Okazuje się, że media społecznościowe to doskonałe narzędzie, pozwalające na pozyskanie uczestników niezależnie od tego, czy jesteś gospodarzem tradycyjnego spotkania branżowego, czy eventu online. Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie odbiorców i wpłynąć na sprzedaż biletów, skorzystaj z kilku sposobów na skuteczną promocję wydarzenia w social media.
#1: Wykorzystaj remarketing na Facebooku, aby dotrzeć do wybranej publiczności
Obecnie Facebook – dzięki plikom cookies – pozwala na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową. Nazywamy to remarketingiem (lub retargetingiem). Dzięki temu możesz łatwo dotrzeć z reklamą promującą event do użytkowników Facebooka, którzy wcześniej opuścili Twoją stronę internetową bez dokonania zakupu.
Zobacz również
Remarketing może okazać się bardzo skuteczną strategią, ponieważ klienci rzadko podejmują decyzję zakupową po pierwszym kontakcie z ofertą. Jest to tym bardziej ważne dla produktów i usług o wysokiej wartości i cenie (takich jak konferencja lub targi branżowe).
#2: Stwórz listę najważniejszych atrakcji z poprzednich wydarzeń
Twój poprzedni event był naprawdę dobry? Świetnie! Pokaż wideo „the best of” z ostatniego wydarzenia! Dopracowane treści wizualne i dobrze przygotowana ścieżka dźwiękowa to doskonały sposób na przyciągnięcie większej liczby uczestników na kolejną konferencję. Film zwiększa również poziom zaangażowania, ponieważ klienci znacznie częściej dzielą się treściami wizualnymi niż np. artykułami.
Kilka wskazówek odnośnie tworzenia filmów:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Pamiętaj, aby dopasować treść do potrzeb publiczności. Film powinien w jasny sposób przedstawiać korzyści płynące z uczestnictwa w evencie.
- Umieść wideo zarówno na YouTube, jak i na Vimeo.
- Intensywnie promuj nową treść. Miejsc na pokazanie materiału jest wiele: strona internetowa, landing page, newsletter, artykuły. Film możesz również rozesłać wśród partnerów biznesowych lub wykorzystać do promocji media społecznościowe (pamiętając jednak, że Instagram pozwala wyłącznie na prezentację 15-sekundowych klipów).
- Algorytmy Facebooka uwielbiają filmy. Pamiętaj, że załadowanie filmu bezpośrednio na Facebookowej tablicy znacznie zwiększa Twój zasięg. Według Socialbakers treści wideo na Facebooku wywołują dziesięciokrotnie wyższy poziom zaangażowania niż linki wklejane z YouTube’a. Możesz również promować film, wykorzystując targetowanie reklamy, czyli skupiając się na grupie użytkowników, do których chciałbyś dotrzeć.
#3: Wykorzystaj moc rekomendacji uczestników
Dostałeś świetne komentarze na temat poprzednich eventów i dobrze oceniono Cię w ankietach? Być może udało Ci się przeprowadzić wywiady z uczestnikami i nagrać kilka słów na temat poszczególnych sesji lub całego wydarzenia? Nie pozwól, żeby tak wartościowe materiały się zmarnowały!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stwórz proste treści graficzne, zawierające cytaty i komentarze uczestników. Podziel się grafikami w kampaniach email-marketingowych, na platformach social media i na własnym blogu.
Upewnij się, że każdy cytat jest przypisany do indywidualnego uczestnika. Użytkownicy uwielbiają widzieć własne komentarze zamieszczone na stronach internetowych i jeśli je zauważą, z pewnością się nimi podzielą. Dodatkowo, posiadanie rekomendacji ze strony osób trzecich znacznie zwiększa wiarygodność i postrzeganą wartość Twojego wydarzenia.
