Centralny Port Komunikacyjny przeszedł z fazy planowania do projektowania i budowy. Na terenie przyszłego lotniska trwają już przygotowawcze prace budowlane (w tym rozbiórki i odwierty geologiczne), a niebawem planowane jest wbicie pierwszej łopaty na priorytetowym odcinku Kolei Dużych Prędkości (Warszawa-Łódź). W związku z tym spółka przygotowała szereg działań informacyjnych.
Podstawą kampanii są media szeroko zasięgowe – telewizja i radio, jako te, które mają największy wpływ na świadomość. Ideą CPKbyło stworzenie zintegrowanych działań 360 stopni, dlatego oprócz mediów tradycyjnych, CPK będzie obecne także na nośnikach OOH i w obszarze digital. Spoty będą wyświetlane w przestrzeni online i blokach reklamowych emitowanych przed seansami w kinach. W sierpniu w terminalu warszawskiego Lotniska Chopina stanęła makieta prezentująca koncepcję architektoniczną CPK, a przy wakacyjnych trasach szybkiego ruchu podróżni zobaczą specjalne billboardy. Informacje o inwestycjach kolejowych pojawią się na dworcach i w pociągach.
Zobacz również
Jednocześnie z początkiem lipca spółka uruchomiła swoje kanały na Instagramie i TikToku. W sumie opublikowane tam treści mają już kilka milionów wyświetleń.
– Główne hasło „CPK. Ruszaj z nami!” podkreśla, że nie stoimy w miejscu. Konsekwentnie rozwijamy projekt, a nasze działania nabierają coraz większego tempa – mówi Ewelina Sobczyk, dyrektor Biura Komunikacji i Marketingu. – W kampanii chcemy przedstawić realne korzyści, jakie budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego przyniesie Polakom. Pokażemy też, że stoją za nim ludzie z pasją i ogromną wiedzą, eksperci w swoich dziedzinach, architekci i inżynierowie z doświadczeniem zdobytym w międzynarodowym środowisku – dodaje.
Budowa aż 2000 km linii Kolei Dużych Prędkości ma na celu skrócenie czasów przejazdu między miastami. Inwestycja ma też zapewnić najbardziej ekologiczny środek transportu zbiorowego wspierany przez Unię Europejską. Lotnisko ma być natomiast miejscem setek tysięcy miejsc pracy. O tym wszystkim opinia publiczna usłyszy za pośrednictwem mediów regionalnych i ogólnopolskich.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Koncept kreatywny, zakup mediów, produkcja spotów (w tym telewizyjnego) oraz media plan zrealizowane zostały w całości przez Biuro Komunikacji i Marketingu spółki CPK.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS CPK Story: kampania informacyjna o idei Centralnego Portu Komunikacyjnego
Kampania CPK Story rozpoczęła się już w 2022 roku. Komunikacja była budowana w oparciu o media ogólnopolskie i regionalne, a także niestandardowe działania informacyjne. Spoty zapraszające do odwiedzenia serca projektu – strony cpkstory.pl