Transkrypcja treści audio lub wideo nie jest nowym pojęciem, bo w marketingu korzysta się z tego typu usług od wielu lat. Na początku treści były przepisywane przez ludzi, a potem pojawiły się modele automatyczne. Ich początki były trudne, a jakość oferowanych tekstów słaba, co zraziło wielu użytkowników.
Na szczęście rozwój sztucznej inteligencji przyczynił się do znacznej poprawy jakości usług automatycznej transkrypcji. Teraz można szybko i stosunkowo tanio przetwarzać nagrania i różnorodnie wykorzystać uzyskane materiały. Sama transkrypcja to jednak nie wszystko. Dziś narzędzia do transkrypcji, takie jak na przykład transkryptomat.pl, umożliwiają także generowanie gotowych streszczeń, artykułów na bloga, postów na social media czy innych materiałów.
Zobacz również
8 pomysłów, jak usprawnić pracę i zwiększyć ROI, dzięki transkrypcji audio/wideo
1. Przyspiesz produkcję/obróbkę wideo
Przeszukiwanie godzin materiału wideo zajmuje… cóż, godziny. Dzięki transkrypcji materiału wideo lub audio możesz szybko znaleźć kluczowe momenty, z których przygotujesz shortsy, zajawki czy nawet pełnowymiarową reklamę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przykład z transkryptomat.pl: Magazyn sportowy skorzystał z transkrypcji, aby szybko wyłonić najbardziej emocjonujące chwile z relacji wideo podczas sportowego wydarzenia. Dzięki temu redakcja uzyskała cenne materiały do kampanii reklamowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Zamień wywiady, webinary czy konferencje na artykuły
Mimo rosnącej popularności treści wideo w internecie wersję tekstową wciąż wybiera wielu czytelników. Artykuł można bowiem przeczytać znacznie szybciej niż obejrzeć wideo. Dodatkowo treści stworzone na podstawie wywiadów, webinarów czy konferencji często stanowią unikalne materiały, które są bardzo pożądane na blogach i stronach internetowych. Materiały przygotowane na podstawie wideo, mogą również przyczynić się do poprawy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) oraz generowania organicznego ruchu na twojej stronie internetowej.
Przykład z transkryptomat.pl: Agencja marketingowa wykorzystała transkrypcję webinaru, tworząc z niego obszerny artykuł, który przyciągnął uwagę branżowych mediów i zwiększył zasięg marki.
3. Szybko odkrywaj kluczowe wnioski z badań rynkowych
Badania rynkowe mogą obejmować tysiące godzin wywiadów na wiele różnych tematów. Dzięki transkrypcji twoja ekipa badawcza może szybko odkryć wnioski potrzebne do uruchomienia skutecznych kampanii albo dopracowania produktów lub usług.
Przykład z transkryptomat.pl: Firma technologiczna przeprowadziła wywiady badawcze na użytkownikach, a transkrypcja pomogła zidentyfikować dominujące opinie, co przyczyniło się do stworzenia skutecznej strategii marketingowej.
4. Zrób z twojej marki lidera w dziedzinie dostępności
Jakościowe napisy czynią wideo dostępnym dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Dodaj je do swoich filmów, aby każdy i w dowolnym miejscu mógł cieszyć się tworzoną przez ciebie treścią. Dodatkowo z badania przeprowadzonego wśród amerykańskich konsumentów wynika, że 92 proc. z nich ogląda filmy na urządzeniach mobilnych bez dźwięku, a 83 proc. korzysta z opcji wyłączenia dźwięku — informuje raport od Verizon Media i agencji zakupów reklamowych Publicis Media.
Raport zaleca, aby reklamodawcy dodawali napisy do swoich reklam, ponieważ aż 80 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych obejrzeć całe wideo, gdy taka opcja jest dostępna.
Badanie wykazało również, że 50 proc. respondentów uznaje napisy za istotne, ponieważ oglądają filmy bez dźwięku.
Wśród powodów wykorzystywania napisów w wideo wymienianych przez respondentów, pojawiły się m.in.:
- fakt przebywania w cichym miejscu,
- brak słuchawek,
- stanie w kolejce,
- wykonywanie kilku czynności jednocześnie.
