanych z pracą.