To było niesamowite wydarzenie, którego efekty przeszły oczekiwania organizatorów! Około godz. 13:00 w Poznaniu zakończyła się dwudniowa akcja sprzątania Warty: „WARTA warta posprzątania”. W czwartek i piątek, 8-9 września, do trzech punktów zbiórki: na Szelągu, pod Mostem Lecha oraz przy Bramie Poznania, zgłosiło się aż osiemset wolontariuszek i wolontariuszy: uczniowie szkół podstawowych, liceów i techników, sportowcy, miłośnicy przyrody i pracownicy sieci Lidl Polska, którzy wraz z Fundacją Nasza Ziemia zebrali blisko 2 tony śmieci – 1.803 kg (1.080 kg pierwszego dnia i 723 kg drugiego).
Zobacz również
Aż 300 kg stanowił sam plastik, głównie śmieci weekendowe: plastikowe butelki oraz opakowania po jedzeniu. Natomiast wśród wydobytych bezpośrednio z rzeki śmieci, znalazły się: rower, lodówka, krzesła ogrodowe, opony, muszla klozetowa i wózek dziecięcy. Niektóre z nich nie nadawały się do zważenia.
Wydarzeniu towarzyszyły stoiska edukacyjne przygotowane przez Partnerów: firmę Lidl Polska, poznański Zakład Zagospodarowania Odpadów oraz Urząd Miasta Poznania, który dla uczestników zorganizował specjalny konkurs na zbieranie kapsli do „tytek” (po poznańsku – toreb). Zebrano ich ponad 30 kg.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Akcję wsparli piłkarze Warty Poznań, twórczyni bloga „Ograniczam się”, Kasia Wągrowska (@ograniczamsie), wizażystka Weronika Bociąg (@weronika_bociag), a także zespół na łódkach reprezentujący Wody Polskie, który z wielkim zaangażowaniem zbierał odpady porzucone w wodzie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jesteśmy pełni dumy. W ciągu kilku godzin trwania akcji „WARTA warta posprzątania” wolontariusze zebrali niebotyczną ilość śmieci. Niektóre z nich, jak lodówka czy wózek dziecięcy, zrobiły na nas wrażenie. Pomagali uczniowie, pracownicy sieci Lidl Polska, mieszkańcy okolicznych dzielnic i sportowcy. Kończymy akcję, zostawiając Wartę czystszą i piękniejszą. Teraz skupimy się na edukacji. Razem z Fundacją Nasza Ziemia chcemy wzmocnić poszucie odpowiedzialności za środowisko, mając nadzieję, że w kolejnych latach Warta – jak ktoś ładnie powiedział – będzie warta jedynie „odwiedzenia”, a nie „posprzątania” – mówi Aleksandra Robaczkiewicz, head of corporate communications and CSR, Lidl Polska.
Akcja „WARTA warta posprzątania” powstała jako część akcji „River Cleanup Collective” w ramach międzynarodowej strategii ograniczania plastiku Grupy Schwarz „REset Plastic”.
Szczegóły dot. inicjatywy znajdują się na wydarzeniu FB „WARTA warta posprzątania” oraz na fanpage’u Fundacji Nasza Ziemia.