GRA PACZKA startuje już dziś. Na stronie akcji najpopularniejsi streamerzy w Polsce przez trzy wypełnione pomocą doby będą grać na żywo i organizować konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia.
W czasie transmisji będzie można wesprzeć dzieci z Akademii Przyszłości i Szlachetnej Paczki, które na co dzień ze względu na brak Internetu czy niezbędnego sprzętu nie mogą sobie pozwolić na żadną aktywność w przestrzeni wirtualnej, w tym naukę – tak jak Jacek czy wnuki pani Magdaleny.
Zobacz również
Milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi
Pani Magdalena ma 67 lat i samodzielnie wychowuje sześcioro wnucząt. Robi, co może, by zapewnić im wszystko, co najlepsze. Warunki do nauki już wcześniej były trudne, teraz – stają się niemal niemożliwe.
W całej Polsce rodzin podobnych do tej nie jest kilka czy kilkanaście. Konieczność współdzielenia przez wielu domowników jednego laptopa czy tabletu podczas pracy z domu czy zdalnej nauki to problem niemal powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współużytkowania z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25 proc. uczniów. Oznacza to, że w czasie zamkniętych szkół aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
70 tys. dzieci takich jak Jacek
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jacek chodzi do trzeciej klasy szkoły podstawowej. Wszyscy koledzy komputery już mają. Tylko on nie. Z powodu braku własnego sprzętu, który umożliwiłby wejście w świat rówieśników, Jacek czuje się gorszy. Bo świat dzieci i młodzieży w dużej mierze mieści się teraz w cyberprzestrzeni, do której on nie ma dostępu. Wykluczenie cyfrowe to problem, przez który Jacek nie chce chodzić do szkoły. Nie lubi jej, bo rówieśnicy go wyśmiewają. Najczęściej – robią to w sieci, więc trudno nawet odpowiedzieć.
Według badań PISA – organizacji, która monitoruje sytuację uczniów w wielu krajach świata – takich dzieci jak Jacek jest w Polsce 70 tys.
Na pomoc – GRA PACZKA, środowisko gamingowe i partnerzy
Wykluczenie cyfrowe równa się wykluczeniu społecznemu. Dla dzieci to brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych. W czasie obecnego kryzysu oznacza to także odcięcie od edukacji.
To właśnie dla takich dzieci w projekt Szlachetnej Paczki zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia. Do wygrania będą: najwyższej jakości sprzęt komputerowy, gamingowe akcesoria i urządzenia peryferyjne, a także przedmioty kolekcjonerskie – limitowana (znana z targów E3) figurka postaci z gry Cyberpunk 2077 czy edycje kolekcjonerskie gry Wiedźmin 3 Dziki Gon. Łączna wartość nagród to ponad 50 tys. złotych.
Akcję GRA PACZKA grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, m. in. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych! Dodatkowe wsparcie zapewniają GAMMA PR i Agencja Galaktus.
Harmonogram wydarzenia dostępny jest pod tym adresem, a o konkursach i nagrodach, które można dostać za wzięcie w nich udziału – tutaj.