Prepear to aplikacja przeznaczona dla miłośników gotowania. Jej spółka matka – Super Healthy Kids – chciała zarejestrować znak towarowy platformy, przedstawiający zielony kontur gruszki. To jednak nie spodobało się marce Apple, która w swoim logo ma nadgryzione jabłko.
Przedstawiciele giganta technologicznego w swoim wniosku sądowy argumentują, że logo aplikacji będzie za bardzo kojarzyło się ze słynnym jabłuszkiem, które widnieje na smartfonach czy komputerach marki. Jak zaznaczyli – znak towarowy Prepear „będzie stwarza podobne wrażenie handlowe”.
Zobacz również
Założyciele aplikacji poświęconej gotowaniu sprzeciwili się decyzji Apple, zakładając w internecie petycję zatytułowaną „Save the Pear from Apple!” – pismo do tej pory podpisało już ponad 51 tys. osób.
W swoich mediach społecznościowych założyciele Prepear również postanowili zaapelować do internautów o wsparcie, bowiem – jak tłumaczą – nie stać ich na długotrwałą batalię sądową z takim gigantem, jakim jest Apple.
Nie jest to pierwszy raz kiedy amerykańska marka postanowiła rozpocząć spór sądowy o logo, które przedstawia gruszkę lub, co gorsza, jabłko. Wcześniej Apple blokowało rejestrację znaku jednej z norweskich partii politycznych, a także niemieckiego toru kolarskiego Apfel Route.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Pod koniec lipca br. Federalny Trybunał Sprawiedliwości w Karlsruhe orzekł, że jedyną marką, która może w Niemczech sprzedawać kwadratową tabliczkę czekolady jest Ritter Sport. Z tym faktem nie chciał się zgodzić koncern Mondelēz International, do którego należy Milka.
PS2
Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.
PS3
12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.