W 2021 roku aktor Cezary Pazura i jego żona oraz menadżerka Edyta zaingerowali pierwszą kolekcję własnej marki Sky and Soul Biżuteria, która obejmowała męską i damską linię biżuterii. Teraz Pazurowie reklamują swoje kolejne produkty, czyli dwa nowe zapachy autorskiej marki perfum. Promocja odbywa się m.in. na Instagramie, gdzie pojawił się klip z udziałem założycieli marki.
W samej formie promocji nie ma nic dziwnego – w końcu twórcy (szczególnie ci znani) często występują w takich materiałach jako twarze marki, dzięki czemu zwiększają rozpoznawalność swoich produktów. Jednak w tym wypadku wątpliwości wzbudza główny motyw pojawiający się w wideo, który nieodparcie kojarzy się z inną, głośną kampanią związaną z marką perfum.
Zobacz również
Pierwsze kadry pokazują Edytę Pazurę na tle mazurskich łąk (konkretnie klip nakręcono na łące na jeziorem w posiadłości pary). Zieleń w tle kojarzy się nie tylko z nieujarzmioną naturą, ale także z pewnego rodzaju wyzwoleniem – bohaterka szybko wpada w trans i zaczyna ekspresyjnie, swobodnie tańczyć. Po jakimś czasie w kadrze pojawia się sam Cezary Pazura, który również daje się porwać do tańca i pokazuje przed kamerą swoją dziką naturę. W drugiej części klipu pojawia się tancerka, której zostaje „przekazana” taneczna ekspresja – ta na koniec rzuca się do jeziora, co można odebrać jako ostateczne zanurzenie się w naturze.
Czy mogliśmy zobaczyć podobny motyw uwolnienia się i rzucenia w wir tańca w innych tego typu klipach? Pewnie w niejednym, ale tu najbardziej rzuca się w oczy podobieństwo do głośnej reklamy perfum Kenzo World „My Mutant Brain” z 2016 roku. W tej reklamie, wyreżyserowanej przez Spike’a Jonze’a, widzimy aktorkę i tancerkę Margaret Qualley, która wykonuje podobne miny i w podobny sposób tańczy, chociaż znajduje się w zupełnie innej scenerii – w pustych wnętrzach luksusowego budynku. W reklamie pojawia się nawet motyw rzucenia się ze sceny, co można porównać do sceny z jeziorem z reklamy autorstwa Edyty i Cezarego Pazurów.
Reklama Kenzo zdobyła zresztą wiele międzynarodowych nagród, w tym Złote Lwy na Cannes Lions, a więcej o niej dowiecie się z tekstu Alberta Stęclika z 2016 roku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Nie tylko nam reklama Pazurów kojarzy się z dziełem autorstwa marki Kenzo. Wielu internautów dostrzegło to podobieństwo (zarówno jeśli chodzi o pomysł, jak i formę) – jedni zarzucają autorom plagiat, a inni gratulują świetnego wykonania klipu i wyboru inspiracji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zrobiliśmy ten spot dokładnie tak, jak sobie to wymyśliliśmy i zapragnęliśmy. Ten film w pełni pokazuje oddanie naszej pracy, charakter perfum i zaangażowanie w Sky&Soul – tłumaczy w opisie reklamy Edyta Pazura. Dodatkowo Pazura odpowiedziała pod jednym z komentarzy, że inspiracją do ich produkcji był film „Pulp Fiction” i… Charlie Chaplin. Managerka i twórczyni marki Sky&Soul nie wspomina nic jednak o marce Kenzo.
PS FKA twigs szaleje w reklamie Apple. Spot wyreżyserowany przez Spike Jonze
Nowy spot Apple to teledysk w czystej postaci, który udowadnia, że muzyka pozwala nie tylko uciec od szarej i nudnej rzeczywistości, ale i budować swój świat dzięki kolorowej wyobraźni.
PS 2 Brussels Airlines zaprezentował nowe logo, które wygląda prawie jak logo Gazeta.pl
Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines poinformowały o rebrandingu firmy, na co natychmiast zareagowała Gazeta.pl. Okazuje się, że nowe logo do złudzenia przypomina znak, którym od lat posługuje się portal należący do spółki Agora.