76% polskich marek nie posiada strategii przygotowującej na wyłączenie 3rd party cookies z przeglądarek

76% polskich marek nie posiada strategii przygotowującej na wyłączenie 3rd party cookies z przeglądarek
O autorze
1 min czytania 2021-02-09

Nowe globalne badania Adform i Dynata pokazują:

  • Trzy czwarte (75%) firm na całym świecie uważa, że usunięcie plików cookies 3rd party będzie miało wpływ na ich działalność,
  • 78% marketerów na całym świecie nie ma przetestowanych rozwiązań na 2022 rok, w Polsce odsetek ten jest podobny i wynosi 76%.
  • Tylko 3 na 10 (29%) firm na świecie posiada obecnie rozwiązanie z zakresu first-party ID, w Polsce odsetek ten spada do zaledwie 2 na 10 (23%)

Na rok przed wprowadzeniem blokady dla cookies w Chrome większość polskich marketerów nie ma żadnego planu, ponieważ tylko 23% z nich aktywnie pracuje nad rozwiązaniem first-party ID. W Polsce istnieje wyraźna przestrzeń do edukacji i postępu w zakresie rozwiązań first-party ID.

Badanie ujawnia również, że marketerzy wierzą, iż większa własność danych uwolni szereg bardzo pozytywnych procesów – koncepcja zamkniętego ekosystemu danych, będącego własnością marki o przejrzystych kosztach i możliwościach adaptacji operacyjnej – jest pozytywnie postrzegana przez nieco mniej niż trzy czwarte (74%) polskich marketerów.

Ponadto, 46% polskich marketerów twierdzi, że nie ma kontroli nad łańcuchem dostaw w kampaniach digital, co jest istotnym powodem, dla którego warto dążyć do stworzenia własnego, scentralizowanego punktu nadzoru nad realizacją kampanii marketingowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najprawdopodobniej jest to spowodowane tym, że 64% polskich marketerów stawia na pierwszym miejscu możliwość szybkiego reagowania na ciągle zmieniającą się sytuację rynkową, a większa efektywność czasowa pozwala na lepszą zwinność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing