Aż 84 proc. rodziców zdarza się kupować w sieci w niedziele, a 62 % z nich uważa, że zakaz handlu w niedziele nie powinien dotyczyć e-sklepów.
Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej zatytułowanego „Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach i pracy w niedziele“ – zakupy online tego dnia zdarza się realizować aż 81 proc. e-konsumentom. Takie zakupy deklaruje 80 proc. kobiet i 81 proc. mężczyzn, 59 proc. osób w wieku 55+ i aż 85 proc. osób w wieku 25-34 lata. W przypadku rodziców wskaźnik takich zakupów jest nieco wyższy niż średnia i sięga 84 proc. Warto też zauważyć, że niezależnie od badanego segmentu konsumentów, wskaźnik kupowania w niedziele w sieci nie spada poniżej 65 proc. Można więc stwierdzić, że choć niedziela nie jest stałym i preferowanym dniem zakupowym, to Polacy, także m.in. rodzice doceniają możliwość dokonania zakupów w tym dniu, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Zobacz również
Kupujący w Internecie w niedziele wskazują wiele atutów takich zakupów. Przede wszystkim uważają, że niedzielne e-zakupy ułatwiają im życie i pozwalają optymalizować czas, jak i same zakupy i podejmować mądre decyzje konsumenckie. Podobnie twierdzą osoby posiadające dzieci. Według 3/4 badanych kupujących online możliwość dokonania e-zakupów w niedzielę sprawia, że mamy więcej czasu dla bliskich. Zdanie to podzielają zarówno kobiety jak i mężczyźni, a także 73 proc przebadanych rodziców i 59 proc. osób w wieku 55+.
Polacy oceniają też robienie zakupów w sieci w niedziele jako naturalne, wygodne i praktyczne. Jako niewłaściwe ocenia takie zakupy tylko 20 proc. internautów oraz 8 proc. e-kupujących i 5 proc. e-kupujących w niedziele.
Z raportu e-Izby wynika także, że zakupy online w niedziele nie przeszkadzają Polakom odpoczywać. E-kupujący w niedziele częściej niż statystycznie Polacy wskazują, że tego dnia najczęściej relaksują się oraz spędzają czas z bliskimi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
RAPORT JEST DO POBRANIA TUTAJ.