Pazurowie nagrali spot dla swojej marki na wzór reklamy Kenzo. Inspiracja czy już plagiat?

Pazurowie nagrali spot dla swojej marki na wzór reklamy Kenzo. Inspiracja czy już plagiat?
Na Instagramie marki perfum Sky&Soul pojawiło się wideo, w którym Edyta i Cezary Pazurowie dają się porwać muzyce i sile natury – bohaterowie na tle mazurskich widoków wykonują hipnotyczny, dziki taniec. Internauci szybko zauważają nawiązanie do reklamy perfum Kenzo i wymieniają podobieństwa.
O autorze
2 min czytania 2023-08-21

W 2021 roku aktor Cezary Pazura i jego żona oraz menadżerka Edyta zaingerowali pierwszą kolekcję własnej marki Sky and Soul Biżuteria, która obejmowała męską i damską linię biżuterii. Teraz Pazurowie reklamują swoje kolejne produkty, czyli dwa nowe zapachy autorskiej marki perfum. Promocja odbywa się m.in. na Instagramie, gdzie pojawił się klip z udziałem założycieli marki. 

W samej formie promocji nie ma nic dziwnego – w końcu twórcy (szczególnie ci znani) często występują w takich materiałach jako twarze marki, dzięki czemu zwiększają rozpoznawalność swoich produktów. Jednak w tym wypadku wątpliwości wzbudza główny motyw pojawiający się w wideo, który nieodparcie kojarzy się z inną, głośną kampanią związaną z marką perfum.

Pierwsze kadry pokazują Edytę Pazurę na tle mazurskich łąk (konkretnie klip nakręcono na łące na jeziorem w posiadłości pary). Zieleń w tle kojarzy się nie tylko z nieujarzmioną naturą, ale także z pewnego rodzaju wyzwoleniem – bohaterka szybko wpada w trans i zaczyna ekspresyjnie, swobodnie tańczyć. Po jakimś czasie w kadrze pojawia się sam Cezary Pazura, który również daje się porwać do tańca i pokazuje przed kamerą swoją dziką naturę. W drugiej części klipu pojawia się tancerka, której zostaje „przekazana” taneczna ekspresja – ta na koniec rzuca się do jeziora, co można odebrać jako ostateczne zanurzenie się w naturze.

Czy mogliśmy zobaczyć podobny motyw uwolnienia się i rzucenia w wir tańca w innych tego typu klipach? Pewnie w niejednym, ale tu najbardziej rzuca się w oczy podobieństwo do głośnej reklamy perfum Kenzo World „My Mutant Brain” z 2016 roku. W tej reklamie, wyreżyserowanej przez Spike’a Jonze’a, widzimy aktorkę i tancerkę Margaret Qualley, która wykonuje podobne miny i w podobny sposób tańczy, chociaż znajduje się w zupełnie innej scenerii – w pustych wnętrzach luksusowego budynku. W reklamie pojawia się nawet motyw rzucenia się ze sceny, co można porównać do sceny z jeziorem z reklamy autorstwa Edyty i Cezarego Pazurów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklama Kenzo zdobyła zresztą wiele międzynarodowych nagród, w tym Złote Lwy na Cannes Lions, a więcej o niej dowiecie się z tekstu Alberta Stęclika z 2016 roku.

Nie tylko nam reklama Pazurów kojarzy się z dziełem autorstwa marki Kenzo. Wielu internautów dostrzegło to podobieństwo (zarówno jeśli chodzi o pomysł, jak i formę) – jedni zarzucają autorom plagiat, a inni gratulują świetnego wykonania klipu i wyboru inspiracji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Zrobiliśmy ten spot dokładnie tak, jak sobie to wymyśliliśmy i zapragnęliśmy. Ten film w pełni pokazuje oddanie naszej pracy, charakter perfum i zaangażowanie w Sky&Soul – tłumaczy w opisie reklamy Edyta Pazura. Dodatkowo Pazura odpowiedziała pod jednym z komentarzy, że inspiracją do ich produkcji był film „Pulp Fiction” i… Charlie Chaplin. Managerka i twórczyni marki Sky&Soul nie wspomina nic jednak o marce Kenzo. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS FKA twigs szaleje w reklamie Apple. Spot wyreżyserowany przez Spike Jonze 

Nowy spot Apple to teledysk w czystej postaci, który udowadnia, że muzyka pozwala nie tylko uciec od szarej i nudnej rzeczywistości, ale i budować swój świat dzięki kolorowej wyobraźni.

PS 2 Brussels Airlines zaprezentował nowe logo, które wygląda prawie jak logo Gazeta.pl

Belgijskie linie lotnicze Brussels Airlines poinformowały o rebrandingu firmy, na co natychmiast zareagowała Gazeta.pl. Okazuje się, że nowe logo do złudzenia przypomina znak, którym od lat posługuje się portal należący do spółki Agora.