Brussels Airlines w krótkim spocie promocyjnym zamieścił informację o rebrandingu i nowych usługach świadczonych na pokładzie swoich samolotów. W reklamie pojawiło się nowe oficjalne logo firmy.
– Dzięki nowej tożsamości marki chcemy zaznaczyć początek naszego nowego rozdziału, który koncentruje się na doświadczeniu klienta, niezawodności i zrównoważonym rozwoju. Nie możemy się doczekać, kiedy powitamy Cię na pokładzie samolotu w naszych nowych barwach. Jedno jest pewne: jesteś w dobrym towarzystwie – czytamy w mediach społecznościowych linii lotniczych.
Zobacz również
Nowe logo Brussels Airlines składa się z dziewięciu czerwonych kropek różnej wielkości ułożonych w trzech kolumnach tworzących kwadrat. Na rebranding linii lotniczych zareagował portal gazeta.pl, ponieważ w używanym od 2015 roku logo firmy również widnieją niemal identyczne figury ułożone w podobnej konfiguracji.
Agora poinformowała, że analizuje całą sprawę pod kątem prawnym, a w międzyczasie portal postanowił zareagować na zaistniałą sytuację, zamieszczając kilka komentarzy pod postem Brussels Airlines na Facebooku.
– Cześć, Brussels Airlines! Podoba nam się Wasze nowe logo, wielkie umysły myślą podobnie!:) Jesteśmy pewni, że właściciele naszych firm nad tym popracują, ale ponieważ jesteśmy jakimś #LogoTwins, poznajmy się. Zaczniemy: jesteśmy Gazeta.pl, 20-letni polski portal informacyjny z milionami czytelników. Widzimy, że zajmujecie się samolotami czy coś? – skomentował portal Gazeta.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gazeta.pl w pierwszej kolejności postanowiła „opowiedzieć o sobie” belgijskiej firmie, zamieszczając w trzech wpisach informacje o swoich osiągnięciach. Polski portal wymienił m.in. wyróżnienie w konkursie Global Media Awards, działania na rzecz społeczności LGBT+, zaangażowanie na rzecz edukacji dotyczącej zmian klimatu czy też wyróżnienie w festiwalu Cannes Lions. Portal zaapelował również o wsparcie akcji Stowarzyszenia Miłość nie wyklucza. Dotąd Brussels Airlines odpowiedziały jedynie żartobliwym komentarzem w postaci GIF-a. Jak rozwinie się sytuacja potencjalnego plagiatu? Na oficjalne informacje musimy jeszcze poczekać.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Ekipa Friza kilka razy stanęła w ogniu krytyki, otrzymując oskarżenia o kradzież logo autorstwa francuskiego artysty oraz grafiki marki Vetements.
PS 2
Chanel przegrało z firmą Huawei Technologies spór dotyczący logotypu marki technologicznej, który miał być użyty na sprzęcie komputerowym.
PS 3
Apple złożył wniosek do sądu przeciwko spółce Prepear. Firma nie wyrażała zgody na to, aby inna firma miała w swoim logo gruszkę.