Przykład z transkryptomat.pl: Producent kosmetyków wprowadził napisy do swoich poradników wideo, co przyczyniło się nie tylko do zwiększenia zasięgu, ale także wzmocniło pozytywny wizerunek marki wśród osób z różnymi potrzebami.
5. Przetwarzaj podcasty dla maksymalnego zasięgu
Podcasty mogą wydawać się ekskluzywne dla osób, które nie mogą lub po prostu nie chcą przyswajać informacji za pomocą dźwięku. Dzięki transkrypcji każdy może mieć dostęp do twojego podcastu. Jego wersję tekstową można również opublikować na swojej stronie internetowej, aby wzmocnić pozycję w wynikach wyszukiwania (SEO) i przyciągnąć większą liczbę odwiedzających.
Przykład z transkryptomat.pl: Agencja podróżnicza udostępniła tekstową wersję swojego podcastu. Oprócz transkrypcji dodano streszczenie, podsumowanie oraz istotne cytaty. Bogate opracowanie tematyki szybko uczyniło posta rozpoznawalnym przez Google, umieszczając go wysoko na liście stron w wynikach wyszukiwania pod odpowiednimi frazami.
6. Zwiększ zasięg filmów o zagranicznych odbiorców
Dotrzyj do międzynarodowej publiczności za pomocą napisów w różnych językach.
Nie ograniczaj się do własnego rynku. Dzięki napisom twoja organizacja może stać się globalnie rozpoznawalna.
Przykład z transkryptomat.pl: Firma specjalizująca się w produkcji maszyn kosmetycznych stworzyła napisy wraz z tłumaczeniem na różne języki do swoich filmów instruktażowych. Przyczyniły się one do podniesienia jakości szkoleń, jednocześnie nie generując znacznych dodatkowych kosztów.
7. Przygotuj e-booka na podstawie swoich materiałów audio/wideo
E-booki stanowią skuteczną strategię content marketingową, umożliwiając firmom zwiększenie ilości i jakości leadów. Przy odpowiednim dobieraniu tematów i grupy docelowej, e-booki mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów, skłaniając ich do interakcji. Budowanie listy mailingowej poprzez oferowanie e-booka w zamian za dane kontaktowe pozwala wydawcom skuteczniej dotrzeć do zainteresowanych odbiorców. Ponadto promocja e-booka wspomaga wzrost ruchu na stronie, co potencjalnie przekłada się na zwiększenie liczby klientów. Tworzenie kompleksowych e-booków opartych na wiedzy i doświadczeniu umacnia pozycję firmy jako eksperta, budując zaufanie odbiorcy. Ostatecznie, korzystanie z potencjału związanego z wydaniem firmowego e-booka ma pozytywny wpływ na budowanie świadomości marki i wzbudzenie zaufania wśród potencjalnych klientów.
Przykład z transkryptomat.pl: Agencja marketingowa wydała e-book na podstawie serii wywiadów z ekspertami branżowymi, zdobywając nowych klientów i podwyższając swoją pozycję w branży.
8. Zbuduj SEO wokół twoich wideo
Przede wszystkim, roboty Google nie analizują treści wideo, a jedynie tekstowe. Transkrypcje wspomagają pozycjonowanie wideo, tworząc treść do indeksowania przez Google. Gdy Google przeszukuje teksty, poszukuje kluczowych wskaźników sygnalizujących ich użyteczność dla użytkowników wyszukiwarki. Dostarczając transkrypcję wideo, dołączasz słowa kluczowe, ułatwiając Google znalezienie i ocenienie materiału.
Przykład z transkryptomat.pl: Sklep internetowy sprzedający meble znalazł się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google po zastosowaniu efektywnej optymalizacji treści wideo, korzystając z transkrypcji. Aby osiągnąć podobne rezultaty, warto dołączyć do swojego wideo podsumowanie, znaczniki czasowe i transkrypcję.
Aby skorzystać z transkrypcji, nie trzeba być ekspertem ani poświęcać temu procesowi dużo czasu i pieniędzy. Wystarczy wypróbować z takie narzędzie, jak transkryptomat.pl, które oferuje szybką, dokładną i niedrogą transkrypcję z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Nie czekaj więc i spróbuj transkrypcji już dziś!