Sklep przyszłości
600. sklep zostanie otwarty w Poznaniu przy ul. Wilkońskich. Jego wyróżnikiem będą przede wszystkim zaawansowane rozwiązania przyjazne środowisku. Można do nich przede wszystkim zaliczyć gruntowe pompy ciepła wykorzystujące energię geotermalną do ogrzewania jak również chłodzenia obiektu (chłodzenie pasywne). W celu równomiernego i komfortowego ogrzania oraz schłodzenia sklepu zastosowano instalację umieszczoną pod posadzką. To nowatorskie rozwiązanie uzupełnione jest o zintegrowany system odzysku ciepła z lad chłodniczych oraz system wentylacji z rekuperacją. Innym przykładem rozwiązań ekologicznych jest instalacja fotowoltaiczna, czyli panele wykorzystujące energię słoneczną i przetwarzające ją w prąd służący do funkcjonowania sklepu. Zastosowanie tych rozwiązań pozwala na znaczną redukcję emisji CO2 .
W całym budynku zamontowane zostało oświetlenie wyłącznie typu LED, optymalizujące wykorzystanie energii o 50% w porównaniu z oświetleniem tradycyjnym. Zoptymalizowano także wykorzystanie światła dziennego do oświetlenia wnętrza obiektu – w tym celu służy rozbudowana, szklana fasada budynku. Ponadto zebrane z obiektu wody deszczowe są odzyskiwane i wykorzystane dla celów gospodarczych i bytowych (podlewanie terenów zielonych oraz spłukiwanie wszystkich toalet).
Zobacz również
Wszystkie powyższe rozwiązania umożliwiły aby ten obiekt otrzymał prestiżowy certyfikat BREEAM NEW CONSTRUCTION 2016, definiujący standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków. Sklep Lidl przy ul. Wilkońskich w Poznaniu otrzymał ten konkretny certyfikat jako pierwszy obiekt na terenie Polski.
„600. sklep sieci Lidl w Polsce to nie tylko nowy wymiar zakupów dla naszych klientów, lecz przede wszystkim wyznacznik kierunku rozwoju Lidl Polska i zwieńczenie wielu lat zespołowej pracy nad udoskonaleniem usług. Wierzymy, że przez te działania uda nam się wyznaczyć nowy standard w handlu detalicznym” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.
Komfortowe zakupy
Lidl zadbał o klientów. W nowym sklepie znalazły się m.in.: zupełnie nowe kasy, toalety dla klientów, osób niepełnosprawnych oraz strefa pielęgnacji niemowląt (popularny „przewijak”) jak również szerokie alejki – które pozwalają optymalizować czas robienia zakupów. Powierzchnia sprzedaży nowego sklepu wynosi ponad 1400 m2. Dla zmotoryzowanych Lidl przygotował 120 miejsc parkingowych oraz dwie stacje do ładowania samochodów elektrycznych, natomiast dla rowerzystów specjalne stojaki na rowery, gdzie można je bezpiecznie przypiąć. Dodatkowo obiekt został zintegrowany z miejską infrastrukturą rowerową (stacja roweru miejskiego „Lidl ul. Wilkońskich”).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z okazji otwarcia nowego, sześćsetnego sklepu, firma przygotowała wiele atrakcji dla klientów, którzy odwiedzą go 20 października br. Jedną z nich jest konkurs, w którym konsumenci będą mogli wygrać jedną z 600 nagród, np. bon na roczne zakupy w sklepach Lidl (10 x 6000 zł), rowery czy sprzęt AGD marki SilverCrest.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Udogodnienia dla pracowników
Lidl pamiętał także o swoich pracownikach – w nowym sklepie powstała rozbudowana, wygodna strefa socjalna z dostępem do Intranetu dla wszystkich pracowników, specjalna sala do prowadzenia szkoleń oraz w pełni wyposażona kuchnia. Nowością są także kasy z ekranem dotykowym. Z okazji otwarcia 600. sklepu, sieć przygotowała także niespodziankę dla wszystkich pracowników firmy – każdy otrzyma bon o wartości 600 zł do wykorzystania w sklepach Lidl. Łączna wartość bonów na zakupy przekazanych pracownikom to aż 9 000 000 zł. Warto przypomnieć, że nowo zatrudnieni pracownicy sklepów Lidl otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto. Ponadto podczas podpisywania umowy, firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto. Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia, firma oferuje pracownikom bogate pakiety dodatkowe: wszyscy pracownicy mają zagwarantowaną bezpłatną, prywatną opiekę medyczną oraz ubezpieczenie na życie dla siebie oraz swojej rodziny. Otrzymują także okolicznościowe paczki i wyprawki szkolne dla pierwszoklasistów. Duży nacisk Lidl kładzie także na rozwój kadry – w samym 2016 r. przeznaczy 24 000 000 złna szkolenia pracowników.
Droga do sukcesu
Pierwszy Lidl w Polsce został otwarty w 2002 roku. W pierwszym roku działalności firma miała 7 sklepów (Słupca, Kościan, Poznań, Turek, Lębork, Włocławek i Bydgoszcz). Dwa lata późnej Lidl świętował otwarcie 100. sklepu w Polsce, a w 2013 r. sieć liczyła już 500 sklepów. Obecnie 70% obrotu Lidl Polska generuje na sprzedaży produkty pochodzących od polskich producentów.