WAŻNE: Stwórz film, w którym uczestnik Cię poleca. Dzięki ukazaniu pasji i zaangażowania uczestników wydarzenia, zwiększysz zaufanie odbiorców. Przedstawiając pozytywne opinie z pierwszej ręki, wpłyniesz również na zwiększenie wiarygodności organizowanego eventu.
#4: Udostępnij skuteczne materiały marketingowe, by ułatwić promocję partnerom, fanom i uczestnikom wydarzenia
Spraw, aby dzielenie się informacjami na temat Twojego eventu było proste. Stwórz stronę internetową, na której użytkownicy będą mogli pobrać materiały promocyjne dopasowane do najpopularniejszych platform społecznościowych.
Dla uczestników: Wykorzystaj ich entuzjazm! Na stronie z podziękowaniem za zakup biletu (tzw. „Thank you page”) stwórz przycisk, który pozwoli na natychmiastowe udostępnienie w social media informacji o evencie. Jedną z aplikacji, które możesz tu wykorzystać jest ClickToTweet (www.clicktotweet.com).
Dla fanów: Spraw, aby promowanie wydarzenia stało się znacznie łatwiejsze. Pamiętaj o contencie, który można pobrać i przesłać do innych użytkowników: audio, video, artykuł, grafika, aktualizacje statusu (Twitter/Facebbok/LinkedIn/Google+), email oraz wpisy na blogu.
#5: Wykorzystaj zdjęcia uczestników w mediach społecznościowych
Twój event jest organizowany regularnie? To znaczy, że masz szansę wejść w większą interakcję z uczestnikami Twojego wydarzenia.
Poproś ich o przesłanie wykonanych przez nich zdjęć z eventu, wybierz najciekawsze i opublikuj w mediach społecznościowych. Otaguj obecnych na konferencji uczestników oraz użyj odpowiednich hashtagów. Dzięki temu nie tylko zwiększysz zainteresowanie swoim wydarzeniem, ale również dasz szansę uczestnikom opowiedzieć o swoich wrażeniach. Możesz zorganizować również konkurs, w którym będziesz nagradzał najlepsze zdjęcia.
Opublikowanie zdjęć wykonanych przez uczestników wydarzenia nie tylko przywiązuje ich do samego wydarzenia, ale również skłania do komentowania oraz udostępniania opublikowanych przez Ciebie materiałów graficznych.
#6: Stwórz jeden, unikalny hashtag, który wykorzystasz we wszystkich kanałach social media
Ta wskazówka wydaje się dość oczywista, jednak często organizatorzy eventów o tym zapominają. Stwórz, wykorzystaj i wypromuj hashtag odnoszący się do charakterystyki Twojego eventu (np. #EthnoPort2015). Używaj hashtagu jeszcze na długo przed wydarzeniem – powinien być on zawarty we wszystkich materiałach marketingowych. Dziel się hashtagiem wszędzie, gdzie tylko możesz – w filmach, grafikach, ulotkach, mailach! Dzięki temu Twoje wydarzenie będzie bardziej rozpoznawalne
Wykorzystanie hashtagu w materiałach marketingowych nie tylko wpłynie na płynność promocji Twojego wydarzenia, ale również zwiększy jej zasięg. Taki zabieg pozwoli również na nawiązanie interakcji z internatuami oraz między potencjalnymi uczestnikami. Wprowadzenie do komunikacji marketingowej hashtagu to również doskonały sposób na podjęcie dialogu oraz angażowanie publiczności w trakcie eventu.
Podsumowanie
Powyższe taktyki są aktualnie wykorzystywane do promocji wielu eventów na całym świecie. Warto wykorzystać opisane sposoby i sprawdzić, co przyniesie najlepszy efekt w wybranej grupie odbiorców. Jeśli któryś sposób zacznie przynosić bardzo dobre efekty, pamiętaj o nim i wykorzystaj ponownie podczas promocji kolejnego wydarzenia.
Znasz inne sposoby na promocję eventu? Podziel się swoimi uwagami w sekcji komentarzy!
Marta Madelska
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE